MS Windows
briani 27239
Rå Sata-disk på Sandberg-kabel
Fra : Thomsen

Dato : 31-03-09 13:24

Hej
Prøver at forbinde en rå 2.5 tomme SATA2 harddisk til min stationære ved
hjælp af følgende Sandberg-kabel:
http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=133-43

Men harddisken siger bare tik, tik.
Det skulle da være muligt at kople den til så jeg kan partitionere den.

mvh Ole

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 31-03-09 17:48

Thomsen was thinking very hard :
> [...]
>
> Men harddisken siger bare tik, tik.
> Det skulle da være muligt at kople den til så jeg kan partitionere den.

Den lyd plejer at være fordi disken ikke får strøm nok. Har du sat
begge USB-stikkene i pc'en?

Mit eget USB-kabel af den slags (et Digitus) har en ekstra ledning med
så man kan sætte strøm til disken via controller-klodsen, men jeg har
nu aldrig været ude for at et problem som dit hvis begge USB-stikkene
sad i.

--
/klaus

Fra : Thomsen

Dato : 31-03-09 18:06

"Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> man kan sætte strøm til disken via controller-klodsen, men jeg har nu
> aldrig været ude for at et problem som dit hvis begge USB-stikkene sad i.

Har prøvet med begge USB-kapler, så det undrer mig også.

mvh Ole

Fra : KentBM

Dato : 01-04-09 03:16

Thomsen skrev:
> Har prøvet med begge USB-kapler, så det undrer mig også.
Jeg har et Sandberg-kabel, som ligner dette, men der følger en
strømforsyning med, der bruges ved SATA-diske.

Mit sæt har i øvrigt det problem, at nogle af stikkene (Molex-strømstik)
sidder så stramme at benene bliver trykket ud af stikkene. Hvis dit stik
indeholde Molex-stik, så tjek at alle stik er ordentligt i.

--

Kent

Fra : Thomsen

Dato : 01-04-09 10:08

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidder så stramme at benene bliver trykket ud af stikkene. Hvis dit stik
> indeholde Molex-stik, så tjek at alle stik er ordentligt i.

Du mener ikke at man behøver at bruge begge USB-stik, når nu man bruger
strømforsyningen til SATA-diskene?
Mine stik ser ud til at sidde okay.

mvh Ole

Fra : Rado

Dato : 01-04-09 12:10

On Wed, 1 Apr 2009 11:07:35 +0200, "Thomsen" <oat@@tele2.dk> wrote:

>Du mener ikke at man behøver at bruge begge USB-stik, når nu man bruger
>strømforsyningen til SATA-diskene?

Det burde ikke være nødvendigt nej. Strømforsyningen kan let trække en
3.25" disk, der bruger en hel del mere end en 2.5" disk.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : KentBM

Dato : 01-04-09 12:46

Thomsen skrev:
> Du mener ikke at man behøver at bruge begge USB-stik, når nu man bruger
> strømforsyningen til SATA-diskene?
> Mine stik ser ud til at sidde okay.
Den eneste grund til at bruge 2 USB-stik er at få nok strøm.

Til SATA er der et lille rødt SATA-kabel som forbinder det lille stik på
harddisken med det tilsvarende lille stik ved siden af Sandberg-navnet
på det enheden med et rødt og et sort USB-stik. Det brede SATA-strømstik
forbindes via Molex-stikket til strømforsyningen.
Når dette er på plads sættes kontakten på on og Pcen burde opdage en ny
USB-enhed.

Til PATA sættes det passende brede stik på en af siderne af
Sandberg-navnet og både det røde og det sorte USB-stik sættes til Pcen.