Ang. Priser på killinger.
Fra : Tommy Fer

Dato : 29-07-01 13:00

Hej NG.....

Med chance for at blive hakket ned i dette forum vil jeg lige komme med
mine 25 øre.

Kan delvist godt give jer ret i jeres ønske om prisen på en kat skal op. Jeg
må indrømme at vore 13 uger gamle Chip (har haft ham i 1 uge) var ganske
gratis. Hvis de havde sagt 500,- havde vi også købt ham. Ingen tvivl om det.

Vores "procedure" med vores killing køb, gik som følger. Vi skulle på landet
og besøge mine forældre, kørte en tur rundt i de lokale butikker (brugsen,
netto osv.) så efter killinger der var til salg. mnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnni
vf@222222222222222223w ccedccccccccccc (forresten elsker den killing mit
tastatur.....)

vjjnh

Når ned på gulvet med ham....

Kørte ud og kiggede 3 steder.. vi faldt pladask for vores lille chip ved
første øjekast. (han var sted nr.2) Hvis vi havde ventet med at hente ham
til mandag, var han vaccineret, men vi havde kun mulighed for at låne bil om
søndagen, så han skal vaccineres på torsdag.

Alt i alt syntes jeg faktisk at det var vigtigere at ejerne af killingerne
vuderede de personer der kommer med ønske om en killing vil give den et godt
hjem, dette er ikke nemt, men jeg må indrømme at nogen af de steder vi var,
virkede det som om de bare skulle af med den kat, og om vi ikke bare kunne
tage en med med det samme. Det kunne jeg ikke lide. Der hvor vi fik vores,
der var det intet problem hvis de ikke blev bortgivet, så havde de bare boet
videre på gården.

Ville det hjælpe at sætte prisen på en killing op til f.eks. 300? jeg tror
det ikke. Jeg mener de fleste har da luft i budgettet til at hive 300 op,
uden at tænke over det. Jeg er studerende og udeboende, det ville da på
ingen måde røre mig....
Mon ikke bedre oplysning til folk ville være bedre. Vi begyndte at snakke
seriøst om at få kat for 14 dage siden, ellers har det bare været et ønske.
Begyndte at søge informationer på nettet osv. fandt ud af en masse jeg ikke
anede. bla. det med de 12 uger.

En anden lille ros nu når vi er her.... Inges Kattehjem. (mine forældre,
ville også havde kat lige pludselig ) De har købt en fra Inges katte
hjem i Næstved. De fik en masse foldere osv omkring katte, og rigtig mange
råd. 400 var prisen, og den var vacineret 1 gang. Herligt. Jeg har selv
været på Inges Kattehjem i Glostrup, men de havde kun fuldvoksne på det
tidspunkt.

Når alt kommer til alt, er det vel egentlig folks indstilling til det hele,
jeg mener grunden til at jeg stiller mig fuldstændig uforstående over for
alt dette er jo nok at jeg virkeligt ønskede min kat, og jeg 5666666p0000-8i
(det var lige chips mening) ville aldrig finde på at spare det mindste på
min kat.

Når men jeg bare så glad for min killing (lige ud over når jeg kommer hjem
efter en 14 timers arbejdsdag og han syntes det er sjovt at angribe mig når
jeg ligger mig i seng *g* ) (han har ikke været alene i 14 time... )

Ligger lige et billede af lille chip i dk.binaer

mvh Tommy og Chip

P.S. Hvor når må min lille han kat blive kastereret?

Fra : Trine

Dato : 29-07-01 13:25

Hej Tommy

Hvor er søøøød Han minder meget om min Emil, Emil har bare ikke hvide
poter ....

Tillykke med ham!!

/Trine

Fra : Nina El Falaki

Dato : 29-07-01 14:49

Hej Tommy og til lykke med det lille utyske.

Du har da ret i at prisen ikke er nogen garanti for at ens killing får et
godt hjem, men jeg tror nu, at man får sorteret de værste købere fra.

Hvis jeg finder et rigtig super godt hjem til en af mine killinger, har jeg
da heller ikke noget imod at sænke prisen lidt, men det er ikke noget jeg
selv tilbyder.

Jeg mener nu, at prisen siger noget om kattens status. Katte er det eneste
dyr man let kan få fat i gratis, selv en hvid mus eller en slikkepind koster
ofte mere end en killing, og det synes jeg er meget forkert.

Som du selv skriver, er mange bare interesserede i at slippe af med
killingerne for enhver pris, og det viser at kattens status er lig 0.

Det er klart, at der skal oplysning til, men når nu KV har haft kampagner
mod forladte sommerhuskatte i 40 år, og flere og flere bare efterlader
kattene, når de flytter, så er der lang vej igen. Det er også derfor, du her
i gruppen vil se, at vi konstant gentager os selv, det kan være trælst men
er desværre nødvendigt.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats