|
| Billyde - hvad kan man lide? Fra : Torben Scheel |
Dato : 11-03-09 09:01 |
| | |
Hans Paulin \(6310\) (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 11-03-09 09:19 |
|
Torben Scheel skrev:
> Afledt af anden tråd med Kleeman, AMG, Zonda osv - hvilken billyd kan
> i bedst lide?
Hørte en Audi 100 V8 hér forleden; lød ret godt!
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Jesper Hedegard (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegard |
Dato : 11-03-09 09:33 |
|
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:49b773fa$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Torben Scheel skrev:
>
>> Afledt af anden tråd med Kleeman, AMG, Zonda osv - hvilken billyd kan
>> i bedst lide?
>
> Hørte en Audi 100 V8 hér forleden; lød ret godt!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk
>
V8 - og hvis vi så endda tager firmaslæden fra M.I.B. (Men in Black). - race
prepped. I de scener, hvor motoren får lov at trække igennem....så skru dog
op, mand
--
--------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Hans Paulin \(6310\) (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 11-03-09 09:41 |
|
Jesper Hedegard skrev:
> så skru dog op, mand
Hæ hæ
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Torben Scheel (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 11-03-09 09:56 |
| | |
Hans Paulin \(6310\) (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 11-03-09 10:32 |
|
Torben Scheel skrev:
> Den hedder bare Audi V8 (og er noget større end en bette 100).
Den kørte forbi og jeg troede det var en 2,3E indtil jeg hørte lyden og så
"V8"-skiltet
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Kent Oldhøj (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 11-03-09 11:53 |
|
Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote in news:49b77ca2$0$90271
$14726298@news.sunsite.dk:
> Den hedder bare Audi V8 (og er noget større end en bette 100).
Fysisk er en V8'er nu baseret på en Audi 100/200 (C3 platformen). Dog er
hele fronten fuldstændig ny.
> V8 : http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=261
> 100 : http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=238
Det dér er en C4 Audi 100. Den kunne faktisk også fås med V8'eren (som S4).
--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.
| |
Torben Scheel (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 11-03-09 12:13 |
|
Kent Oldhøj wrote:
> Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote in news:49b77ca2$0$90271
> $14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Den hedder bare Audi V8 (og er noget større end en bette 100).
>
> Fysisk er en V8'er nu baseret på en Audi 100/200 (C3 platformen). Dog er
> hele fronten fuldstændig ny.
Vi har begge ret : The V8 closely resembled the 100 and 200 models,
although a unique grille design and bumpers, extended wheelbase,
pronounced wheel arches..
http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_V8
>> V8 : http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=261
>> 100 : http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=238
>
> Det dér er en C4 Audi 100. Den kunne faktisk også fås med V8'eren (som S4).
>
Jojo - men Audi S4 hedder ikke Audi 100 V8. Om det var en S4 eller en V8
hr. Paulin hørte kan vi kun gætte på
S4 findes også med den fede motor :
http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_S4#C4_powertrain
Måske er det bare min MC baggrund der gør at jeg kan lide
omdrejningselskende motorer. 2,3 20v sugemotoren (7A) har redline ved
7000rpm, og et herligt boost mellem 4500 og 6500. Nice.
--
vh
Torben
| |
Hans Paulin \(6310\) (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 11-03-09 12:17 |
|
Torben Scheel skrev:
> Jojo - men Audi S4 hedder ikke Audi 100 V8. Om det var en S4 eller en
> V8 hr. Paulin hørte kan vi kun gætte på
Jeg har i mange år været glad for Audi 100 2,3E (svoger har én), og denne
lignede
Den var på vej væk fra mig da jeg opdagede den, men dérfra lignede den en
standard-2,3E
Dog: V8-skiltet var lidt uvant
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Ukendt (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-03-09 10:11 |
| | |
Christian B. Andrese~ (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 11-03-09 04:08 |
|
On Mar 11, 9:00 am, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Afledt af anden tråd med Kleeman, AMG, Zonda osv - hvilken billyd kan i
> bedst lide?
Lyden af den Ferrari i Interfloras reklame, specielt den dejlige
tomgang, den lyder sgu godt.
Også en god stor V8.
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
In C we had to code our own bugs. In Cpp we can inherit them.
C gives you enough rope to hang yourself. Cpp also gives you the tree
object to tie it to.
With C you can shoot yourself in the leg. With Cpp you can reuse the
bullet.
| |
Jesper Hedegard (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegard |
Dato : 11-03-09 11:54 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:fb6639a8-164c-4051-a60d-9b2839cc9c59@w34g2000yqm.googlegroups.com...
On Mar 11, 9:00 am, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Afledt af anden tråd med Kleeman, AMG, Zonda osv - hvilken billyd kan i
> bedst lide?
Lyden af den Ferrari i Interfloras reklame, specielt den dejlige
tomgang, den lyder sgu godt.
Også en god stor V8.
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
In C we had to code our own bugs. In Cpp we can inherit them.
C gives you enough rope to hang yourself. Cpp also gives you the tree
object to tie it to.
With C you can shoot yourself in the leg. With Cpp you can reuse the
bullet.
Eller den Alfa Romeo Montreal en kammerat havde for år siden....V8 med en
lidt anden tædingsrækkefølge end Yankeerne bruge - men der er sikkert ikke
andet end motoren tilbage i dag. Den var jo sydfra, så rusten var en
konstant trussel
--
--------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Armand (17-03-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-03-09 22:54 |
|
Christian B. Andresen skrev:
>
>
> Også en god stor V8.
>
Nu er der jo væsentlig forskel på V8 og V8 - Ford og BMW, f.eks!
--
Armand.
| |
Per Beer Hansen (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 11-03-09 12:43 |
| | |
Per Beer Hansen (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 11-03-09 13:12 |
| | |
Mogens (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 11-03-09 19:57 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
news:49b7aa78$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>> Sauber C9, den lyder bare for godt, den dybe V8 brummen
>> (Jeg kan dog ikke lige finde nogen ordentlige lydfiler på nettet)
>>
>> Og ellers så må det jo være sådan en gammel Escort som denne:
>> http://www.youtube.com/watch?v=KoE-a-j00hw
>
> Og så selvfølgelig lige sådan en her også:
> http://www.youtube.com/watch?v=CAOqx_FqueM
Jeg har mistet min links samling, så jeg har ikke dine lyd-links længere. De
omhandlede Ferrari F1 (stereolyd) samt en 16 ventilet gammel sag. Begge
lydclip er GULD værd !!
| |
Kent Oldhøj (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 11-03-09 23:23 |
|
"Mogens" <no@mail.dk> wrote in news:EPTtl.7071$U5.76259@newsb.telia.net:
> Jeg har mistet min links samling, så jeg har ikke dine lyd-links
> længere. De omhandlede Ferrari F1 (stereolyd) samt en 16 ventilet
> gammel sag. Begge lydclip er GULD værd !!
Det er sikkert den BRM V16 jeg linker til andetsteds i tråden.
Jeg fandt lige lydfilen i sin fulde længde - dog kun i 64kbit, men absolut
lytteværdig:
http://gpl.krej.cz/mp3/BRM%20-%20full%20track.mp3
Jeg har filen liggende et eller andet sted i arkiverne i en bedre
kvalitet... men hvor?
--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.
| |
Mogens (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 12-03-09 06:30 |
|
"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:Xns9BCBEDF8275B9kentoldhoj@oldhoj.dk...
> Det er sikkert den BRM V16 jeg linker til andetsteds i tråden.
> Jeg fandt lige lydfilen i sin fulde længde - dog kun i 64kbit, men absolut
> lytteværdig:
> http://gpl.krej.cz/mp3/BRM%20-%20full%20track.mp3
Jep - det er simpelthen total iorden det clip der...
| |
Torben Scheel (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 12-03-09 08:09 |
| | |
Hans Paulin \(6310\) (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 12-03-09 08:45 |
|
Torben Scheel skrev:
> Holy Sh*t!
Bevæger vi os "lidt" væk fra emnet er den bedste motorlyd jeg har hørt en
B-17 der bliver startet og taxiet til start.
Hér er en smagsprøve tilsyneladende optaget med en mobiltelefon; optaget med
rigtigt optageudstyr kan lyden bestå gåsehuds-prøven :
http://kortlink.dk/6d2c
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Per Beer Hansen (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 12-03-09 12:07 |
|
"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:Xns9BCBEDF8275B9kentoldhoj@oldhoj.dk...
>
> Jeg har filen liggende et eller andet sted i arkiverne i en bedre
> kvalitet... men hvor?
>
Det samme siger jeg, efter flere HD crashes, så er der kun mine CD backup's
tilbage, men dem her jeg ikke så godt "styr" på endnu
Men jeg kan da huske, at chaufføren, i klippet, er ingen ringere end Nick
Mason (trommeslager i Pink Floyd), det stammer fra en CD han engang udgav,
med lyde fra gamle racere.
Den har jeg vist også et eller andet sted
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Kent Oldhøj (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 12-03-09 14:22 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in
news:49b8ecd3$0$90266$14726298@news.sunsite.dk:
> Men jeg kan da huske, at chaufføren, i klippet, er ingen ringere end
> Nick Mason (trommeslager i Pink Floyd),
Han ejer ihvertfald en BRM V16'er, så det er da mere end sandsynligt.
> det stammer fra en CD han
> engang udgav, med lyde fra gamle racere.
Interessant. Jeg hørte oprindeligt klippet fra en CD der fulgte med en bog
om BRM'en. Har desværre hverken bog eller CD længere, men der er håb for at
et CD rip stadig eksisterer i gemmerne.
--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.
| |
Per Beer Hansen (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 14-03-09 14:34 |
| | |
Per Beer Hansen (19-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 19-03-09 18:03 |
|
"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:Xns9BCBEDF8275B9kentoldhoj@oldhoj.dk...
> "Mogens" <no@mail.dk> wrote in news:EPTtl.7071$U5.76259@newsb.telia.net:
>
>> Jeg har mistet min links samling, så jeg har ikke dine lyd-links
>> længere. De omhandlede Ferrari F1 (stereolyd) samt en 16 ventilet
>> gammel sag. Begge lydclip er GULD værd !!
>
> Det er sikkert den BRM V16 jeg linker til andetsteds i tråden.
>
> Jeg fandt lige lydfilen i sin fulde længde - dog kun i 64kbit, men absolut
> lytteværdig:
>
> http://gpl.krej.cz/mp3/BRM%20-%20full%20track.mp3
>
> Jeg har filen liggende et eller andet sted i arkiverne i en bedre
> kvalitet... men hvor?
Jeg fandt lige en tegning af BRM V16 maskinen:
http://www.perbeer.dk/BRM.jpg
Temmeligt kompliceret må man sige
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Armand (20-03-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 20-03-09 00:23 |
|
Per Beer Hansen skrev:
>
>
> Jeg fandt lige en tegning af BRM V16 maskinen:
> http://www.perbeer.dk/BRM.jpg
> Temmeligt kompliceret må man sige
>
Der er godtnok en masse ting, men ellers er konstruktionen da lige ud af
landevejen ;-/
--
Armand.
| |
Per Beer Hansen (21-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 21-03-09 10:36 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:49c2d38e$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
> Der er godtnok en masse ting, men ellers er konstruktionen da lige ud af
> landevejen ;-/
Jeg synes nu, at det er en temmeligt avanceret konstruktion.
Især hvis man sammenligner med datidens maskiner.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Per Beer Hansen (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 12-03-09 17:55 |
|
"Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:EPTtl.7071$U5.76259@newsb.telia.net...
>
> Jeg har mistet min links samling, så jeg har ikke dine lyd-links længere.
Jeg har selv mistet dem flere gange (multiple HD crash), men tror at jeg har
dem liggende på CD/DVD skiver, som backup, et eller andet sted.
Måske jeg skulle se om jeg kunne finde dem igen og få dem lagt op
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Armand (17-03-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-03-09 23:07 |
| | |
Leo_Jensen (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 12-03-09 03:35 |
|
On 11 Mar., 23:23, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:
> "Mogens" <n...@mail.dk> wrote innews:EPTtl.7071$U5.76259@newsb.telia.net:
>
> > Jeg har mistet min links samling, så jeg har ikke dine lyd-links
> > længere. De omhandlede Ferrari F1 (stereolyd) samt en 16 ventilet
> > gammel sag. Begge lydclip er GULD værd !!
>
> Det er sikkert den BRM V16 jeg linker til andetsteds i tråden.
BRM har lavet en H16, er vi sikre på at det ikke er den vi snakker
om ? 2 sæt 8-cylindret bokser oven på hinanden. Den var udstillet på
Aros den gang de havde racerbiler i udstillingen.
Leo
| |
Per Beer Hansen (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 12-03-09 12:05 |
|
"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
news:ccf1da60-45dc-4ac3-843b->
> BRM har lavet en H16, er vi sikre på at det ikke er den vi snakker
> om ? 2 sæt 8-cylindret bokser oven på hinanden. Den var udstillet på
> Aros den gang de havde racerbiler i udstillingen.
H16 blev først lavet i 60'erne.
V16'eren var BRM's første projekt, startede vist (svjh) i 1949.
Det var en meget avanceret konstruktion, med 2 trins kompressor.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Kent Oldhøj (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 12-03-09 14:17 |
|
Leo_Jensen <maigaard-jensen@stofanet.dk> wrote in
news:ccf1da60-45dc-4ac3-843b-024d0e07a83d@q9g2000yqc.googlegroups.com:
>> Det er sikkert den BRM V16 jeg linker til andetsteds i tråden.
> BRM har lavet en H16, er vi sikre på at det ikke er den vi snakker
> om ?
112%. Lyden stammer fra den 135 graders V16'er der sad i BRM Type 15.
Klippet er oprindeligt fra en bog (med CD) om netop den bil og dens
tilblivelse.
> 2 sæt 8-cylindret bokser oven på hinanden. Den var udstillet på
> Aros den gang de havde racerbiler i udstillingen.
En meget mærkelig motor, der aldrig blev nogen succes. BRM og Lotus brugte
den et par gange, inden de skiftede til henholdsvis BRM V12 og den dengang
helt nye Cosworth V8.
--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.
| |
Per Beer Hansen (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 12-03-09 17:54 |
| | |
Per Beer Hansen (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 12-03-09 18:06 |
| | |
Mikael (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Mikael |
Dato : 14-03-09 07:22 |
|
On 11 Mar., 23:23, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:
> "Mogens" <n...@mail.dk> wrote innews:EPTtl.7071$U5.76259@newsb.telia.net:
>
> > Jeg har mistet min links samling, så jeg har ikke dine lyd-links
> > længere. De omhandlede Ferrari F1 (stereolyd) samt en 16 ventilet
> > gammel sag. Begge lydclip er GULD værd !!
>
> Det er sikkert den BRM V16 jeg linker til andetsteds i tråden.
>
> Jeg fandt lige lydfilen i sin fulde længde - dog kun i 64kbit, men absolut
> lytteværdig:
Hold dog kæft hvor det lyder godt. Jeg har lyttet til den en del gange
nu og junior bliver lidt forskrækket når dem fiser lige forbi
mikrofonen, men han kan jo lige så godt lære det nu.(han er 3½mdr.)
Mikael
| |
Mogens (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 14-03-09 15:10 |
|
"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:45b00e6c-a53a-49bd-811b-0e5274ebd2bc@41g2000yqf.googlegroups.com...
> On 11 Mar., 23:23, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:
> Hold dog kæft hvor det lyder godt. Jeg har lyttet til den en del gange
> nu og junior bliver lidt forskrækket når dem fiser lige forbi
> mikrofonen, men han kan jo lige så godt lære det nu.(han er 3½mdr.)
Ja, det lyder vanvittig godt med volumekontrollen helt i bund.
Der findes også et Ferrari-clip, hvor de ligger og træner på en bane - har
man højttalerne fra hinanden, kan man næsten fornemme banens foløb. Også her
er det helt vildt at høre dem ned ad langsiden :)
| |
Armand (18-03-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-03-09 22:21 |
| | |
Per Beer Hansen (19-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 19-03-09 11:11 |
| | |
Kent Oldhøj (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 11-03-09 13:00 |
| | |
Leo_Jensen (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 11-03-09 14:08 |
|
On 11 Mar., 12:59, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:
> Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote in news:49b76fba$0$90266
> $14726...@news.sunsite.dk:
>
> > Afledt af anden tråd med Kleeman, AMG, Zonda osv - hvilken billyd kan i
> > bedst lide?
>
> Der er flere Zonda'en er for vild. Det er F1 lyd til gadebrug.
> Eksempler findes i den anden tråd.
>
> 2CV har altid stået mit hjerte nært hehe...: http://www.youtube.com/watch?v=kVi0OeBKNGo
Det der V8 i titlen er vist ret vigtigt. Jeg kan nu bedre lide den
ægte vare, men hold da op hvor er det svært at finde et ordentligt
klip af det. Jeg opgav og bestemte mig for at optage og uploade noget
selv næste gang min står uden luftfilter og udstødning...
>
> Denne Aston V8 er heller ikke tosset: http://www.youtube.com/watch?v=it6Hny77PPM
Den er rigtig fed Det er et meget stille sted de har optaget, det
var ALDRIG gået i Danmark.
>
> En 60'er Ferrari V12 i en tunnel... nice: http://www.youtube.com/watch?v=3v9vPMnoUDU&feature=
Lousy optagelse. Jeg ville hellere have været der selv...
>
> En 4-cylindret Alfa med karburator...: http://www.youtube.com/watch?v=JrqIrSjHtS8
Alle biler uden luftfilter lyder jo råt. Ikke lige min stil.
>
> Min absolutte favorit motorlyd - nogensinde - er en BRM V16: http://www.youtube.com/watch?v=fZMPDCNyQxE&feature=
Den er superfed. Hysterisk vræl kombineret med lidt dybt, ujævnt
bulder a la Ducati.
Leo
| |
Per Beer Hansen (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 12-03-09 12:10 |
| | |
Leo_Jensen (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 12-03-09 05:26 |
|
On 12 Mar., 12:10, "Per Beer Hansen" <perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk>
wrote:
> "Leo_Jensen" <maigaard-jen...@stofanet.dk> skrev i meddelelsennews:b571a207-3f1a-427c-9666-efc9f323e32a@c36g2000yqn.googlegroups.com...
>
>
>
> >> En 4-cylindret Alfa med
> >> karburator...: http://www.youtube.com/watch?v=JrqIrSjHtS8
>
> > Alle biler uden luftfilter lyder jo råt. Ikke lige min stil.
>
> Det behøves nu ikke at være uden luftfilter.
> Jeg har haft flere biler, med 2 dobb. karb., og de har alle lydt sådan,
> selvom der var luftfiltre på.
Nu er der jo også forskel på luftfiltre. En tragt med et KN eller en
skumgummidims for enden tager jo ikke meget lyd...
Jeg har haft monteret 2 stk 34mm Mikuni på min 2CV med KN filtre. Det
sagde fedt, men for korte indsugningsrør rykkede det brugbare
omdrejningsområde et par tusind o/m op. Ikke specielt brugbart i
trafikken, men den siger godt med 8.000 o/m og lydmæssigt set fri
indsugning
Leo
| |
Per Beer Hansen (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 12-03-09 13:09 |
|
"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
news:457dc74a-194e-4505-a763-7e37e43f5da7@j8g2000yql.googlegroups.com...
>
> Nu er der jo også forskel på luftfiltre. En tragt med et KN eller en
> skumgummidims for enden tager jo ikke meget lyd...
Netop
> Jeg har haft monteret 2 stk 34mm Mikuni på min 2CV med KN filtre. Det
> sagde fedt, men for korte indsugningsrør rykkede det brugbare
> omdrejningsområde et par tusind o/m op. Ikke specielt brugbart i
> trafikken, men den siger godt med 8.000 o/m og lydmæssigt set fri
> indsugning
All show, but no go...
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Kent Oldhøj (12-03-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 12-03-09 14:32 |
|
Leo_Jensen <maigaard-jensen@stofanet.dk> wrote in
news:457dc74a-194e-4505-a763-7e37e43f5da7@j8g2000yql.googlegroups.com:
>> > Alle biler uden luftfilter lyder jo råt. Ikke lige min stil.
>> Det behøves nu ikke at være uden luftfilter.
> Nu er der jo også forskel på luftfiltre.
Min moster havde en Alfetta 1.8 med dobbelte Dell'Orto karburatorer, og den
mindede meget om ovenstående lydklip. Mig bekendt var den standard, selvom
jeg godt kunne have min moster mistænkt for at montere noget andet
> Jeg har haft monteret 2 stk 34mm Mikuni på min 2CV med KN filtre. Det
> sagde fedt, men for korte indsugningsrør rykkede det brugbare
> omdrejningsområde et par tusind o/m op. Ikke specielt brugbart i
> trafikken, men den siger godt med 8.000 o/m og lydmæssigt set fri
> indsugning
Det tror jeg på. En Dyane med knækket udstødning lige under firewall'en,
lyder osse som 150 hk, selvom der nok kun var 35
--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.
| |
Kåre (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Kåre |
Dato : 11-03-09 14:49 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49b76fba$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Afledt af anden tråd med Kleeman, AMG, Zonda osv - hvilken billyd kan i
> bedst lide?
>
> Jeg er ret vild med Audis gamle R5'er - 20v udgaven med en sportspotte på
> kan høres her : www.20V-sauger-tuning.de/20V-Sound-Fahrt-aussen.mp3
>
> --
> vh
> Torben
Egentlig helst ingen lyd overhovedet...
Det nærmeste må være en elbil.
Det lækreste er da at sidde i en bil der bare lydløst glider afsted.
Sådan er vi så forskellige...
Kåre
| |
Jensen (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Jensen |
Dato : 11-03-09 14:57 |
|
On Wed, 11 Mar 2009 09:00:58 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:
>Afledt af anden tråd med Kleeman, AMG, Zonda osv - hvilken billyd kan i
>bedst lide?
En 572 Cui som de fra tid til anden smider i én af bilerne i Overhaulin'...
Sweet music!
Ellers Hyundai's 1,3 liters...
--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'
at sidde med en hammer
og baldre lærkens æg."
| |
Henrik B. (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 11-03-09 20:03 |
| | |
Niels Bengaard (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 11-03-09 20:18 |
| | |
Brian Sørup (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 11-03-09 20:40 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49b76fba$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Afledt af anden tråd med Kleeman, AMG, Zonda osv - hvilken billyd kan
> i bedst lide?
>
En fuldfed, trimmet V8 fra US of A :
http://www.youtube.com/watch?v=rjXP_X0fKxk
Gæt hvem den smarte fyr i træsko er ......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
| |
Klaus D. Mikkelsen (11-03-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 11-03-09 22:40 |
|
Torben Scheel skriver:
>
> Afledt af anden tråd med Kleeman, AMG, Zonda osv - hvilken billyd kan i
> bedst lide?
Klippet på HiFi og elektroniks testCD fra 80'erne, hvor en regngvåd vej
befares af en række biler.
En af dem er en boble - den lydstump med bil er den lydstump "billyd"
jeg bedst kan lide
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-03-09 08:46 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49b76fba$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Afledt af anden tråd med Kleeman, AMG, Zonda osv - hvilken billyd kan i
> bedst lide?
>
Den lyd jeg elsker allermest, er nok en V8'er.
Ikke en 'racer V8-lyd' eller noget sindssygt.
En stille godmodig V8'er som står og puffer
i tomgang er lækkert, og så lige gi' den lidt gas...
Eller en gammel Ford V8 veteranbil med
motorhjelmene (i hver side) åbnet og som
står fuldstændigt jævnt i tomgang er ren musik.
Man kan stå i flere minutter blot at lytte...
| |
Stefan Jacobsen (15-03-2009)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 15-03-09 13:31 |
| | |
HB (15-03-2009)
| Kommentar Fra : HB |
Dato : 15-03-09 22:26 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49b76fba$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Afledt af anden tråd med Kleeman, AMG, Zonda osv - hvilken billyd kan i
> bedst lide?
Jeg her altid været vil med denne mercer lyd bl.a. erfaret fra Kurt Thiims
dage i DTM
Den slår sku alt når den er helt oppe at ringe...
http://www.youtube.com/watch?v=rU9mQ7z5JVQ&feature=related
--
/HB
| |
Per Beer Hansen (16-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 16-03-09 12:58 |
| | |
HB (16-03-2009)
| Kommentar Fra : HB |
Dato : 16-03-09 15:36 |
| | |
Per Beer Hansen (16-03-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 16-03-09 18:23 |
| | |
HB (16-03-2009)
| Kommentar Fra : HB |
Dato : 16-03-09 20:15 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
news:49be8b02$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen
> news:49be63b7$0$1850$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>>
>>
>> Uha! Den lyder godt!!
>
> Den du linkede til lyder da også temmeligt iorden
> Men det er så bare ikke en MB maskine der frembringer lyden.
Jeg ledte efter noget DTM mercer af ældre dato og faldt over klippet - Havde
dog ikke opfattet at det ikke var en MB maskine - Lyden var ok ja!
>> Tak for det Per.
>
> Velbekomme.
>
| |
|
|