MS Windows
briani 27239
Hotmail
Fra : Hr Jørgen

Dato : 17-03-09 12:10

Jeg har en anonym adresse hos MS Hotmail. Man vil nu rydde ud i de anonyme,
der ikke bliver brugt. Dertil skal man opgive Brugernavn, Kode, Fødselsdag
og Land (nation) for at bevise, at man stadig bruger den.

Man skriver til mig: Bare tryk REPLY og skriv de ønskede svar - og send den.

Det har jeg gjort, men hver gang har Mailmasteren fortalt mig, min svarmail
ikke er gået igennem. Hvordan kommer jeg så af med mit svar, så de ikke
lukker den ned?

Mvh Jørgen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 17-03-09 12:26

"Hr Jørgen" <skjelm@hotmail.com> wrote in

> [...]
>
> Det har jeg gjort, men hver gang har Mailmasteren fortalt mig, min
> svarmail ikke er gået igennem. Hvordan kommer jeg så af med mit svar,

100% sikker på at det ikke er scam ?
Modtog jeg sådan en mail, som jeg gør så tit fra dit og dat der forsøger
på at får personlige oplysninger fra mig, så ville jeg ikke stole 100%
på at det var legit.

Yahoo Mail som jeg bruger, kan se at min konto er aktiv bare ved at jeg
checker og sender mails i ny og næ.

--
Henrik Laursen

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 17-03-09 12:35

"Hr Jørgen" <skjelm@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Det har jeg gjort, men hver gang har Mailmasteren fortalt mig, min
> svarmail ikke er gået igennem. Hvordan kommer jeg så af med mit svar, så

Som Henrik skriver, ville jeg heller ikke stole på den mail. Jeg er helt
sikker på at hvis mailen havde været fra Microsoft, så ville det have været
et link til en side hos Microsoft. De ville ikke drømme om at bede om
oplysningerne direkte i en mail.
En søgning på www.microsoft.dk giver ingen resultater mht. nogen oprydning:
Hvis jeg var dig, ville jeg hurtigst muligt ændre password!

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 17-03-09 12:59

"Peter Brandt Jørgensen" <none@none.none> wrote in message
> [...]
> En søgning på www.microsoft.dk giver ingen resultater mht. nogen
> oprydning: Hvis jeg var dig, ville jeg hurtigst muligt ændre password!

Føler lige trang til at tilføje lidt til tidligere mail:

INGEN anstændige firmaer vil bede om disse informationer via mail, og du bør
fremover undlade at følge slige opfordringer, da de 99,9% sikkert vil give
dig problemer.
Du skal ikke forlade dig på at du har modtaget en mail fra 'mailmaster' om
at mailen ikke er kommet frem; du kan være helt sikker på at nogen har dine
informationer nu og agter at misbruge dem.

Fra : Henning

Dato : 17-03-09 13:48

On Tue, 17 Mar 2009 12:10:22 +0100, "Hr Jørgen" <skjelm@hotmail.com>
wrote:

>Jeg har en anonym adresse hos MS Hotmail. Man vil nu rydde ud i de anonyme,
>der ikke bliver brugt. Dertil skal man opgive Brugernavn, Kode, Fødselsdag
>og Land (nation) for at bevise, at man stadig bruger den.

Det er du da ikke faldet for?? Hvis man virkelig vil gøre noget sådan,
er det bare at checke hvilke konto der ikke har været brugt en given
periode, sende en advarsel til kontoen og efterfølgende lukke den.
Jeg troede virkelig ikke nogen ville falde for disse trick-mails?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 17-03-09 14:07

Henning:

> [...]
> periode, sende en advarsel til kontoen og efterfølgende lukke den.
> Jeg troede virkelig ikke nogen ville falde for disse trick-mails?

Jeg har fået tilsvarende i en lind strøm de sidste par måneder. Tænk at der
er nogen der hopper på dem - uhyggeligt!

Nå, men hvis der er den e-mail adresse vi ser her, så er det bare at putte
den i sit spam filter.

--
Oops!... I did it again

Fra : Rado

Dato : 17-03-09 15:41

On 17 Mar 2009 13:07:06 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote:

>Jeg har fået tilsvarende i en lind strøm de sidste par måneder. Tænk at der
>er nogen der hopper på dem - uhyggeligt!

Hvis jeg var helt ny bruger på nettet og ikke var blevet advaret af
andre om internettets "farer", ville jeg sikkert også være hoppet på
den og mange andre.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : N_B_DK

Dato : 18-03-09 01:43

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

> Hvis jeg var helt ny bruger på nettet og ikke var blevet advaret af
> andre om internettets "farer", ville jeg sikkert også være hoppet på
> den og mange andre.

Sund fornuft eksisterer ikke længere?

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Rado

Dato : 18-03-09 16:33

On Wed, 18 Mar 2009 01:42:42 +0100, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

>Sund fornuft eksisterer ikke længere?

Det her er ikke et spørgsmål om sund fornuft men om viden og erfaring.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-03-09 22:16

> Det her er ikke et spørgsmål om sund fornuft men om viden og erfaring.

Aha, det svarer til du får et brev fra en eller anden, hvori der står at
pga bank sikkerheds check, bedes du sende dem dit kort og pinkode, så de
kan kontrollere sikkerheden.

Fra : Rado

Dato : 18-03-09 23:00

On Wed, 18 Mar 2009 22:15:58 +0100, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

> [...]
>
>Aha, det svarer til du får et brev fra en eller anden, hvori der står at
>pga bank sikkerheds check, bedes du sende dem dit kort og pinkode, så de

Det er stadig et spørgsmål om at have den viden der skal til for at
kunne gennemskue der er noget galt.

Du kan være nok så intelligent, men uden tilstrækkelig viden om den
kontekst du befinder dig i kan du ikke bruge det til ret meget.

Fra : Hr Jørgen

Dato : 17-03-09 14:19

Mistanken er end ikke strejfet mig..

Afsenderen er From: Windows Live Team (rohderealtor@hotmail.com)

- men det kan vel enhver skrive

Noget helt andet er: Hvad vil han dog der ind efter?
Den er dog min sekundære adresse

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-03-09 14:45

Hr Jørgen skrev:
> Mistanken er end ikke strejfet mig..

Så er du forhåbentlig mere opmærksom fremover.

> Afsenderen er From: Windows Live Team (rohderealtor@hotmail.com)
> - men det kan vel enhver skrive

Netop.

> Noget helt andet er: Hvad vil han dog der ind efter?

Der kan måske være oplysninger i dine mails, der kan
misbruges. Og ellers kan kontoen sikkert bruges til at
spamme fra eller til at lave andre numre med, hvor det så er
dig, der ender med aben.

Hvis du ikke allerede har fulgt rådet om at skifte
adgangskode, så gør det nu!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Hr Jørgen

Dato : 17-03-09 14:53

Det er skiftet nu, men hvad spærrer det egentlig for. Jeg har ikke selv
brugt det i årevis, og jeg er dagligt på MSN - uden at bruge password.

Jørgen

********************

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 17-03-09 14:57

> Det er skiftet nu, men hvad spærrer det egentlig for. Jeg har ikke selv
> brugt det i årevis, og jeg er dagligt på MSN - uden at bruge password.
>
> Jørgen

Næppe! Du har bare bedt Windows om at huske det for dig!

Fra : N_B_DK

Dato : 18-03-09 01:44

"Hr Jørgen" <skjelm@hotmail.com> wrote in message
> Det er skiftet nu, men hvad spærrer det egentlig for. Jeg har ikke
> selv brugt det i årevis, og jeg er dagligt på MSN - uden at bruge
> password.

Sludder, du har bare sat msn til at huske koden for dig, men det er ikke
det samme som der ingen kode er.