Kandidat til ugens klaphat.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-03-09 15:45

Med usvigelig sikkerhed har virkeligheden igen overgået fantasien:

http://ekstrabladet.dk/112/article1136504.ece

Fiiiine trapper de har deroppe i Oslo. Bare satans, så lavt som de har
monteret gelænderet! )

Er der forresten nogen der genkender bil eller fører?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-03-09 15:53

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> Med usvigelig sikkerhed har virkeligheden igen overgået fantasien:
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article1136504.ece

Han havde nok læst overskriften her:
http://politiken.dk/indland/article106282.ece

Hvorfor bliver det iøvrigt fremhævet, at han kørte på sommerdæk?
Står de ikke så godt fast på skinnerne som vinterdæk?
(det samme stod på text-tv i går).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-03-09 16:00

On Sat, 7 Mar 2009 15:52:49 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Hvorfor bliver det iøvrigt fremhævet, at han kørte på sommerdæk?
>Står de ikke så godt fast på skinnerne som vinterdæk?
>(det samme stod på text-tv i går).

>--

Det er noget nordmændene har dyrket i årtier.

Straks sådan en nordboer spotter en dansk registreret bil, farer han
hen og nærstuderer dækkene.

Og man er ikke i tvivl om, når man ser deres ansigtsudtryk, hvad de
mener om danskens holdning til, at helårsdæk er sikkert godt nok.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-03-09 16:09

> Det er noget nordmændene har dyrket i årtier.
>
> Straks sådan en nordboer spotter en dansk registreret bil, farer han
> hen og nærstuderer dækkene.

Sjovt nok, så ser man samme tendens her i DK efterhånden

> Og man er ikke i tvivl om, når man ser deres ansigtsudtryk, hvad de
> mener om danskens holdning til, at helårsdæk er sikkert godt nok.

Jo jo, men jeg syntes bare den information var lidt irrelevant for resten af
artiklen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Anders Majland

Dato : 08-03-09 13:31

> Sjovt nok, så ser man samme tendens her i DK efterhånden

Og danske vinterdæk duer heller ikke. Jeg var i norge på Michelin Alpin A3
og sådan nogle "tøse dæk" bruger de ikke deroppe. En del kører dog stadig
michelin men så hedder det X-Ice istedet (så jeg på mange biler)

Jeg havde kæder med og kom frem... Men jeg kunne ikke uden (tung lastet bil
og forhjulstræk hjælper heller ikke) Så mens knægtene kælkede (på den
hyttevej vi boede ved) kiggede jeg dæk

Prøv at se forskelle på michelin.dk og michelin.no

Men jeg så ikke ret mange med pigdæk - X-Ice uden er åbenbart godt nok til
normalt føre.

Fra : ShutEye

Dato : 08-03-09 14:47

> Men jeg så ikke ret mange med pigdæk - X-Ice uden er åbenbart godt nok til
> normalt føre.

Godtnok også et hidsigt mønster på de dæk, selv op ad siden.
http://www.michelin.no/no/front/affich.jsp?&lang=NO&codeRubrique=20060301184833

Fra : Anders Majland

Dato : 08-03-09 15:29

> Godtnok også et hidsigt mønster på de dæk, selv op ad siden.
> http://www.michelin.no/no/front/affich.jsp?&lang=NO&codeRubrique=20060301184833

Men det virker !

Hvor jeg ikke have en s*beep*d greb kørte sammenlignelige biler på x-ice
uden større problemer.

--
/A
Man skal bare huske at montere snekæder inden man kommer ud på is ... også

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 15-03-09 23:20

On Sat, 07 Mar 2009 15:59:52 +0100, Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Og man er ikke i tvivl om, når man ser deres ansigtsudtryk, hvad de
>mener om danskens holdning til, at helårsdæk er sikkert godt nok.

Til gengæld kan jeg godt irriteres over de utroligt larmende dæk
nordmændene tror de skal køre rundt med her i landet. Jeg tvivler også
på at de dæk står særligt godt fast på en dansk vej.

Fra : BJ

Dato : 07-03-09 16:02

KLIP

> Hvorfor bliver det iøvrigt fremhævet, at han kørte på sommerdæk?

Det er stort set påbudt i vintertiden.

http://www.1-1portal.dk/imagegallery/terminalen/2006/egaa/diverse/vinterdæk%20regler.pdf

http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/index/verden/verdensvejr.htm?country=Norge&city=110047001&dag1=true

mvh/Bjørn J.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-03-09 16:12

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det er stort set påbudt i vintertiden.

OK, har aldrig været i Norge, så kender ikke deres regler.
Jeg syntes bare at informationen var lidt irrelevant for historien som
sådan.
Hvis han havde haft vinterdæk på, så havd de måske bare ladet ham køre
videre?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens

Dato : 07-03-09 16:14

> Jeg syntes bare at informationen var lidt irrelevant for historien som
> sådan.

Nordpå er man en klaphat, hvis man bevæger sig rundt uden vinterdæk. Derfor
har det en forstærkende virkning på læserne, at han både kørte på skinner,
var beruset samt på sommerdæk

Fra : BJ

Dato : 07-03-09 16:17

KLIP

> OK, har aldrig været i Norge, så kender ikke deres regler.
> Jeg syntes bare at informationen var lidt irrelevant for historien som
> sådan.

Det synes jeg ny ikke, da det fortæller manden er en klaphat og et
svadderhovede på een og samme tid.

Samtidig viser det også, danskerne mener vore hjemlige regler gælder overalt
i verden..

> Hvis han havde haft vinterdæk på, så havd de måske bare ladet ham køre
> videre?

Ha, så havde han nok kommet af sporet igen..

mvh/Bjørn J.

Fra : Ralph Køster

Dato : 07-03-09 17:08

Jeg har prøvet for sjov i min taxa at køre 100 % efter min gps.
Det var en gps af mærket Packard Bell...(allerede der burde man være
mistænkelig).

Jeg havde kørt kunder fra Helsingør og til Veksø nede på den anden side af
Ølstykke.
Da jeg kun har været der 2 gange i de 19 år jeg har kørt taxa(1 gang var
utroligt nok dagen før og også men kunder)
så valgte jeg om Lørdagen at bruge min gps.
Valgte at følge den 100 %.

Da jeg havnede ude ved en jagthytte og måtte køre ned af en lille græsskrænt
og vende på deres terasse da mente jeg at festen sluttede.
Min gps ville have mig videre af en vej som ikke var der. Der var kun skov.
Jeg var kørt af Hvidehøjvej og så af Mosevej i Ganløse (hvis der er nogle
der er stedkendte).
Det var ikke nemt i en 8 pers. Mercedes Vito at vende rundt derude, men jeg
følte bare jeg ville overbevise mig selv om at min gps ikke var til at stole
på...og det lykkedes...

Ralph

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 07-03-09 19:33

Ralph Køster wrote:
> Jeg har prøvet for sjov i min taxa at køre 100 % efter min gps.
> Da jeg havnede ude ved en jagthytte og måtte køre ned af en lille græsskrænt
> og vende på deres terasse da mente jeg at festen sluttede.

Hehe, endnu en idé til en kaffe-til-uventede-gæster-reklame :)

Fra : KASO

Dato : 07-03-09 23:00

"Ralph Køster" <Get@some.now> skrev i meddelelsen
> Jeg har prøvet for sjov i min taxa at køre 100 % efter min gps.
> Det var en gps af mærket Packard Bell...(allerede der burde man være
> mistænkelig).

Det er du måske også - jeg kender dig jo ikke, så det kan jeg ikke svare
på - men måske du snarere burde være mistænksom?

Fra : Ralph Køster

Dato : 08-03-09 01:26

Jeg har ikke de bedste erfaringer med Packard Bell computere...Så derfor
burde jeg måske have været mistænkelig.

Men om on Garmin Nüvo eller en TomTom ville have vist det samme, det ved jeg
ikke.

Men googleMaps viser faktisk også at vejen fortsætter...og det er jo helt
hen i skoven...sådan i dobbelt forstand.

Ralph.

Fra : KASO

Dato : 07-03-09 23:02

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Han havde nok læst overskriften her:
> http://politiken.dk/indland/article106282.ece
>

> Hvorfor bliver det iøvrigt fremhævet, at han kørte på sommerdæk?

Hvis du kunne dine 007-film, ville du vide, at man ikke skal have dæk på,
hvis man skal køre på skinner - så kører man kun på fælgene (og i en ældre
MB)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-03-09 04:07

On Mar 7, 4:13 pm, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:

> Nordpå er man en klaphat, hvis man bevæger sig rundt uden vinterdæk..

Så nordmændene har læst det sådan her:

> han både kørte på skinner,

what

> var beruset

WHAT

> samt på sommerdæk

WHAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
In C we had to code our own bugs. In Cpp we can inherit them.

Fra : Lars [6710]

Dato : 08-03-09 13:03

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> monteret gelænderet! )
>
> Er der forresten nogen der genkender bil eller fører?

Det ligner noget firma/gul plade agtigt ...
Det logo der anes på siden af bilen "NK..." + bilens farve + de grå
striber burde nogen da genkende ...

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : MVJ

Dato : 08-03-09 20:23

> Fiiiine trapper de har deroppe i Oslo. Bare satans, så lavt som de har
> monteret gelænderet! )
>
> Er der forresten nogen der genkender bil eller fører?
--------------------------

Her hvor jeg bor, kommer der et par stykker hver dag der ligner, så har set
"ham". Jeg bor på en lillebitte vej ude på bøhlandet og efter at GPS blev
placeret i enhver stor lastbil, ja så kommer der hver eneste dag det ene
kæmpe vogntog efter det andet og snegler sig forbi mit hus - havde de da for
f..... bare kikket på et kort som i gamle dage, så kunne de se, at de kunne
køre 1½ km længere frem, så kunne der fortsættes af en stor bred vej - men
de sidder og lader den der GPS bestemme at de absolut skal kæmpe ad små
snørklede veje - meget "morsomt" om eferåret, når de lokale bønder flytter
deres brde mejetærsker og en GPS-fikseret lasbil-chaufør lige pludselig får
et stort problem.
Jo - som du spørger - det ser jeg hver dag her på Vestfyn

Mogens

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 15-03-09 23:17

On Sat, 07 Mar 2009 15:45:08 +0100, Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Med usvigelig sikkerhed har virkeligheden igen overgået fantasien:
>
>http://ekstrabladet.dk/112/article1136504.ece

Hvorfor skal historien drejes over på GPSen? Kernen er at manden havde
en promille på 2.