MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
En "stallet" Dell
Fra : Lyrik

Dato : 23-03-09 11:09

Det er vist noget fra flyvning hvor maskinen ikke kan komme højere fordi
kræfterne er sluppet op. Nu står den stille i luften og man kan forvente at
den falder til jorden som en sten.

Sådan havde svogerens nye Dell det efter at ungerne havde brugt den som
spillemaskine en måneds tid. Den var så kraftesløs at den ikke reagerede på
en musepils tryk på noget somhelst.
Ved hver opstart kørte den "checkdisk" der mundede ud i fjernelse af 5 filer
som den bagefter genskabte.

Jeg kunne se en 10 Gigabyte recoverypartition, men guddødeme om jeg kunne
finde ud af at aktivere en recoveryfunktion!? Jeg læste manualerne igennem,
men intet sted var der en recoveryanvisning!? Mon den var der?

Nu installerede jeg et frisk system på den. En Vista Home Premium. Det skal
til Dells ros siges at der både var Windows install og driverdiske med til
den.
Den parkerede den gamle Windows i en folder der vist hed "Windows old" Disse
filer slettede jeg, efter at have smidt en folder med billeder og dokumenter
over i den nye "Keld-mappe"

Nu kommer spørgsmålet:
Ved hver opstart kører den stadig checkdisk som den kørte under det gamle
system. den finder de selvsamme fejl som da det gamle system
eksisterede?????o.s.v.
Kørslen kan afbrydes med tastetryk,-Men! Hvordan får man den til at stoppe
med at køre checkdisk ved hver eneste opstart!???

MvH
Jens

Fra : Ole C

Dato : 23-03-09 11:56

Lyrik skrev blandt andet:

> [...]
> Kørslen kan afbrydes med tastetryk,-Men! Hvordan får man den til at
> stoppe med at køre checkdisk ved hver eneste opstart!???

Jeg tror du må på den igen med installationen, for du har helt tydeligt ikke
fået fjernet alt det gamle.
Formatter disken med installationsprogrammet.

--
vh
Ole C

Fra : Bufferzz

Dato : 23-03-09 12:39

> Jeg kunne se en 10 Gigabyte recoverypartition, men guddødeme om jeg kunne
> finde ud af at aktivere en recoveryfunktion!? Jeg læste manualerne
> igennem, men intet sted var der en recoveryanvisning!? Mon den var der?

Jeg trykker (er det F8?) under opstart af computeren.
Der kan jeg finde frem til en genopretning til fabriks tilstand.

Det har jeg gjodt 2-3 gange siden jeg fik min Dell computer for 5 år siden
og det virker fint. :)

Fra : Henning

Dato : 23-03-09 12:55

>Jeg kunne se en 10 Gigabyte recoverypartition, men guddødeme om jeg kunne
>finde ud af at aktivere en recoveryfunktion!? Jeg læste manualerne igennem,
>men intet sted var der en recoveryanvisning!? Mon den var der?
Ring til supporten, det er det de er der for En af fordelene ved at
købe et anerkendt fabrikat
Har du checket for fysiske fejl på harddisken?

Fra : Lyrik

Dato : 23-03-09 13:57

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Ring til supporten, det er det de er der for En af fordelene ved at
> købe et anerkendt fabrikat
> Har du checket for fysiske fejl på harddisken?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er ikke min men svogerens(konens svoger). Han har lige fået den for
nogle måneder siden. Han har ringet til dell, men de havde travlt og lovede
at ringe tilbage for nogle dage siden. men de havde ikke ringet tilbage. "Nu
skal jeg på arbejde imorgen(i dag)" sagde han og vred fortvivlet hænderne.
Jeg tilbød at se på den og nu kører den perfekt bortset fra at man under
opstart lige skal berøre en tast for at få den væk fra "Checkdisk-løkken"
Disken er flot blank kun med det nye system. Det hele kører perfekt, altså
ingen grund til at blanke system unødigt.
Spørgsmålet lød i sin enkelhed på:"Hvordan bremser man evindelige
checkdiskkørsler?" er der en "logfil man kan slette? Jeg tænker mig den
læser den fil og finder ud af at, nu skal der checkdiskes!

Hilsen
Jens

Fra : Henning

Dato : 23-03-09 16:04

>Spørgsmålet lød i sin enkelhed på:"Hvordan bremser man evindelige
>checkdiskkørsler?" er der en "logfil man kan slette? Jeg tænker mig den
>læser den fil og finder ud af at, nu skal der checkdiskes!

Måske er der en fejl på harddisken, hvorfor Vista kører kontrol på
filerne. Kør en systemtest på disken for at være sikker.

Fra : AB

Dato : 23-03-09 15:37

Måske kan denne hjælpe:
http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm

AB

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 23-03-09 16:06

"AB" <a.bruun@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Måske kan denne hjælpe:
> [...]
Mnjah - jeg er bange for at problemet ligger i boot-sektoren som følge af at
pc'en var inficeret med virus. Derfor burde harddisken have været formateret
under reinstallerine - som en allerede har foreslået.
Det program, der henvises til her, er ellers en rigtig god ting at have i
skuffen og køre jævnligt - men jeg tror ikke på at det hjælper her Måske et
anti-virus program kan skanne og rense boot-sektoren - men jeg ved ikke lige
hvilken der kan det.
Og husk så lige at iingen pc sluttes til nettet uden du har installeret et
ordentligt anti-virus program. Forsøg har vist at blot du slutter en pc til
nettet er det et spørgsmål om minutter før diverse skanner-prgogrammer ude i
verdenen har fundet dig, opdaget at du er frit tilgængelig og usikret - så
får du straks leveret den første virus

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-03-09 12:26

Jesper Hedegard skrev:

> [...]
> diverse skanner-prgogrammer ude i verdenen har fundet dig, opdaget at
> du er frit tilgængelig og usikret - så får du straks leveret den

Osse bag en lan-router?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 25-03-09 16:58

> Osse bag en lan-router?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Hmm - det må komme noget an på routeren og dens indbyggede funktioner. Den
skal jo bl.a. have noget anti-virus progam kørende - og dette skal opdateres
dagligt for at være effektivt. Jeg er ikke rigtigt inde i hvad en router
kan - bruger selv en til at få vor i-net i luften herhjemme + at vort
beboer-net også har en række af dem. Alligevel kræver vor administrator at
vi alle har a-v installeret.
Og han kan stort set hver uge fortælle små solstråle historier om hvad han
nu har brugt af tid på virus, når en eller anden beboer har blæst på kravet.
Virus-inficerede maskiner har det med at blokere en hel sektion af vort net

Vi er pt omkring 500 lejligheder, der har kablet inde - jeg er ikke sikker
på hvor mange der er tilsluttet. Mener dog vi er over 300 brugere nu.

Så en udsendelse i TV, hvor man havde sat en pc op ganske ubeskyttet -
øjensynligt. Formålet var at måle på hvor mange angreb, der kommer blot du
forbinder pc'en til nettet. Kan ikke huske tallene - men det var skræmmende
!
Venner og bekendte har været på den; det er hurtugere at reinstallere alt
end at prøve at reparere på det med diverse værktøjer.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-03-09 23:11

Jesper Hedegard skrev:

> Hmm - det må komme noget an på routeren og dens indbyggede
> funktioner.

Har længe haft den (fejlagtige?) opfattelse at en lan-router krypterer i en
grad så man er beskyttet - medmindre man selv aktivt opsøger "snavsede"
sider og / eller downloader noget lignende.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Rado

Dato : 26-03-09 08:49

On Wed, 25 Mar 2009 23:11:15 +0100, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Har længe haft den (fejlagtige?) opfattelse at en lan-router krypterer i en
>grad så man er beskyttet - medmindre man selv aktivt opsøger "snavsede"
>sider og / eller downloader noget lignende.

Det er man normalt også. Har selv brugt 3 forskellige gennem tiden og
har aldrig fået en virus ad den vej.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-03-09 09:14

Rado skrev:

> Det er man normalt også. Har selv brugt 3 forskellige gennem tiden og
> har aldrig fået en virus ad den vej.

Dejligt!

Tak!
Hans