MS Windows
briani 27239
Vil ikke afspille en dvd
Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 08-03-09 18:50

Hej,

Håber det er den rigtige gruppe. Problemet er med at installere Fallout 3.
Førtse gang jeg installerede det, ingen problemer. Så måtte jeg genindlæse
Windows XP af andre årsager, og efter alt det var kommet på plads, ville jeg
geninstallere nogle spil, deriblandt fallout 3. Ingen problemer med alle de
andre spil (der er på DVD), men når jeg sætter Fallout 3 disken i drevet
kommer der en meddelelse der siger: No disc inserted. Please insert the
original Fallout 3 CD/DVD. Please have a look at
http:/www.securom.com/message.asp?=nodisc for further, more detailed info".
Når man går ind på linket, foreslår den, at man skal disable DLA på det
aktuelle drev og ellers sende en fejl log afsted. Men hvorfor skal man
disable DLA?
Jeg brugte Explorer og via en setup fil på Fallout 3 dvd skiven, fik jeg
installeret spillet. Men den vil ikke lade mig bruge start ikonet - kommer
med ovennævnte fejl meddelelse. Så¨nu er spillet installeret, men jeg kan
ikke spille det alligevel.
Nogen løsningsforslag derude?
Pc'en er en Dell med masser af alt, så her er fejlen ikke - men måske
softwaredriveren (som er Sonic). Men hvorfor er der ikke problemer med andre
DVD'er? Og ja, det er selvfølgelig den originale Fallout 3 dvd!

(Også sendt til dk.edb.hardware.drev)

mvh
hh

Fra : Ole C

Dato : 08-03-09 19:46

Hans-Henrik Husen skrev blandt andet:

> Håber det er den rigtige gruppe. Problemet er med at installere
> Fallout 3.

(klip)

> [...]
> softwaredriveren (som er Sonic). Men hvorfor er der ikke problemer
> med andre DVD'er? Og ja, det er selvfølgelig den originale Fallout 3

Lyder i mine øren mest som en fejl på Fallout-DVD'en...

--
vh
Ole C

Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 09-03-09 15:20

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Lyder i mine øren mest som en fejl på Fallout-DVD'en...
>
> --
> vh
> Ole C
Næ, det var det ikke, selv om jeg også var lige ved at tro på det. men Steam
foreslog, at man af-installerede Sonic's DLA driver. Det gjorde jeg og
vupti! ingen problemer.
Hvorfor skal det være så vanskeligt at finde nogle fælles standarder
indenfor EDB?

mvh
hh