MS Windows
briani 27239
Start rækkefølge
Fra : bem

Dato : 11-03-09 22:33

Hej, kan det lade sig gøre at bestemme rækkefølgen for start af programmer
ved boot i XP? Jeg har været dum nok til at købe en D-Link trådløs range
expander, og den kan ikke lade sit styre af XP, men har sit eget program. Da
dette program starter som noget af det sidste, er der nogle andre
programmer, som ikke kan connecte, bland andet skype og msn, men nok så
vigtigt er det, at AVG fejler, når den ikke kan opdatere med det samme på
grund af den manglende netværksforbindelse.Derfor vil jeg gerne have D-Link
programmet til at starte som noget af det første.

Mvh Bo

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-03-09 10:30

bem skrev:
> [...]
> grund af den manglende netværksforbindelse.Derfor vil jeg gerne have D-Link
> programmet til at starte som noget af det første.

Jeg ved selvfølgelig ikke helt med dit D-Link-program, men du kan
bestemme rækkefølgen for en del med Systemkonfigurationsprogrammet.
Start > Kør > msconfig. En anden mulighed er den konkrete rækkefølge i
Start-mappen under 'Alle programmer'.

--
Niels

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-03-09 18:03

"bem" <bembem_2(FJERNgskrivBEM)@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> grund af den manglende netværksforbindelse.Derfor vil jeg gerne have
> D-Link programmet til at starte som noget af det første.

Hej.

Du kan prøve programmet Startup Faster, kan downloades bl.a. her
http://download.cnet.com/Startup-Faster/3000-2094_4-10248560.html
Det er et købe program, jeg kender ikke nogen gratis programmer af samme
slags, men de findes jo nok

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 12-03-09 22:23

On Wed, 11 Mar 2009 22:33:10 +0100, "bem"
> [...]
>expander, og den kan ikke lade sit styre af XP, men har sit eget program.
>...Da dette program starter som noget af det sidste, er der nogle andre
Netværksprogrammer starter som regel en Windows tjeneste for at blive
aktiveret i en fart.
Er det ikke tilfældet for din D-Link?

Prøv først at se på Windows logfil for system, om der ikke er nogle
grimme røde fejl, som forstyrrer opstarten af Windows.
Hvis det er tilfældet, så få dem aflivet i en fart.
Det vil sikkert hjælpe.

Når Windows starter, så bliver programmerne, - med forbehold - ,
Windows veje er jo uransagelige, indlæst i denne rækkefølge:

- først tjenester
- dernæst programmer startet af registreringsdatabasen.
her bliver programmer i HKEY_Local_Machine startet før
HKEY_Current_User
- til sidst programmer i Start menuen.

Det kan du udnytte til at fremskynde starten af et program og forsinke
andre.

Erik Helmer Nielsen