Søger dagens helt... :)
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 29-07-01 18:43

Hvis jeg har følgende html-kode:

Hvordan kan jeg så få den miderste tabel til kun at være 1pixels høj?
For mig giver en "height" på alt imellem 1 og 5 fem pixels i højde. Herover
passer det fint sammen.

/Stig

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 29-07-01 19:52

Du kan ikke definere højden på tabellen - men derimod enten højden på cellen
<TD HEIGHT="20"> - eller som jeg har gjort her:

venligst

Henrik Pedersen

"Stig Nørgaard Jepsen" skriver:

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 29-07-01 20:48

> Du kan ikke definere højden på tabellen - men derimod enten højden på
cellen
> <TD HEIGHT="20"> - eller som jeg har gjort her:

Henrik, jeg forstår ikke helt hvorfor du siger at jeg ikke kan definere
højden på tabellen. Det har jeg da gjort. Det virker da både i IE, Opera og
Netscape(Hvis man putter 1x1pixel image i).
Og jeg synes da slet ikke jeg får bedre resultat med at bestemme højden i TD
istedet.
Og med dit forslag bliver det slet ikke bedre.

Det jeg søger er at kunne lave tabeller der er mindre end 5pixels i højden.

/Stig

Fra : Wired Earp

Dato : 29-07-01 22:00

Stig Nørgaard Jepsen wrote:

> Det jeg søger er at kunne lave tabeller
> der er mindre end 5pixels i højden.

table {
   border-collapse: collapse;
}

--
Wired Earp
Wunderbyte

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 30-07-01 08:08

> table {
> border-collapse: collapse;
> }

Ikke ringe. Det ser faktisk ud til at virke - i IE.
Men... i Netscape(4.08) synes jeg ikke rigtig at det har nogen effekt.
Hmm...

/Stig

Fra : Jonas

Dato : 30-07-01 09:11

Stig Nørgaard Jepsen <stigen@mail.dk> wrote:

> Ikke ringe. Det ser faktisk ud til at virke - i IE. Men... i
> Netscape(4.08) synes jeg ikke rigtig at det har nogen effekt. Hmm...

Har du prøvet med:
reinstall='never')">?

Det har klaret mange af mine problemer o-;

--
Jonas [CPH, DK] |
Erase harddrive to reply | Mental backup in progress

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 30-07-01 11:53

> Har du prøvet med:
> reinstall='never')">?
>
> Det har klaret mange af mine problemer o-;

Ja, det er jeg godt klar over :) og gid at det virkede!
Men nu er det sådan at jeg på en eller anden facon bliver nød til at
understøtte NS, da jeg prøver at stable et webdesign-firma på benene.

/Stig

Fra : Jonas

Dato : 30-07-01 12:44

> [...]

> Men nu er det sådan at jeg på en eller anden facon bliver nød til at
> understøtte NS, da jeg prøver at stable et webdesign-firma på benene.

Jeg forstår. Har rodet lidt med koden fra dit første indlæg samt nogle
af de forslag der kom + et par af mine egne idéer, men kan ikke på nogen
måde få det til at virke i netscape [4.77 til mac].

--
Jonas [CPH, DK] | Mental backup in progress

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 30-07-01 13:32

> Jeg forstår. Har rodet lidt med koden fra dit første indlæg samt nogle
> af de forslag der kom + et par af mine egne idéer, men kan ikke på nogen
> måde få det til at virke i netscape [4.77 til mac].

Øv... :(
Nå, men man kan da lave en side der kan ses i Netscape anyway. Det er vel
det vigtigste.

/Stig

Fra : Jonas

Dato : 30-07-01 14:22

Stig Nørgaard Jepsen <stigen@mail.dk> wrote:

> Øv... :(
> Nå, men man kan da lave en side der kan ses i Netscape anyway. Det er vel
> det vigtigste.

Enig. Det hedder "degrade gracefully".

Fra : Jonas

Dato : 30-07-01 13:53

> [...]

> Men nu er det sådan at jeg på en eller anden facon bliver nød til at
> understøtte NS, da jeg prøver at stable et webdesign-firma på benene.

Jeg forstår, og har den største medlidenhed med dig (-:

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 29-07-01 22:08

Okay, jeg har efterprøvet det nærmere.

Når jeg skrev at man ikke kan definere højden på en tabel, så var det fordi det
'ikke er tilladt' ifølge standarden (som mine bøger og hæfter foreskriver
det!?!). En tabel er jo egentlig tom indtil du putter mindst én række og én
celle i. Men det virker jo????

Dog tror jeg at hvis du vil have tabelstørrelsen mindre en 5px - (jeg tror i
øvrigt stadig ikke at tabellen læser de 5px men at browseren laver en eller
anden standardstørrelse) - så er du nødt til at gøre som du selv gjorde -
billede på 1x1px i cellen - eller definere font-size som jeg gjorde.

Min Netscape ville forøvrigt ikke læse en tom celle, men hvis jeg lavede et
mellemrum- &nbsp; -så kunne jeg godt se det.

Jeg satte kun BORDER på for lettere at kunne se tabellen og dens størrelse.

Og så er jeg stadig forvirret over at man åbenbart godt kan sætte <TABEL
HEIGHT="tal"> (vel at mærke hvis det er et større tal end 5-10px!!!)

Måske kan andre hjælpe bedre hér?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-07-01 23:43

Sun, 29 Jul 2001 23:08:17 +0200, skrev Henrik Pedersen
<skovbogade@pedersen.tdcadsl.dk>:

>Og så er jeg stadig forvirret over at man åbenbart godt kan sætte <TABEL
>HEIGHT="tal"> (vel at mærke hvis det er et større tal end 5-10px!!!)

Der findes en del tags, som virker i browsere, men som ikke
følger w3cs standarder.

Nogle fungerer i alle browsere og så er der jo altid de mere
browserspecifikke.
Table height er en af førstnævnte, men den har aldrig været med i
nogen standard.

PS. Kig gerne lidt på din quoteteknik.
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 30-07-01 08:03

"Henrik Pedersen" <skovbogade@pedersen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> det!?!). En tabel er jo egentlig tom indtil du putter mindst én række og

Jeg putter jo også en række med en celle i. Så helt tom er den da ikke.

> [...]
> anden standardstørrelse) - så er du nødt til at gøre som du selv gjorde -
> billede på 1x1px i cellen - eller definere font-size som jeg gjorde.

Det gør ingen forskel. Ihvertfald ikke i IE. Tabel-størrelsen er altid
minimum 5px, jo mindre man 'presser' en større -pixel-image ind i en celle.

> Min Netscape ville forøvrigt ikke læse en tom celle, men hvis jeg lavede
et
> mellemrum- &nbsp; -så kunne jeg godt se det.

Ja, det er et ret kendt 'problem' hos Netscape. Hvis der ikke er noget
indhold i en celle, bliver den slet ikke vist. Dog bruger jeg normalt en
1x1pixel i cellen istedet for &nbsp - da den fylder mere.

> Jeg satte kun BORDER på for lettere at kunne se tabellen og dens
størrelse.

Ok...

> Og så er jeg stadig forvirret over at man åbenbart godt kan sætte <TABEL
> HEIGHT="tal"> (vel at mærke hvis det er et større tal end 5-10px!!!)

Der er vel ikke så meget at være forvirret over. Det er da ret normalt at de
forskellige browsere ikke følger de overordnede standarder. Her har de så
bare istedet valgt at gå et skridt videre og tilbyde et tag som ellers ikke
findes.

> Måske kan andre hjælpe bedre hér?

Det håber jeg da lidt på :)

Mvh Stig

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 29-07-01 21:57

Stig Nørgaard Jepsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvordan kan jeg så få den miderste tabel til kun at være 1pixels høj?
> For mig giver en "height" på alt imellem 1 og 5 fem pixels i højde. Herover
> passer det fint sammen.

Har du prøvet at sætte cellpadding og cellmargin til nul?

Mvh
Jonas

- Pædagoiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 30-07-01 07:56

> Har du prøvet at sætte cellpadding og cellmargin til nul?

Så vidt jeg kan se gør det ingen forskel.

/Stig