Gæt dieselforbrug
Fra : Ralph Køster

Dato : 08-03-09 03:35

På den her fætter
Haha...

http://people.bath.ac.uk/ccsshb/12cyl/

Fra : Andersen [3650]

Dato : 08-03-09 08:55

Den 08-03-2009, skrev Ralph Køster:
> På den her fætter
> Haha...
>
> http://people.bath.ac.uk/ccsshb/12cyl/

6640 Liter i timen. (med en gallon = 4 liter)

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-03-09 09:34

> På den her fætter
> Haha...
>
> http://people.bath.ac.uk/ccsshb/12cyl/

Sådan en fætter kører på heavy fuel oil, diesel er alt for dyrt at føde den
med.

Mvh Niels

Fra : Jensen

Dato : 08-03-09 09:54

On Sun, 8 Mar 2009 09:33:57 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaard@FJERNDETTE850r.dk> wrote:

>Sådan en fætter kører på heavy fuel oil, diesel er alt for dyrt at føde den
>med.

Heavy fuel, er det ikke nummeret før tjære?

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-03-09 10:00

> Heavy fuel, er det ikke nummeret før tjære?

Noget i den stil, det varmes også op før indsprøjtning for at kunne flyde
nogenlunde.

Mvh Niel

Fra : steffen

Dato : 08-03-09 17:15

Niels Bengaard skrev:

> Noget i den stil, det varmes også op før indsprøjtning for at kunne flyde
> nogenlunde.
>
> Mvh Niel

Ikke bare før indsprøjtning,, det skal holdes varmt i tanken også.
så vidt jeg huske er temp. når man sejler med Heavy fuel,

Lager tank :ca. 150grader C.
dagtanken :ca. 250grader C.
indsprøjnig:ca. 400grader C.

--
Steffen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 08-03-09 18:17

Niels Bengaard wrote:

> Noget i den stil, det varmes også op før indsprøjtning for at kunne flyde
> nogenlunde.

Der er også meget svovl i tung fuelolie; der var noget snak om det
sidste år, fordi Mærsk's skibe forurener mere end hele Danmarks bilpark
tilsammen.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-03-09 13:35

Ralph Køster skrev:
> På den her fætter
> Haha...

Av det er en af de svære. Det står på siden hvad en 14 cyl. bruger.
Så et gæt ville være cirka 12/14 af de 1660 gallon.

--
MVH
Ib Jakobsen