MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Open Office 3.0.1
Fra : Jørgen Christensen

Dato : 09-03-09 17:29

Efter jeg har installeret nyeste version af Open Office, er den blevet meget
længe om at åbne og lukke regneark eller dokumenter. Har I været ude for det
samme og har du en løsning?

Med venlig hilsen, Jørgen.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-03-09 19:27

"Jørgen Christensen" <jchrist@slet@detvip.cybercity.dk> wrote in

> Efter jeg har installeret nyeste version af Open Office, er den blevet
> meget længe om at åbne og lukke regneark eller dokumenter.

Virker fint her under Windows7.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 09-03-09 23:23

Jørgen Christensen skrev:
> Efter jeg har installeret nyeste version af Open Office, er den blevet meget
> længe om at åbne og lukke regneark eller dokumenter. Har I været ude for det
> samme og har du en løsning?

Jeg har hele tiden syntes det var et problem, og for at se om det skulle
være min lille maskine, der bare var blevet langsommere installerede jeg
for nylig en M$ Word, som jeg opdagede jeg havde licens til. Den åbner
/meget/ hurtigere.

Ludvigsen, har du en løsning?

--
Niels

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-03-09 23:26

Niels P Sønderskov skrev:

> Ludvigsen, har du en løsning?

Notesblok?

Jeg bruger normalt ikke kontorpakker, så jeg er nok den
sidste, der kan hjælpe her.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 10-03-09 10:54

Kim Ludvigsen skrev:

> Notesblok?
>
> Jeg bruger normalt ikke kontorpakker, så jeg er nok den sidste, der kan
> hjælpe her.

Undskyld; galt nummer. Jeg tænkte på Lohdal, som slet ikke er her.

Normalt gider jeg heller ikke åbne et tekstbehandlingsprogram, men somme
tider skal det jo til, og så er det en trøst at det går meget mere tjept
med det næste dokument man skal have gang i. Her tager det et halvt
minut at starte Writer første gang. Næste gang tager det kun få sekunder.

--
Niels

Fra : Ole C

Dato : 09-03-09 23:57

Jørgen Christensen skrev blandt andet:

> Efter jeg har installeret nyeste version af Open Office, er den
> blevet meget længe om at åbne og lukke regneark eller dokumenter. Har
> I været ude for det samme og har du en løsning?

Måske noget gik galt under opgraderingen. Slet programmet og installer det
igen.

--
vh
Ole C

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 10-03-09 10:26

> Måske noget gik galt under opgraderingen. Slet programmet og installer det
> igen.

Det tror jeg ikke, for jeg havde afinstalleret den gamle 2.4, men jeg har
studeret Open Office forums, og det ser ud til, at der er en taskforce, som
arbejder med det sløve program. Jeg tror, jeg går tilbage til OO 2.4, hvor
problemet ikke fandtes. Tak for indlæggene.

Mvh. Jørgen.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-03-09 10:28

Jørgen Christensen wrote on 10-03-2009 :
[...]
> [...]
> arbejder med det sløve program. Jeg tror, jeg går tilbage til OO 2.4, hvor
> problemet ikke fandtes. Tak for indlæggene.

Jeg synes nu at OOo 3.01 er pænt hurtigere end den gamle 2.4.
Har du Quickstarteren til at starte sammen med Windows?

Prøv evt. at slå java fra i OOo's indstillinger.

--

Lars Jørgensen

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 11-03-09 12:28

> Jeg synes nu at OOo 3.01 er pænt hurtigere end den gamle 2.4.

Bestemt ikke på min PC. Jeg er gået tilbage til OO2.4, og så er der ingen
problemer.

> Har du Quickstarteren til at starte sammen med Windows?

Ja, men det er ikke der problemet er. Det er når jeg åbner et dokument eller
regneark
eller vil lukke dem, så tager det op til 5 sekunder. I OO2.4 sker det
øjeblikkeligt.

> Prøv evt. at slå java fra i OOo's indstillinger.
> Lars Jørgensen

Det er desværre for sent, da problemet er væk.

Mvh. Jørgen.