MS Windows
briani 27239
Problmer med Lan forbindelse
Fra : et

Dato : 28-03-09 17:11

Hej
Jeg har måtte geninstalere windows xp pro. Så langt så godt, men nu kan jeg
ikke etablere forbindelse med internetet. Jeg kan simpelt hen ikke etablere
en lan forbindelse. Jeg får kun et 1394-forbindelse. Nogle gode råd om hvad
jeg skal gøre.

hilsen erik thorsen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-03-09 17:22

On Sat, 28 Mar 2009 17:10:48 +0100, "et" <et@xxx.dk> wrote:

> [...]
>en lan forbindelse. Jeg får kun et 1394-forbindelse. Nogle gode råd om hvad
Det er din firewire forbindelse der findes, ind i enhedshåndteringen
og fin dig netkort som nok står som ukendt eller ligende og så opdater
driverne.

/Hans

Fra : et

Dato : 28-03-09 18:03

> Det er din firewire forbindelse der findes, ind i enhedshåndteringen
> og fin dig netkort som nok står som ukendt eller ligende og så opdater
> driverne.

Tak for svaret - en gang driveropdatering hjalp
hilsen erik thorsen

Fra : Janner

Dato : 28-03-09 17:48

"et" <et@xxx.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg ikke etablere forbindelse med internetet. Jeg kan simpelt hen ikke
> etablere en lan forbindelse. Jeg får kun et 1394-forbindelse. Nogle gode

Du mangler din netkorts driver. Kontrol panel/system/enheds håndtering. Her
vil der være mindst en ukendt enhed, du kan prøve at vælge at opdatere
driver på denne og se om win update finder driveren.
Ellers er det ikke andet end at gå på producentens hjemmeside efter en
driver. Det er kun gæt men du har garanteret et bundkort med "on board lan"
og det er desværre sjældend at win xp kan finde en driver for dette. Er du i
tvivl om hvilket bunkort du har eller mangler du de originale Cd'er med
drivere kan du hente programmet Sisoft Sandre på download.com det kan hjælpe
din på vej med bundkort typen samt producenten.

Lettest er det dog hvis du har de cd'er der har været med til din pc og
eller bundkort.

Held og lykke

/Jan