Hjemmeside alt efter farve.
Fra : Rasmus Pank

Dato : 29-07-01 17:54

Jeg vil gerne lave et system sån at folk med 256 farver og
derunder kommer ind på en hjemmeside der overholder de 216
hjemmeside farver (ns farver tror jeg nok), og folk med 16bit
farver og derover kommer ind på en hjemmeside der ikke rigtig
overholder det.

Kan nogen hjælpe mig med det

--
Hilsen
Rasmus Pank

- Pædagoiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Marc Eley

Dato : 29-07-01 21:39

in article 9k1f35$bam$1@sunsite.dk, Rasmus Pank at rasmus.pank@mail.com
wrote on 29/07/01 6:53 PM:

> [...]
> hjemmeside farver (ns farver tror jeg nok), og folk med 16bit
> farver og derover kommer ind på en hjemmeside der ikke rigtig

Hvis du ser på statestikker over hvor mange der sidder med en 256 farvers
monitor, er det ikke særligt mange. Check evt. www.thecounter.com

Så spørgsmålet er om det ikke er lidt "overkill" og lave et site til både
det ene og det andet.

Hvis du endelig vil gøre det skal du jo for det første, -hvis du bruger
billeder på dit site, lave to udgaver af f.eks. et .gif logo. Et som bruger
websafe farver og et som ikke gør. Derefter skal du via Javascript eller PHP
o.a. først checke brugerens skærmopløsning og derefter scripte dig ud af at
vælge det ene eller det andet billede.

Alternativt skal du lave to helt separate sites, hvilket bliver et helvede
at opdatere. (du skal selvfølgelig stadig scripte dig ud af at vælge det ene
eller det andet site)

/marc eley

www.grandissue.com
www.eisenstein.dk