MS Windows
briani 27239
Eusing reg cleaner
Fra : Jørgen

Dato : 24-03-09 14:41

Jeg har læst nogle gange at Eusing reg cleaner er blevet anbefalet til at
rydde op i registreringsdatabasen.
Min PC er ca. 3 år gammel - og er blevet lidt langsom synes jeg.
Nu har jeg prøvet at køre Eusing - og fået at vide, at der er 1854 "fejl" -
og 1854 er instillet til repair.

Jeg har altid været bange for at pille i registreringsdatabasen, da jeg
fornemmer, at jeg kan spolere PC'en totalt.

Tør jeg nu lade Eusing rydde op, sådan som den foreslår - uden videre
forsigtighedsforanstaltninger?

mvh
Jørgen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 24-03-09 15:19

"Jørgen" <joergen.nyerup@webspeed.dk> wrote in

> [...]
> jeg fornemmer, at jeg kan spolere PC'en totalt.
>
> Tør jeg nu lade Eusing rydde op, sådan som den foreslår - uden videre

Sker der ikke noget ved, de registreringer der bliver slettet ved en fejl
bliver bare gendannet igen så snart at Eusing og Windows ser at der er tale
om registreringer der er blevet fjernet ved en fejl.
Det skyldes at Eusing ulig mange andre, laver en backup af de
registreringer du valgte at slette i oprydelsen.
Den backup bruges så bla. til at genskabe det der blev slettet ved en fejl.

Så lav du bare en hardcore oprydning af din registrering, det sker der ikke
noget ved, har selv gjort det en 5-6 gange nu uden problemer.

--
Henrik Laursen

Fra : inis

Dato : 24-03-09 15:34

Tør jeg nu lade Eusing rydde op, sådan som den foreslår - uden videre
forsigtighedsforanstaltninger?
"uden videre foranstaltninger"
tag dog en backup af din database <.reg, først,
så er du rimeligt godt dækket ind hvis noget går galt.
//inis

Fra : Jørgen

Dato : 24-03-09 16:14

"inis" <inismere@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "uden videre foranstaltninger"
> tag dog en backup af din database <.reg, først,
> så er du rimeligt godt dækket ind hvis noget går galt.

Ja tak - det vil jeg gerne gøre.
Hvordan laver jeg en back-up af registreringsdatabasen - og hvordan lægger
jeg den ind, hvis det går galt?

mvh
Jørgen

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-03-09 18:19

In news:49c8e2d7$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Jørgen <joergen.nyerup@webspeed.dk> typed:
> [...]
> jeg fornemmer, at jeg kan spolere PC'en totalt.
>
> Tør jeg nu lade Eusing rydde op, sådan som den foreslår - uden videre

Jeg bruger den regelmæssigt, og har aldrig haft problemer med oprydningen.
Der er jo også et punkt du kan vælge i programmet hvor der står "Genskab
tidligere reg.database", det har jeg endnu aldrig haft brug for.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-09 19:08

Tove Krieger wrote:

> [...]
> oprydningen. Der er jo også et punkt du kan vælge i programmet hvor
> der står "Genskab tidligere reg.database", det har jeg endnu aldrig

Ser flot ud når det "arbejder" og gør nok ikke
megen skade

Fra : Henrik Laursen

Dato : 24-03-09 20:54

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote in

> [...]
> oprydningen. Der er jo også et punkt du kan vælge i programmet hvor
> der står "Genskab tidligere reg.database", det har jeg endnu aldrig

Havde jeg allerede selv skrevet i mit indlæg at Eusing har en backup
liggende, men det gad Jørgen åbenbart at læse eller så fatter han det ikke.
Lost Cause kalder jeg det at forklare ham det.

Bare lad Jørgen bruge specielle resource krævende ekstra unødvendigt
arbejde inis vil prakke ham på, for åbenbart vil han hellere gå den vej.

--
Henrik Laursen

Fra : Jørgen

Dato : 25-03-09 09:22

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Bare lad Jørgen bruge specielle resource krævende ekstra unødvendigt
> arbejde inis vil prakke ham på, for åbenbart vil han hellere gå den vej.

Jooh Henrik - Jørgen havde godt set hvad du skrev - og han gad også godt
læse det, men jeg har nærmest panikangst for at ødelægge
registreringsdatabasen - derfor ville jeg gerne bruge både livrem og seler.
MEN - tak for hjælpen - jeg har gjort det - og det virker - min maskine er
blevet mærkbart hurtigere af "operationen".

mvh
Jørgen