MS Windows
briani 27239
16 GB data og billeder skal fordeles på 4 ~
Fra : DerGolf

Dato : 21-03-09 14:21

16 GB data og billeder skal fordeles på 4 DVD'er - hvordan?

Jeg har lovet at finde alle dokumenter og billeder på en kammis udtjente
maskine. Det er nu gjort. Det fylder ca 16 GB. Hvordan får jeg lettest
brændt de data på 4 DVD'er....i sådan en form han selv kan kopiere de
relevante filer på sin nye computer?

mvh Mic

Fra : Bo

Dato : 21-03-09 14:40

"DerGolf" <no@no.no> skrev i meddelelsen
> [...]
> maskine. Det er nu gjort. Det fylder ca 16 GB. Hvordan får jeg lettest
> brændt de data på 4 DVD'er....i sådan en form han selv kan kopiere de

Del materialet ud i mapper på ca. 4GB og brænd så hver mappe ned på en DVD

BG

Fra : AB

Dato : 21-03-09 14:39

Brænd dem på 4 RW-DVD'er - inddelt som data og billeder.
At overfører foregår derefter med 'træk og slip'
Dertil er 'Total Commander' fremragende

http://www.ghisler.com/

AB

Fra : JYH

Dato : 21-03-09 17:09

AB wrote:
> Dertil er 'Total Commander' fremragende
>
> http://www.ghisler.com/

Eller FreeCommander som er gratis:
http://www.freecommander.com/

Mankunne også købe en USB-nøgle og lægge materialet over på,
i stedte for at baxe med brændinger mv.

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 21-03-09 17:15

Freecommander er god til at sammenligne biblioteker med billeder i - bl.a.
Men den har det altså med at bryde ned...
TCommander styrer - 112% stabil og med en utrolig masse funktioner.
Bruger den meget i stedet for back-up program - se "Commands - Synchronize
dirs" - kanon til løbende at opdatere f.eks. back-up af billeder til en
ekstern disk.
Eller til en ftp

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-03-09 19:41

"Jesper Hedegard" <eksisterer@ikke.dk> wrote in message
> [...]
> dirs" - kanon til løbende at opdatere f.eks. back-up af billeder til en

Jeg bruger det også til bl.a. backup af mine billeder. Genialt program, som
kan bruges til mange andre ting.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-03-09 17:18

In news:49c510e6$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
JYH <jyh@jyh.jyh> typed:

> Eller FreeCommander som er gratis:
> http://www.freecommander.com/
>
> Mankunne også købe en USB-nøgle og lægge materialet over på,
> i stedte for at baxe med brændinger mv.

Det var netop også min tanke. USB nøglerne er jo ikke så dyre mere. Det er
da godt nok noget nemmere. Man kunne jo også investere i en ekstern
harddisk, som også er blevet overkommelige i pris.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Henning

Dato : 22-03-09 12:49

On Sat, 21 Mar 2009 14:21:25 +0100, "DerGolf" <no@no.no> wrote:

> [...]
>maskine. Det er nu gjort. Det fylder ca 16 GB. Hvordan får jeg lettest
>brændt de data på 4 DVD'er....i sådan en form han selv kan kopiere de

Pak dem med f.eks. Winzip, del filerne op i 4,7G størrelse. Brænd
del-filerne ud på skiver, på den nye pc gør han det modsat.
Den hurtigste, sikreste og nemmeste måde.

Fra : J. E.

Dato : 22-03-09 12:18

> [...]
> DVD'er....i sådan en form han selv kan kopiere de relevante filer på sin nye

Hvis du bruge f.eks. Winrar til at pakke med kan den opsplitte i den størrelse
du ønsker.
Du vil dog nok ikke hente meget i størrelsesreduktion hvis det primært er billeder
eller f.eks. mp3, da disse filer er komprimeret i forvejen.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 23-03-09 16:12

J. E. wrote:

> Du vil dog nok ikke hente meget i størrelsesreduktion hvis det primært
> er billeder
> eller f.eks. mp3, da disse filer er komprimeret i forvejen.

Jeg mener faktisk man kan sætte f.eks. WinRar til ikke at komprimere
indholdet. Det er nok en ide, så den ikke bruger uforholdsmæssig lang
tid på ingen verdens nytte.

Fra : emjeppesen

Dato : 23-03-09 16:30

DerGolf skrev:

> [...]
>maskine. Det er nu gjort. Det fylder ca 16 GB. Hvordan får jeg lettest
>brændt de data på 4 DVD'er....i sådan en form han selv kan kopiere de

Hvad med at smide hans gamle HD i en kassette, så han kan bruge den
som ekstern HD til sin nye PC

Hilsen emj

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 24-03-09 08:04

emjeppesen har bragt dette til os:

> Hvad med at smide hans gamle HD i en kassette, så han kan bruge den
> som ekstern HD til sin nye PC

Bruge en gammel hd til backup af billeder m.m. :/

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard

Fra : J

Dato : 24-03-09 11:54

"Brian Vestergaard" <mail2brianvestergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> emjeppesen har bragt dette til os:

> Bruge en gammel hd til backup af billeder m.m. :/

Hvorfor skal det være en gammel hd?

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 24-03-09 13:05

Efter mange tanker skrev J:

> Hvorfor skal det være en gammel hd?

Prøv lige at læse det hele igen

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard

Fra : J. E.

Dato : 25-03-09 23:49

"Brian Vestergaard" <mail2brianvestergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Bruge en gammel hd til backup af billeder m.m. :/

Mange ældre diske er nu væsentlig mere solide end nye man kan købe i dag.
Jeg har små diske der er over 10 år gamle som fungere upåklageligt selv om
de godt nok knurrer noget.