MS Windows
briani 27239
Vista home premium 64 bit vil ikke install~
Fra : Jesper

Dato : 18-03-09 21:20

Hej

Jeg har en ny computer på et MSI P45 NEO2 med en Vista Home Premium 64 bit,
hvor alle driver er installeret, og den siger alt OK i enhedshåndtering!
Meen... det er fuldstændig lige meget hvad jeg putter i en af usb portene så
vil den have software installeret, og ligegyldigt hvad man forsøger findes
der ikke noget der virker, den kan ikke bruge en alm. usbstik.

Kom Endelig med nogle gode ideer, jeg tænker selv at det må være det MSI mb.

Mvh

Jesper

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-03-09 21:39

Jesper skrev:

> lige meget hvad jeg putter i en af usb portene
> så vil den have software installeret

Ja, en usb-pen skal have software installeret - det
plejer systemet selv at finde ud af, det er bare at
vente lidt. Er det ikke dig der er for utålmodig?

> findes der ikke noget der virker, den kan ikke
> bruge en alm. usbstik.

Har du prøvet hardwaren på en anden maskine?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jesper

Dato : 18-03-09 22:31

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Ja, en usb-pen skal have software installeret - det
> plejer systemet selv at finde ud af, det er bare at
> vente lidt. Er det ikke dig der er for utålmodig?

> Har du prøvet hardwaren på en anden maskine?

Har prøvet al hardwaren på anden maskine, den kommer bare frem med at jeg
skal smide en evt. disk i maskinen, og det hjælper ikke, den vil ikke have
3x usbstik, 2x mus, 1x tastatur. og alle de ting har jeg prøvet på en anden
computer med Vista 64 og det installerer bare sig selv.

Jesper

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-03-09 23:00

Jesper skrev:

> den vil ikke have 3x usbstik, 2x mus, 1x tastatur. og alle
> de ting har jeg prøvet på en anden computer

Prøv at fjerne alle USB-controllere fra Enhedshåndtering,
og genstart maskinen, så bliver de monteret igen.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jesper

Dato : 19-03-09 08:30

> Prøv at fjerne alle USB-controllere fra Enhedshåndtering,
> og genstart maskinen, så bliver de monteret igen.

Har prøvet det, det hjalp ikke.

Jesper

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-03-09 14:55

Jesper skrev:

> Har prøvet det, det hjalp ikke.

Det næste du skal finde ud er om det er din
hardware[1] der fejler (det dækker garantien)

eller

om der er fejl i installationen, eller noget med
chipset eller øvrige drivere.

[1] Prøv at sætte en anden harddisk til maskinen,
og installer din Vista her, installer drivere og så
videre. Fungerer det heller ikke, er der noget
galt med din hardware.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jesper

Dato : 19-03-09 15:58

> [...]
> og installer din Vista her, installer drivere og så
> videre. Fungerer det heller ikke, er der noget

Så lavede jeg en helt ommer, og nu kunne den da genkende mine usbstik´s
juhuu, men den kan faktisk ikke genkende andet, den vil have drivere fra
producenten, og dem vil den heller ikke kendes ved, og det er til Vista 64
bit dem jeg henter. Har prøvet med lidt forskelligt hardware, tror
bundkortet ryger ind på rma, det er noget ustabilt.

Jesper

Fra : Hans

Dato : 19-03-09 01:47

Jesper wrote:
> [...]
> kan ikke bruge en alm. usbstik.
> Kom Endelig med nogle gode ideer, jeg tænker selv at det må være det
Har du husket og installere chipsæt driverne til bundkortet?

De ligger på den medfølgende cd fra MSI.

Fra : Hans

Dato : 19-03-09 01:53

Hans wrote:

> Har du husket og installere chipsæt driverne til bundkortet?
>
> De ligger på den medfølgende cd fra MSI.

Du kan også hente den nyeste version her:
http://downloadcenter.intel.com/filter_results.aspx?strTypes=all&ProductID=816&OSFullName=Windows+Vista*+64&lang=eng&strOSs=150&submit=Go!

Fra : Jesper

Dato : 19-03-09 08:31

> Du kan også hente den nyeste version her:
> http://downloadcenter.intel.com/filter_results.aspx?strTypes=all&ProductID=816&OSFullName=Windows+Vista*+64&lang=eng&strOSs=150&submit=Go!
Har prøvet det hele, men prøver lige den ver. du sendte link til.

Jesper

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 19-03-09 09:25

"Jesper" <sloth@teknik.fjern.dk> skrev i meddelelsen

> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Har prøvet det hele, men prøver lige den ver. du sendte link til.
>
> Jesper

hej
har du også tjekket at det er slået til i bios?
mvh
poul