MS Windows
briani 27239
[XP] - spørgsmål til stifinder
Fra : Optimus Prime

Dato : 23-03-09 08:55

I stifinder kan man i det enkelte bibliotek vælge om filerne skal vises
som ikoner, store ikoner, oversigt og detaljer.

Er det muligt at gøre dette globalt på en disk - altså så samtlige
mapper viser det på samme måde?
Eller evt. bare globalt på en mappe, så samtlige undermapper arver den
indstilling?

Og tillægsspørgsmålet:

I det enkelt bibliotek kan man, når man har valgt "Detaljer", vælge
hvilke oplysninger der skal vises - kan dette valg også gøre globalt, så
det arves til undermapperne?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 23-03-09 10:45

Optimus Prime skrev:
> [...]
>
> I det enkelt bibliotek kan man, når man har valgt "Detaljer", vælge
> hvilke oplysninger der skal vises - kan dette valg også gøre globalt, så

Ja, det er nemt: I Stifinder vælger du den indstilling for en mappe du
ønsker globalt. I menuen vælger du Funktioner > Mappeindstillinger > Vis
og klikker på Anvend på alle mapper.

--
Niels

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 23-03-09 12:43

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det er nemt: I Stifinder vælger du den indstilling for en mappe du
> ønsker globalt. I menuen vælger du Funktioner > Mappeindstillinger > Vis
> [...]

Ja - det er jo en kendt fremgangsmåde, men for nyligt stødte jeg på en
underlig ting ifbm oprydning af billeder.
Jeg ville som Niels gerne have vist mere om hver enkel fil og valgte
"kameramodel" (vistnok) under flere oplysninger.
Jeg gjorde det på flere mapper, men hver gng jeg forlod en mappe og vendte
tilbage til den var de ekstra oplysninger væk.
Og nu det rigtigt sjove: jeg har lige prøvet det igen - samme maskine -
samme indstillinger - nu kan den godt huke det ?!?
Og endda kommer "Kameramodel" op under højreklik på den lysegrå bar over
filnavnene - før skulle jeg vælge "Mere.." nog rulle langt ned for at finde
det.
Er det Windows Update, der har smidt noget nyt ind indenfor de seneste dage
?
Jeg har endda lige testet det på både intern og ekstern disk - ingen
forskel. Somme tider tror man der er rigtigt liv i sådan en maskine

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Rado

Dato : 23-03-09 14:24

On Mon, 23 Mar 2009 12:43:11 +0100, "Jesper Hedegard"
<eksisterer@ikke.dk> wrote:

> [...]
>Og nu det rigtigt sjove: jeg har lige prøvet det igen - samme maskine -
>samme indstillinger - nu kan den godt huke det ?!?

Den kan pr default vist kun huske indstillinger for op til 400 mapper.
Vil man have den til at huske flere skal man ændre det manuelt, f.ex.
via TweakUI under Costumizations. Som der står: "When this limit is
exceeded, customizations for the folder least recently visited will be
discarded". Præcis hvordan det skal fortolkes er jeg ikke helt sikker
på.

>Er det Windows Update, der har smidt noget nyt ind indenfor de seneste dage
>?

Muligvis - jeg husker jeg prøvede at sætte den til at huske 1000
mapper i TweakUI, men så ville Explorer slet ikke åbne. Nu ser det ud
til at virke fint. Måske de har rettet nogle bugs? Det er dog et par
uger siden eller mere siden jeg sidst hentede updates.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Optimus Prime

Dato : 24-03-09 12:01

Niels P Sønderskov skrev:
> Ja, det er nemt: I Stifinder vælger du den indstilling for en mappe du
> ønsker globalt. I menuen vælger du Funktioner > Mappeindstillinger > Vis
> og klikker på Anvend på alle mapper.

Uha der er vist noget om det er øjnene man bliver blind på først

Tak for hjælpen