MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
IDE & SATA ?
Fra : Anette

Dato : 26-03-09 10:53

Jeg har en ny pc, og jeg har den hd der sad i den gamle pc, som jeg gerne
vil have over i den nye, rettere gerne have indholdet over på den nye pc.

Den nye er en Vista og den gamle en xp, jeg kan ikke bare overfør det fra
den gamle, da en af årsagerne, til udskiftningen bla. er at alle
usb-udgangene på den gamle maskine, holdt op med at virke, så jeg ikke kunne
flytte indholdet over direkte eller på en ekstern hd, inden jeg fik den nye
maskine, udover at usb-udgangene er i udu, fejler maskinen ikke noget, der
er ingen firewireudgang.

Den nye Vista har det nye system SATA, som jeg ikke kender noget til med de
runde ledninger, kan jeg sætte den gamle hd over i den nye maskine, der er
både plads og en ekstra (rund) ledning klargjort fra leverandøren, men den
gamle hd har jo ikke en indgang, der passer til det runde stik.

Jeg håber virkeligt jeg har forklaret mig ordentligt, og nogen kan fortælle
mig hvad, jeg skal gå ud og købe, gerne et link til en forhandler.

Det ekstra spørgsmål vil så være hvis det sættes over, kan jeg bare starte
op, den gamle indeholder jo stadig en xp os, vil det give problemer ?
Anette.

Fra : Ruwaldo

Dato : 26-03-09 11:01

"Anette" <Guitardiv1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det ekstra spørgsmål vil så være hvis det sættes over, kan jeg bare starte
> op, den gamle indeholder jo stadig en xp os, vil det give problemer ?
> Anette.

Du kan overfører data fra den gamle harddisk til den ny. Brug IDE kabel fra
CD-rom/dvd
drev. Om du på den måde også kan tilslutte den gamle harddisk til brug, ved
jeg ikke. Men det
var da et forsøg værd.

ruwaldo

Fra : jama

Dato : 26-03-09 11:06

> [...]
>
> Det ekstra spørgsmål vil så være hvis det sættes over, kan jeg bare starte
> op, den gamle indeholder jo stadig en xp os, vil det give problemer ?

Ang. USB der ikke virker, så kunne du jo prøve, at købe et PCI kort med USB
udgange, til at sætte i PCI stikket i din gamle PC
Nu hved jeg ikke om dit bundkort er røget så det ekstra USB kort ikke kan
fungere, duer det så kan du jo få dinne dataer fra din gamle PC tilbage.
Mvh.Jama

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-03-09 11:43

On Thu, 26 Mar 2009 10:53:04 +0100, "Anette" <Guitardiv1@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>maskine, udover at usb-udgangene er i udu, fejler maskinen ikke noget, der
Måske der er LAN på begge dine maskiner ?
Så kunne det jo passende benyttes.

/Hans

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 26-03-09 12:29

"Anette" <Guitardiv1@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det ekstra spørgsmål vil så være hvis det sættes over, kan jeg bare starte
> op, den gamle indeholder jo stadig en xp os, vil det give problemer ?
hej
køb en box og kom den gamle i så har du en usb-disk,rigtig rar at have.
mhv
poul

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 26-03-09 12:55

wrote:
> [...]
>både plads og en ekstra (rund) ledning klargjort fra leverandøren, men den
>gamle hd har jo ikke en indgang, der passer til det runde stik.

Du kan købe en billig omsætter fra IDE til SATA.
Så kan du bruge den gamle harddisk i den nye PC.

F.eks. http://www.computercity.dk/index.aspx?Identifier=DK41554

>Det ekstra spørgsmål vil så være hvis det sættes over, kan jeg bare starte
>op, den gamle indeholder jo stadig en xp os, vil det give problemer ?
Nej, din PC vil starte op som sædvanlig.

Erik Helmer Nielsen