tænk sig kvinder er stærker ind mænd !! :-~
Fra : Chokmak alias Rabias~

Dato : 29-07-01 16:47

sad og talte med en læge : dte er faktisk bevist hvis en mand skulle
genemleve den samme smerte som er forbundet med at føde et barn så
ville han ganske enkelt dø , af smerte facinerene ikke ?

endbider er der blevet lavet undersøgelse på bearbejdning af sorg &
krise - der går mænd væsentligt hurtiger i hundenene ind kvinder eller
rejser sig langsommer - ved skilsmisser døds fald tab osv.

og tænk isg jeg ved ikke en gang om det er OT og jeg er skide ligeglad
- det er sgu da også styrke og jeg er enda bare mand
MvH
Bo

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 29-07-01 17:15

d. 29/07/01 17:46 skrev Chokmak alias Rabias The dog på
chokmah777@hotmail.com skift till 999 i artiklen
5vb8mt4261jk6hq1b41rjdah9cqo8jt34q@4ax.com:

> [...]
>
> og tænk isg jeg ved ikke en gang om det er OT og jeg er skide ligeglad
> - det er sgu da også styrke og jeg er enda bare mand

Det overrasker mig nu ikke.

Noget andet i samme forbindelse er en undersøgelse, der antyder, mænd
benyttes af naturen til forsøg og udvikling, mens kvinder betragtes som mere
fuldkomne mennesker. Måske kan man dermed konkludere, Gud er en kvinde?

Jeg kan desværre ikke huske argumentationen, men jeg mener, den handler
noget om, at mænd har to forskellige kromosomer, mens kvinder har to ens
kromosomer, og medfører, så vidt jeg husker, at kun de stærkeste mandlige
kromosomer overlever gennem børnene. Måske skulle jeg sende spørgsmålet
videre til dk.videnskab?

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen
som lige sender en kopi af dette indlæg til dk.videnskab

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 29-07-01 20:12

Jeg har lige fået vedlagte forklaring fra dk.videnskab:

- citat start

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Noget vrøvl.
Men det er korrekt at kvinder er "standarden".
Individer bliver kun mænd hvis de har et ekstra gen, der er placeret på
y-kromosomet.

--
Martin Højriis Kristensen

- citat slut

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Chokmak alias Rabias~

Dato : 29-07-01 23:59

On Sun, 29 Jul 2001 18:14:46 +0200, Borge Rahbech Jensen
<brahbech@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
>fuldkomne mennesker. Måske kan man dermed konkludere, Gud er en kvinde?

Tjjaa det er sgu nærligene Børge - det ville da strengt taget også
være rare at blive taget til nåde af en der så godt ud ind bare en
anden mand

> [...]
>kromosomer, og medfører, så vidt jeg husker, at kun de stærkeste mandlige
>kromosomer overlever gennem børnene. Måske skulle jeg sende spørgsmålet

prøv jeg ender altid med at blive uvenner med dem
MvH
Bo

Fra : JcLind

Dato : 30-07-01 23:41

"Chokmak alias Rabias The dog" <chokmah777@hotmail.com skift till 999> skrev i
en meddelelse news:5vb8mt4261jk6hq1b41rjdah9cqo8jt34q@4ax.com...
> sad og talte med en læge : dte er faktisk bevist hvis en mand skulle
> genemleve den samme smerte som er forbundet med at føde et barn så
> ville han ganske enkelt dø , af smerte

Er det bevist? Jeg er ellers overbevist om at det er noget vrøvl. Det er jo bare
den gamle sang om at mænd er pyldrede hvis de er syge o.s.v. Pudsigt nok er mænd
bedst til at udholde smerter! Hvis en mand og en kvinde pludseligt føler den
samme smerte af en f.eks skade, så vil kvinde reagere kraftigere end manden. Og,
helt ærligt, sker der noget med en mand, så går han jo også rundt og er skadet i
flere uger, før han gider gå til lægen. Så kom ikke og snak om at mænd ikkke kan
tåle smerte. I den undersøgelse, jeg har læst om, prøvede mænd og kvinder at få
tilføjet smerte på øret. Kvinders tolerancetærskel var lavere end mænds. Nu vil
du sikkert spørge "hvad undersøgelse var det og hvor kan jeg læse den?" Ja, det
aner jeg bare ikke. Men det kunne jo også være spændende at læse omtalte læges
"bevis".

> endbider er der blevet lavet undersøgelse på bearbejdning af sorg &
> krise - der går mænd væsentligt hurtiger i hundenene ind kvinder eller
> rejser sig langsommer - ved skilsmisser døds fald tab osv.

Det kommer vel an på om man(d) har mange ressourcer o.s.v.

VH jakob

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 31-07-01 06:51

"JcLind" <jclind@adr.dk> wrote in message
> [...]
jo bare
> den gamle sang om at mænd er pyldrede hvis de er syge o.s.v. Pudsigt nok

det kommer velsagtens an på hvilken type smerte det er.....

Hvis en mand og en kvinde pludseligt føler den
> samme smerte af en f.eks skade, så vil kvinde reagere kraftigere end
manden.

bare fordi hun reagerer kraftigere end manden er da ikke ensbetydende med at
hun ikke kan udholde den..... blot at hun ikke skal spille macho og holde
den inde..... IMO er det da mere ærligt.....

Og,
> helt ærligt, sker der noget med en mand, så går han jo også rundt og er
skadet i
> flere uger, før han gider gå til lægen.

gør han??? og er du sikker på at det er fordi han ikke "gider" gå til
lægen???
jeg har lidt mere den overbevisning at mænd har en tendens til at udskylde
alvorlige lægebesøg fordi de er bange for smerten ved lægebesøget mere end
de er bange for den smerte der allerede er der...... altså angst for det
ukendte... )

> [...]
Ja, det
> aner jeg bare ikke. Men det kunne jo også være spændende at læse omtalte

igen..... jeg tror det er et spørgsmål om at være macho.... jeg er nemmelig
tilbøjelig til at give bo ret...... helt ærligt tror jeg næppe at en skade
tilført øreflippen eller en brækket arm kan sammenlignes med en fødsel.....

det nærmeste jeg kan forestille mig ligner fødselssmerter er nyrestens
anfald...... har du nogensinde haft sådan et???
hvis du har, så prøv at forestil dig lige nøjagtig den smerte.... hvert 5
minut i tre døgn..... varighed 1-2 minutter... så har du nogenlunde fat i
veerne.... derefter kommer smerterne ved selve fødslen... hvor du skal
presse et hoved der nok minimum er 30 cm i omkreds ud af et hul på 10 cm....
herefter kommer så klippet eller hvis de ikke er hurtige nok, flængen.....
den mærker man nok ikke lige med det samme fordi huden er så spændt at den
er "bedøvet".... men bagefter.... AV AV AV......
og såskal du sidde på en pude i en uge.... med smerter der ligner noget man
får efter en ordentlig hæmmoride operation.....
jeg må indrømme jeg priser mig lykkelig for at der kom et barn ud af det
her.... ellers havde _jeg_ ikke kunne holde det ud......
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : claus

Dato : 31-07-01 18:01

JcLind <jclind@adr.dk> wrote:

> [...]
>Pudsigt nok er mænd > bedst til at udholde smerter! Hvis en mand og en
>kvinde pludseligt føler den > samme smerte af en f.eks skade, så ...

Jeg støtter JC. Jeg har hørt/læst om tilsvarende undersøgelser ang.
smerte. Nu bliver der selvfølgelig lavet "undersøgelser" til overflod,
så man vil sikkert kunne finde både det ene og det andet svar. Mht. til
fødsler er det også umuligt at sige noget om hvordan manden ville
reagere på det. Jeg synes, det er hårdt nok at overvære fødslen!

Noget andet er at undersøgelser viser, at manden på andre områder er det
"svage" køn biologisk set med kortere levealder mindre
modstandsdygtighed, p.g.a. mindre fedtvæv osv.
--
hilsen claus

Fra : Sott

Dato : 31-07-01 18:30

Hejsa :0)

"claus" <claus@post.dk> skrev i en meddelelse

> Noget andet er at undersøgelser viser, at manden på andre områder er
det
> "svage" køn biologisk set med kortere levealder mindre
> modstandsdygtighed, p.g.a. mindre fedtvæv osv.

Til gengæld er mænds knoglestruktur mere robust, hvor kvinders udhules
med årene og derfor bliver skøre.

Søs

Fra : Chokmak alias Rabias~

Dato : 01-08-01 23:46

On Mon, 30 Jul 2001 22:41:11 -0000, "JcLind" <jclind@adr.dk> wrote:

> [...]
>samme smerte af en f.eks skade, så vil kvinde reagere kraftigere end manden.

well det var nu læge & syge pleske som påstulederede slig undersøgesle
skulle være fundet sted - hvorfor jeg formoder at der er stillet
fornuftige krav til undersøgelsen - men jow man kan arldrig vide selv
fra de bedste og meste pålidelieg sider bliver man snig løbet med løgn
og neder drægtighed , der er ikke mange der vil nogen noget godt så
...ja hvorfor ikke ? - men lige MHT sligt må man formode hvis der
ellers er nogen form for valliditet i hvad DER ER PÅSTÅET at så er
der nok en samenfald med at kvinder er så dindigt indretet til ikke
bare at føde men også bære smerten der forbundet med at den smerte så
vil slå en mand ihel - burde jeg jo vide som voksen hetrosekuel mand
at det umligt kan være andet ind venstre ointeret propoganda :)

> [...]
>aner jeg bare ikke. Men det kunne jo også være spændende at læse omtalte læges

jeg forlader mig udelukkene på fagfolk med 8 & 15 års udanelse samt
25-30 år i faget - hvis kopempetance må siges at gøre den formode løgn
af en ellers mere ind i almindeli mailiciøs natur !!!

>Det kommer vel an på om man(d) har mange ressourcer o.s.v.

ja det har jeg så set IRL mænd er nogen større svin statistisk set går
vi ofter rundt i vor ensomhed på over pisse lokums gulve gamelt affald
og utømte askebæger .... når en mand mister sit formål giver han ofte
HELT OP hvor jeg tror kvinder er mere cykliskse og som s¨ådan bedre
formår at bære af flere gane hvor en mand falder med et brag hvis han
ikke bliver stående -
med forbehold for div. karekter afvigelser
MvH
Bo

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 31-07-01 20:49

Sun, 29 Jul 2001 17:46:54 +0200 skrev Chokmak alias Rabias The dog
<chokmah777@hotmail.com skift till 999>

Hej Chokmak alias Rabias The dog <chokmah777@hotmail.com skift till
999>,

>sad og talte med en læge : dte er faktisk bevist hvis en mand skulle
>genemleve den samme smerte som er forbundet med at føde et barn så
>ville han ganske enkelt dø , af smerte facinerene ikke ?

Den tror jeg ikke en meter på, ikke et øjeblik - bevis tak!

Jeg er til gengæld ikke i tvivl om at kvinder kan være nogle overdrevent
seje skabninger, men at der skulle være den slags forskel på kønnenes
smertetærskel, tror jeg sgu' ikke på.

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Chokmak alias Rabias~

Dato : 01-08-01 23:59

On Tue, 31 Jul 2001 21:49:05 +0200, Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net>
wrote:

> [...]
>999>,

>Den tror jeg ikke en meter på, ikke et øjeblik - bevis tak!

Ok ok jeg buker mig jeg ringer over og spørger om der findes noget
kilde materiale....

>Jeg er til gengæld ikke i tvivl om at kvinder kan være nogle overdrevent
>seje skabninger, men at der skulle være den slags forskel på kønnenes
>smertetærskel, tror jeg sgu' ikke på.

jow det tror jeg nu der er men den variere og udlignes - mænd skulle
jo også have 16 % mere hjerne men skulle ikke være 16 % bedre begavede
MvH
Bo

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 02-08-01 14:28

Thu, 02 Aug 2001 00:59:26 +0200 skrev Chokmak alias Rabias The dog
<chokmah777@hotmail.com skift till 999>

Hej Bo,

>jow det tror jeg nu der er men den variere og udlignes - mænd skulle
>jo også have 16 % mere hjerne men skulle ikke være 16 % bedre begavede

Den har jeg ikke hørt før, men da mænd generelt har lidt større hoveder,
kunne det være rigtigt...

Måske snakker vi effektivitet: Altså nogle mænd skal bruge en kæmpe
kuffert til 2 skjorter når de pakker, hvorimod nogle kvinder kan have
deres halve liv i en lille håndtaske

Sjovt, nok er kvinder og mænd - gennemsnitligt - lige intelligente,
ingen forskel dér, men blandt mænd findes der både flere genier, men
også flere tåber, så forskellen udligner sig.

René
www.rene.hjorth.com

Fra : claus

Dato : 02-08-01 14:57

Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net> wrote:

> Måske snakker vi effektivitet: Altså nogle mænd skal bruge en kæmpe
> kuffert til 2 skjorter når de pakker, hvorimod nogle kvinder kan have
> deres halve liv i en lille håndtaske

....og resten af livet i deres dåse! (ønsketænkning)
--
hilsen claus

Fra : Chokmak alias Rabias~

Dato : 03-08-01 00:13

On Thu, 02 Aug 2001 15:28:14 +0200, Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net>
wrote:

> [...]
>
>Hej Bo,

>Den har jeg ikke hørt før, men da mænd generelt har lidt større hoveder,

jow mænde r jo bare større og har mere muskel masse - jeg evd ikke om
det er til at kordinere de eksta Kg med ?

>Måske snakker vi effektivitet: Altså nogle mænd skal bruge en kæmpe
>kuffert til 2 skjorter når de pakker, hvorimod nogle kvinder kan have
>deres halve liv i en lille håndtaske

Yes og uanste hvor stiv hun bliver så GLEMMER EN DAME arldrig sin
håndtaske :)

>Sjovt, nok er kvinder og mænd - gennemsnitligt - lige intelligente,
>ingen forskel dér, men blandt mænd findes der både flere genier, men
>også flere tåber, så forskellen udligner sig.

Tjjaa jeg tror bare ikke kvinder har stort et behov for så meget
anderkendelse at støre forsamlinger - der slår det vist ofte til med
dem der betyde rnoget for dem .. hvor vi jo gerne vil føre en hær
udgive svært tilgeængelige bøger lad os se osv.
MvH
Bo

Fra : Martin

Dato : 08-08-01 11:10

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> wrote in message
> [...]
> <chokmah777@hotmail.com skift till 999>
>
> Hej Bo,

> Den har jeg ikke hørt før, men da mænd generelt har lidt større

Den skulle være god nok, mener gennemsnitsvægten på den mandlige
hjerne er ca 1150 og kvindens "kun" ca. 1050. Det er godtnok
længe siden jeg så tallene så det kan da tænkes at de er en smule
"off".

Som Bo skriver i svaret til dig så er den ekstra hjernemasse vist
udelukkende til at styre vores ekstra kropsvægt.

Martin