Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C-1
Fra : Poul Nielsen

Dato : 29-07-01 17:08

Jeg tænker på at købe en Olympus C-1, prisen er 2500.00 kr
Er den pengene værd,eller findes der et andet kamara der er bedre til
prisen?

Poul Nielsen

Fra : Anders Houmark

Dato : 29-07-01 20:06

Poul Nielsen skrev i meddelelsen
<3b6434de$0$2625$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Jeg tænker på at købe en Olympus C-1, prisen er 2500.00 kr
>Er den pengene værd,eller findes der et andet kamara der er bedre til
>prisen?

kameraret er vel udemærket, vi har et herhjemme fordi min far vandt det, det
tager da nogle ok billeder, men hvis jeg skulle fyre 2500kroner af tror jeg
det ville blive på et andet mærke.. har vist set et 2,3Mpixel cam. på
edbpriser.dk

c-1 er jo kun 1,3Mpixel

Dette billede er taget på High Quality ( jeg kan ikke se forskel på HQ og
Super HQ.. )
http://hjem.get2net.dk/houmark/blomst.jpg
Det er også pakket lidt mindre, ca. fra de 275KB som det fylder fra
kameraret, og til 80KB. kvaliteten synes jeg ikke er faldet synligt.. men
det er den vel nok :)

Her er et andet makro billede taget af en ide100 promise controller ( indmad
til pc ) der er så tegnet på det i windows paint..
http://hjem.get2net.dk/houmark/her.jpg (220KB)

Her er et billede taget på HQ igen.. det er bare uden det makro ting.
Undskyld rodet :)
http://hjem.get2net.dk/houmark/ko2.jpg (274KB)

her er et billede på laveste kvalitet
http://hjem.get2net.dk/houmark/P7130012.JPG (80KB)

Udendørs billeder en sommeraften:
http://hjem.get2net.dk/houmark/stang1.jpg
http://hjem.get2net.dk/houmark/stang2.jpg
http://hjem.get2net.dk/houmark/stang3.jpg

men jeg ville nok gå efter det der 2,3Mpixel cam..

--
Anders Houmark

Fra : Karsten Olesen

Dato : 29-07-01 20:54

"Poul Nielsen" <poul@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tænker på at købe en Olympus C-1, prisen er 2500.00 kr
> Er den pengene værd,eller findes der et andet kamara der er bedre til
> prisen?
>
> Poul Nielsen
__________________________

Jeg ku' forestille mig, at C 1 skal afløse C-860L modellen.
Opløsningen er dog den samme, men USB er kærkommen.
3 X zoom er også fint, + 2 X digital zoom...

Jeg vil ikke tøve til dên pris. Den er bare lav,
og Olympus går man aldrig fejl af.

Idag er minimum pixel 2.3 millioner, og den "dyre"
standard ca. 3.3 Megapixels...men betydningen
er størst i kraftige udsnit og ved udprint i store formater.
Til PC og internetbrug er det faktisk ligegyldigt,
da man ofte komprimerer billederne.

Man får også lov at betale ca. 2.5 gange så meget,
så man kan jo sælge vurdere, hvad man vil ofre.

Personligt er jeg ikke klar til at udskifte mit
udmærkede C-830L, som også har 1.3 MegaPixels.

MVH