MS Windows
briani 27239
RE Aldi PC 8833
Fra : Jane

Dato : 11-03-09 00:49

Hej igen
Jeg har fået den nye PC nu, den første 8833 var solgt, da jeg kom til
forretningen, men jeg fik denne istedet for 8835, og prisen var den samme
(små 4000,-), håber jeg har gjort et udmærket køb. Jeg har endnu ikke lagt
XP ind og prøver en tid med Vista inden, må jo indrømme den kører godt.
Jeg har lagt belarc ind for at finde lidt om dens indre, det virker en
smule sært, at bundkortet hedder MedionPC MS-7501 2.1 og andre ting, jeg
finder vel ud af det hen ad vejen.
Tak for alles hjælp!
Jane

Fra : Henning

Dato : 11-03-09 09:02

> Jeg har lagt belarc ind for at finde lidt om dens indre, det virker en
>smule sært, at bundkortet hedder MedionPC MS-7501 2.1 og andre ting, jeg

Hvorfor sært? Medion er en af verdens største pc-producenter.

Fra : Jane

Dato : 11-03-09 10:02

"Henning" skrev!.

> Hvorfor sært? Medion er en af verdens største pc-producenter.

Jeg ville gerne kunne se efter, hvilke ram og evt. hviket andet bundkort,
jeg kunne sammeligne med.
Jane

Fra : Infinity

Dato : 11-03-09 14:59

Jane wrote:
> "Henning" skrev!.

> Jeg ville gerne kunne se efter, hvilke ram og evt. hviket andet
> bundkort, jeg kunne sammeligne med.
> Jane

Bundkortet i Medion PC'er er altid en special udgave af et ligende normalt
bundkort, men det bliver nummereret så du får svært ved at finde det
'rigtige' bundkort.

Hvis du gå i gang med at installere XP så tjek lige om du har alle
nødvendige drivere, det er ikke sikkert at Medion hvil hjælpe dig og du
findr ikke noget på MSI's hjemmeside.

Du kan måske finde noget her, når din model kommer med:
http://downloads.medionsupport.com/index.php

- dette er skrevet på en 4 år gammel Medion XL8383
--
/Infinity

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-03-09 15:17

Henning wrote:

> Hvorfor sært? Medion er en af verdens største pc-producenter.

Mjae... Det er nu ikke helt rigtig. Medion er et 'handelsfirma', der
ingen egen-produktion har. De bestiller deres produkter på
produktionsfirmaer - først og fremmest i Sydkorea og Kina. Og i 99,99%
af tilfældene er det præcis samme firmaer, som leverer dele til alle de
anerkendte mærkevare producenter - Intel, AMD, HP, Microsoft, Apple -
you name it...

Dvs., at Medion kun har en flok ingeniører, der sidder og tegner og i
visse tilfælde også udvikler et produkt, hvorefter det bliver bestilt
som en færdig model. Det gælder for både deres computere og kamera
divisioner. - Faktisk er ca. 90-95% af deres kameraer fx. produceret hos
Kyocera (Yashica-Minolta)...

mvh. Erik Richard

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-03-09 19:20

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev :

>Faktisk er ca. 90-95% af deres kameraer fx. produceret hos
>Kyocera (Yashica-Minolta)...

Hvordan kommer Minolta ind i billedet?

Laver Kyocera overhovedet kameraer i dag?

Fut: news:dk.fritid.foto
--
Kerim

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-03-09 22:11

Kerim Ellentoft wrote:

> Hvordan kommer Minolta ind i billedet?

Konica-Minolta fusionerede med Yashicha/Contax's produktionsfirma, som
også er det opr. Yashica moderfirma og nu sammenlagt med Sony, mens
selve Kyocera nu kun er et produktionsselskab, der stadig har en del
kameraproduktion, men først og fremmest computerudstyr som printere,
fibernetværk, elektroniske kontormaskiner osv.. - jeg har selv været
Kyocera-Minolta forhandler fra 1995-2007.

> Laver Kyocera overhovedet kameraer i dag?

Ja, men ikke hverken Yashica/Contax eller Konica-Minolta længere, nu
hvor Sony er gået sammen med Minolta. Nu er det kun til firmaer som fx.
Medion, Traveller og andre handelsfirmaer. Desuden leverer de en del til
fx. NECs computerbaserede overvågningssystemer

> Fut: news:dk.fritid.foto

Ikke for at sige noget, men principielt set kan den jo høre hjemme i
begge grupper, - så i det her tilfælde valgte jeg at slette FUT'en.

mvh. Erik Richard

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-03-09 23:02

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev :

>Konica-Minolta fusionerede med Yashicha/Contax's produktionsfirma, som
>også er det opr. Yashica moderfirma

Det med Yaschica/contax ved jeg godt, men kan overhovedet ikke
mindes noget om at Konica-Minolta og Kyocera var gået sammen og
kan heller ikke finde noget på nettet om det.

Betragtede dem nærmest som konkurenter i dag, da de begge
producerer kontormaskiner i stor stil.
--
Kerim

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-03-09 00:20

Kerim Ellentoft wrote:

> Det med Yaschica/contax ved jeg godt, men kan overhovedet ikke
> mindes noget om at Konica-Minolta og Kyocera var gået sammen og
> kan heller ikke finde noget på nettet om det.

Det er ikke altid til at gennemskue de japanske selskabers opbygning,
men jeg mener, det var omk. 1996/97, jeg fik besked om, at jeg ikke
længere havde Kyocera produkterne, og hvis jeg fortsat ville sælge dem,
skulle jeg kontakte Kyocera direkte.

> Betragtede dem nærmest som konkurenter i dag, da de begge
> producerer kontormaskiner i stor stil.

Ja, mon ikke. - Da de var sammen, var deres produkter i samme
forhandlerkatalog. Svjh. er det et koreansk firma, der nu er
hovedaktionær i Kyocera, og hele produktionen foregår nu i sydkorea og Kina.

mvh. Erik Richard

Fra : Henning

Dato : 11-03-09 19:58

On Wed, 11 Mar 2009 15:16:50 +0100, Erik Richard Sørensen
<NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
>af tilfældene er det præcis samme firmaer, som leverer dele til alle de
>anerkendte mærkevare producenter - Intel, AMD, HP, Microsoft, Apple -

Det gør dem jo også til en pc-producent? Jeg sagde netop ikke
motherboard-producent, harddisk-producent eller lignende.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-03-09 22:24

Henning wrote:

> Det gør dem jo også til en pc-producent? Jeg sagde netop ikke
> motherboard-producent, harddisk-producent eller lignende.

Tjo såmænd. - Normalt vil - eller ville - jeg nok sige, at en
'PC-producent' er et firma med hel eller delvis egen produktion. Men med
nutidens out-sourcing, er det jo efterhånden ikke til at vide, hvem der
er hvad.

mvh. Erik Richard

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 11-03-09 14:09

"Jane" <jornhansen2@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg har lagt belarc ind for at finde lidt om dens indre, det virker en
> smule sært, at bundkortet hedder MedionPC MS-7501 2.1 og andre ting, jeg

Bundkortet er lavet af MSI - prøve at søge på google.