MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvad betyder Resume
Fra : Peter Hansen

Dato : 10-03-09 19:36

Jeg bruger en FTP klient på en Win XP maskine, hvis jeg skal overfører en
fil og jeg har en tilsvarende fil på min PC så får jeg følgende muligheder:
Overwrite, Resume og skip, vælger jeg Resume har det tilsyneladende samme
effekt som hvis jeg vælger Skip.
Er der en her der kan forklarer mig forskellen på Resume og Skip ?

Ved godt det er lidt ude for XP området, men fandt ikke et bedre sted at
spørge

FTP programmet er FlashFXP.

Hilsen
Peter.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-03-09 19:39

Peter Hansen skrev:

>Er der en her der kan forklarer mig forskellen på Resume og Skip ?

resume - genoptag

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-03-09 19:39

Peter Hansen skrev:

>Er der en her der kan forklarer mig forskellen på Resume og Skip ?

skip - spring over

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Snuden

Dato : 10-03-09 21:10

On Tue, 10 Mar 2009 19:36:15 +0100, "Peter Hansen"
<PeterQHansen@forum.dk> wrote:

> [...]
>effekt som hvis jeg vælger Skip.
>Er der en her der kan forklarer mig forskellen på Resume og Skip ?

Resume (genoptag): Hvis en filoverførsel afbrydes inden overførslen er
færdig, vil den blive genoptaget der hvor den blev afbrudt næste gang
overførslen sættes i gang.

Skip (spring over): Springer filen helt over.

Grund til du oplever dem som ens er, at Resume af en færdig
filoverførsel ikke giver mening - der er ikke noget at genoptage,
overførslen er færdig, videre til næste fil.

Det er ikke alle FTP-servere der understøtter Resume (mest et valg fra
administrators side)
--
Snuden

Fra : Rado

Dato : 11-03-09 09:57

On Tue, 10 Mar 2009 21:09:39 +0100, Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

>Grund til du oplever dem som ens er, at Resume af en færdig
>filoverførsel ikke giver mening - der er ikke noget at genoptage,
>overførslen er færdig, videre til næste fil.

En god programmør ville have lavet det sådan at Resume knappen kun
vises eller er aktiv når Resume er et muligt valg. Man kan gøre meget
for at undgå at brugerne bliver forvirrede...

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Snuden

Dato : 11-03-09 18:11

On Wed, 11 Mar 2009 09:56:35 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>En god programmør ville have lavet det sådan at Resume knappen kun
>vises eller er aktiv når Resume er et muligt valg. Man kan gøre meget
>for at undgå at brugerne bliver forvirrede...

Nu kan det sættes op som et default valg i FlashFXP (og formentlig de
fleste andre FTP-klienter også), så det bliver nok svært :)
--
Snuden

Fra : Rado

Dato : 11-03-09 22:00

On Wed, 11 Mar 2009 18:10:36 +0100, Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

>Nu kan det sættes op som et default valg i FlashFXP (og formentlig de
>fleste andre FTP-klienter også), så det bliver nok svært :)

Nu taler jeg om den enkelte filoverførsel og ikke om Resume er slået
fra eller til generelt. WS_FTP gør faktisk lige præcis det jeg taler
om - er filen ikke færdigoverført er der mulighed for at vælge mellem
Overwrite/Skip/Resume, er den færdigoverført er der kun Overwrite/Skip
at vælge imellem.

Fra : Snuden

Dato : 12-03-09 19:49

On Wed, 11 Mar 2009 22:00:06 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

> [...]
>om - er filen ikke færdigoverført er der mulighed for at vælge mellem
>Overwrite/Skip/Resume, er den færdigoverført er der kun Overwrite/Skip

Ah yes - det er det samme i FlashFXP (i hvert fald sidst jeg så
efter).. ingen resume-support fra serveren = nedtonet resume-knap på
klienten
--
Snuden