MS Windows
briani 27239
Vista vil til tider ikke boote op.
Fra : Frank

Dato : 20-03-09 17:17

En gang imellem vil min bærbare Acer Aspire 5715z med vista home premium
ikke boote! Når jeg tænder PCen stopper den ved skærmbilledet hvor den skal
boote op, med skærmbilledet med "scrolleren" - her bliver den ved at
scrolle, og kommer aldrig videre.

Så må jeg tage afbryderen, og når jeg tænder igen begynder den en
"automatisk reparation" som altid ender med at den ikke kan reparere! Når
jeg så slukker og tænder igen, kommer den som oftest igang igen på normal
vis.

Er der hjælp at hente her ?? vi ligger i en campingvogn i sydspanien og
PCen er vores "livlinie" hjem, så den skulle nødig gå helt ned.

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Edmund

Dato : 20-03-09 18:04

"Frank" <frankhan@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Er der hjælp at hente her ?? vi ligger i en campingvogn i sydspanien og
> PCen er vores "livlinie" hjem, så den skulle nødig gå helt ned.

Kunne det tænkes at den havde nemmere ved at starte hvis du satte den i
dvale, i stedet for at lukke helt ned.

Hvis det går helt i sort, har den så ikke en gendannelses funktion, men det
er nok ikke nemt hvis de afgangkoder til de programmer du bruger til at
komonikere med, ligger hjemme i skrivebords skuffen.

Mvh Edmund

Fra : Frank

Dato : 22-03-09 13:19

Tak for svaret Edmund.

Efter jeg skrev mit spørgsmål her, har den ikke svigtet - så nu krydser jeg
fingre. (I den forgangne uge svigtede den 10 - 12 gange).

Det er rigtig, der er en gendannelsesfunktion på diskdrevet D - men som du
rigtig skriver har jeg ikke adgangskoderne med hernede !

Venlig hilsen, Frank.