MS Windows
briani 27239
Reetablere netværksdel med XP cd
Fra : Thomsen

Dato : 09-03-09 11:32

Hej
Kan jeg reetablere hele netværksdelen i XP ved hjælp af min XP cd, uden at
installere hele styresystemet?

Hvis jeg bliver nødt til at installere XP igen, kan jeg så godt gøre
følgende:
Jeg laver en backup af mine regfiler, genindstallerer styresystemet på min
styresystems-partition, beholder den anden partition med programmer og
genopretter regfiler-backup'en. Kan det geninstallerede styresystyem så
"snakke" med min "gamle partition med programmer igen?

mvh Ole

Fra : Preben Larsen

Dato : 09-03-09 13:52

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> genopretter regfiler-backup'en. Kan det geninstallerede styresystyem så
> "snakke" med min "gamle partition med programmer igen?

Ja det kan du godt, dvs du skal reparere din installation..
Boot på CD- vælg installer xp---
fortsæt med at vælge installer, hvor du første gang får tilbudt at reparere
/ genoprette
når du kommer til det sted hvor der findes eksisterende installationer
bør du kunne vælge at reparere den på c:\windows
Får du ikke det valg er det en forkert cd...
Det har jeg oplevet et par gange og så skal man vælge at finde en rigtig CD
eller installere fra NY
og tabe de installerede prg...
Den eneste rigtige ulempe ved at reparere er at man skal hente opdateringer
til XP igen...
da de ikke ligger på CDen. og derfor forsvinder ved reparationen..
mvh
Preben

Fra : Thomsen

Dato : 09-03-09 17:05

> [...]
> opdateringer til XP igen...
> da de ikke ligger på CDen. og derfor forsvinder ved reparationen..

Så fik jeg repareret og mine netforbindelser er tilbage. Tak for
forklaringen.
Har dog stadig nok noget snavs jeg skal af med.

mvh Ole