MS Windows
briani 27239
USB vier ikke under XP
Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 09-03-09 19:09

Jeg tvangsfjernede et program den anden dag, da jeg ikke måtte fjerne det
via 'tilføj/fjern programmer'. Dvs. slettede det i mappen programmer og
kørte ccleaner.

Det brugte ikke nogen USB-stik så det undre mig at jeg nu bare beskeden at
der der sat en ukendt enhed i USB-stikket, uanset hvad det er jeg stikker i,
og hvilket stik jeg bruger(men min mus virker endnu).
Jeg har efterfølgende prøvet fjerne alle usb-ting fra 'enhedshåndtering',
bruge ccleaner og geninstallere SP3(håbede den genindlæste nogen slettede
filer).
Umiddelbart virker det som om at den har mistet en masse standard
USB-drivere, da både usb-pen og kamera ikke længere kan genkendes.
Er der nogen der har en løsning?
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 09-03-09 23:17

Torben Greve Otzen skrev:
> [...]
> Umiddelbart virker det som om at den har mistet en masse standard
> USB-drivere, da både usb-pen og kamera ikke længere kan genkendes.

Hvad var det for et 'program'?

--
Niels

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 11-03-09 17:23

Niels P Sønderskov wrote:

> Hvad var det for et 'program'?

Det var ROCKTEC fra Rockwool, som er et gratis program til at regne teknisk
isolering med, så den burde ikke have noget at sige.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 11-03-09 23:15

Torben Greve Otzen skrev:

> Det var ROCKTEC fra Rockwool, som er et gratis program til at regne teknisk
> isolering med, så den burde ikke have noget at sige.

Gendan til før afinstalleringen. Prøv så hvordan maskinen fungerer uden
at køre ccleaner, som jeg har større mistanke til end din sletning af
Roctec.

--
Niels

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 13-03-09 09:26

Niels P Sønderskov wrote:

> Gendan til før afinstalleringen. Prøv så hvordan maskinen fungerer
> uden at køre ccleaner, som jeg har større mistanke til end din
> sletning af Roctec.

Det har jeg prøvet, men da alt systemgendannelse er deaktiveret hjalp det
ikke meget.
Jeg har prøvet flg.: http://support.microsoft.com/kb/925196 men kan der var
slet ingen LowerFilters eller UpperFilteres i den del af
registeringsdatabasen.
Og det underholdende er at det faktisk er firma pc'en, så jeg kan ikke lige
sådan geninstallere og hvorfor de har valgt at deaktivere systemgendannelse
er mig en gåde.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 13-03-09 10:45

Torben Greve Otzen skrev:

> Og det underholdende er at det faktisk er firma pc'en, så jeg kan ikke lige
> sådan geninstallere og hvorfor de har valgt at deaktivere systemgendannelse
> er mig en gåde.

Mon ikke det nemmeste er at overlade det til firmaets it-support? Havde
i første omgang overset at du havde fjernet usb-drivere. De skal jo
geninstalleres.

--
Niels

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 13-03-09 13:06

Niels P Sønderskov wrote:

> Mon ikke det nemmeste er at overlade det til firmaets it-support?
> Havde i første omgang overset at du havde fjernet usb-drivere. De
> skal jo geninstalleres.

Joe, det er også den jeg er kommet frem til...

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 03-06-09 18:28

Torben Greve Otzen wrote:
> [...]
> Umiddelbart virker det som om at den har mistet en masse standard
> USB-drivere, da både usb-pen og kamera ikke længere kan genkendes.

Det er godt nok et svar på et gammelt problem, men jeg fandt flg. forum:
http://forums.techguy.org/windows-nt-2000-xp/582627-usb-suddenly-not-working-usb-2.html

Som der står så åbnede jeg PC'en, tog strømmen fra bundkortet og ved opstart
virkede det hele igen.

Troede ikke rigtigt på det, men havde prøvet alt andet og utroligt nok
virker det hele igen. Det havde åbenbart ikke noget med programmet at gøre.