MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Antivirus2009
Fra : LG

Dato : 09-03-09 10:44

En bærbar PC er blevet urimelig langsom. Ejeren har selvfølgelig forsømt at
opdatere sin antivirus, så den er inficeret.
Det viser sig, at der er noget på den, der kalder sig selv for
Antivirus2009, men som vist nok er det modsatte, altså malware e.l.

Jeg har forsøgt at installere antivirus på maskinen (Norton, AVG o.l.), men
installationerne kan ikke startes.

Så har jeg læst en del på nettet om hvordan man fjerner netop Antivirus2009,
men de programmer der foreslås kan ikke installeres.

Dvs. AVG fik jeg installeres, men når jeg vil online og opdatere programmet,
blokeres IExplorer og flg. meddelelse kommer: "Kan ikke finde websiden" Jeg
kan heller ikke komme ind på www.norton.com eller andre progremmers
hjemmesider.

Hvordan slipper man af med dette snavs uden at skulle formattere? (ejeren
har ikke sin originale XP disx mere eller sin motherboard driver.)

Leif

Fra : Thomsen

Dato : 09-03-09 10:54

"LG" <leifgraversen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan slipper man af med dette snavs uden at skulle formattere? (ejeren
> har ikke sin originale XP disx mere eller sin motherboard driver.)

Har du prøvet at installere de hentetde programmer i fejlsikret tilstand.
Evt. fejlsikret tilstand med netværk så du også kan downloade.
Prøv med Superantispyware og/eller Malwarebytes Antimalware. Gratis
Spyware Doctor skulle vist også få ram på Antivirus 2009. Kan "finde"
gratis, men koster hvis den skal fjerne noget.

mvh ole

Fra : LG

Dato : 09-03-09 11:31

Ole skrev:

> [...]
> Spyware Doctor skulle vist også få ram på Antivirus 2009. Kan "finde"
> gratis, men koster hvis den skal fjerne noget.

Ja, Ole jeg har forsøgt det du nævner. Men så snart jeg trykker på exe-filen
for at installere,
sp kommer der et timeglas frem i 10 sekunder, og så sker der ikke mere.
Også i fejlsikret tilstand.
Mht til a dovnloade, så kan jeg slet ikke komme ind på sider fra producenter
som Norton, AVG, Avast, MCAffe m.fl.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 09-03-09 12:31

Thomsen wrote:
> [...]

Det tyder på, at der er pillet ved netværksindstillingerne.

Typisk er DNS-server ændret eller der er pillet ved ved hosts-filen:
c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Ole C

Dato : 09-03-09 11:01

LG skrev blandt andet:

(klip)

> Hvordan slipper man af med dette snavs uden at skulle formattere?
> (ejeren har ikke sin originale XP disx mere eller sin motherboard
> driver.)

Ud fra dine beskrivelser lyder det alt for omstændeligt og tidskrævende, at
forsøge at finde synderen - og der vil i givet fald ikke være nogen
sikkerhed for at det hele er fjernet....
Så en ny installation vil være langt at foretrække.
Han kan sagtens (og helt lovligt) bruge en lånt XP-disk (OEM) at installere
fra - og bruge det nummer der står på kabinettet. Ellers koster en XP Home
altså kun 599 kr. - og kan ses som lærepenge
Motherboard- og andre drivere kan hentes på producenternes side.

--
vh
Ole C

Fra : LG

Dato : 09-03-09 11:34

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en XP Home altså kun 599 kr. - og kan ses som lærepenge
> Motherboard- og andre drivere kan hentes på producenternes side.

Det er nok rigtigt at gøre som du foreslår, frem for at bruge mere tid på at
rense den.
Men jeg tror desværre aldrig folk lærer, hvor vigtigt det er at ofre nogle
få hundrede
kroner om året på at beskytte deres PC....

Fra : Thomsen

Dato : 09-03-09 11:44

> Men jeg tror desværre aldrig folk lærer, hvor vigtigt det er at ofre nogle
> få hundrede
> kroner om året på at beskytte deres PC....

Det har du så ret i.
Sidder også lige i skidtet med noget Trojansk virut, som er en led satan.
Den er muligvis udrydet, men mit netværk ligner 3. verdenskrig.

Det ender sandsyndligvis med opskriften: en tændstik og en dl. benzin

mvh Ole

Fra : Ole C

Dato : 09-03-09 14:44

LG skrev blandt andet:

> Men jeg tror desværre aldrig folk lærer, hvor vigtigt det er at ofre
> nogle få hundrede
> kroner om året på at beskytte deres PC....

Det er såmænd ikke nødvendigt. Der findes glimrende gratis
antivirus-programmer, men de skal naturligvis opdateres....

--
vh
Ole C

Fra : Søren

Dato : 09-03-09 16:01

"LG" <leifgraversen@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvordan slipper man af med dette snavs uden at skulle formattere? (ejeren
> har ikke sin originale XP disx mere eller sin motherboard driver.)

Har du prøvet SpyHunter, den har jeg brugt til at fjerne Antivirus2008 med.
Antivirus2009 er jo en klon af Antivirus2008.

Fra : Brian H

Dato : 09-03-09 20:50

> [...]
>
> Hvordan slipper man af med dette snavs uden at skulle formattere? (ejeren
> har ikke sin originale XP disx mere eller sin motherboard driver.)

Har du forsøgt med en online scanner?

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-03-09 23:46

LG tastede følgende:
> Hvordan slipper man af med dette snavs uden at skulle formattere? (ejeren har
> ikke sin originale XP disx mere eller sin motherboard driver.)

Måske denne
www.superantispyware.com

Hjalp en med et tilsvarende problem for et par måneder siden.

Programmet blev omdøbt for at det kunne installeres og herefter omdøbes
for at starte, men fjernde tilsyneladende skidtet.

--
-- Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]