Tvivl om alt incl Newton, Darwin og Einste~
Fra : Bo Warming

Dato : 07-03-09 07:19

Tvivl om alt incl Newton, Darwin og Einstein.
Newton var alkymist og havde af dine kollegaer på dette felt lært at skabe
løgnagtige håb - i stil med dem som læge- og klima-videnskab baserer sig på.
Det er god Edisonsk bondefornuft i, at Ingeniøren i en leder nævner Goethe
sammen med Newton (13.2), selvom Goethe i sin ydmyghed vedr.
naturvidenskabernes gavn var langt mere ydmyg og dermed sandhedssøgende og
ærlig.
Vi ser ikke mange referencer til Goethes farvelære i dag, men for at kalde
Newtons bedre, skal man kunne nævne en praktisk opfindelse eller vare, som
står på skuldrene af Newtons , og det evner ingen.
Du kan efterrationalisere om infrarød og ultraviolette stråleudsendere med
brug af Newtons golde systematik, men at den baserede sig på praktiske
forsøg, betyder ikke at den har bidraget til pratisk gavn. Ej heller Darwin
og Einstein har overgået alkymisterne mht at skabe gavnlige varer for
forbrugeren - som lever højt på trial and errors succes på det frie marked
(og på inspirerede opfinderes flyvske kreativitet, som måske - måske
ikke - får impulser fra grundvidenskab).
En Newton-opreklamerende historieforfalsker ( i Ingeniørern 6.3.09) nedgør
også biblens skabelsesberetning, som jo minder om Sokrates lære, ved ikke
at hylde statens guder - ved ikke at hylde de politisk korrekte forenklinger
om evolution. Men myten om gradvis forfinelse af livets komplexitet i løbet
af de syv smukke dage fra "Bliv lys" til "Adam&Eva" er en nødvendig
forudsætning for evolutions-slænget Linnee, Buffon, Cuvier, de Beer,
Lamarck, Herbert Spencer og Alfred Russell Wallace og de øvrige
Darwin-ligemænd. Goethe fordelte sit talent på politik, litteratur,
filosofi, fysik og biologi og hans knogleforskning var af en væsentlig
konkret værdi for vor tids genetiks verdensbillede - måske efteriden vil se
hans geniale øreknogle-indsigt som lige så DNA-indsigtsgivende som
Galapagos-finkerne.. Lyv ikke at han fejlede med sin farvelære, når ingen
kan sætte fingeren på en fejl i den.
Jeg har nævnt 7 epokegørende skabelses-forskere (eller 8 hvis Goethe
medtages) men disse forkleines af vore propagandistiske
videnskabsjournalister , som er og var politisk styret og derfor pro-UK og
pro-Darwin, men jeg kunne også nævne, at japansk oldtids abeforskning og
talrige negerstammer indså klart, at mennesket er tæt i slægt med aberne, -
uden af den grund at forfalde til hellig-krig intolerance og opdigte at
statsvidenskab fører 2-1 overfor myterne. Uden bibel, ingen Darwin. Teorien
om Intelligent Design lever ikke op til de selvglade
biologi-religionsstifteres spøjse idealer om laboratorie-videnskabeligt
pavedømme, men er ikke modbevist og er ikke overtroisk eller skadelig for
tekniske fremskridt. Barnlig lyst til et nyt enkelt science-verdensbillede,
som TV og skoler let kan undervise i, er drivkraften for vore skandaløst
vildledende videnskab-journalistisk, som er bekvem som porno, men ikke
sandere. Men Descartes, Montaigne, Sokrates, og Niels Bohr (og Moliere i "Den
indbildt syge" ) har ret i, at man skal tvivle om alt .
Baylie-whiskylikør-reklamernes Nietzschc-slogan "Let your senses guide you"
bør i stedet skabe respekt for, hvad kan sælges på markedet, og at det
gælder GPS, bør ses i sammenhæng med at privat, militær og oldkinesisk
raketforskning, Marconis og Siemens privatiserede radioforskning og Ole
Rømers lyshastighedsmåling har mere ære end relativitetsteorien.
Bo Warming, cand.scient. gymnasielærer, Bjelkes Alle 46, 2200 N, 35861000

Fra : Jep

Dato : 07-03-09 09:29

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev og skrev og skrev....... i Tvivl om alt
incl Newton, Darwin og Einstein.

"men for at kalde Newtons bedre, skal man kunne nævne en praktisk opfindelse
eller vare, som
står på skuldrene af Newtons, og det evner ingen"

BW kræver en kommerciel, fysisk omsættelig genstand, af hvilken der kan
udledes profit.
Ellers har ting ingen interesse. Det gælder monstro også bibelen og andet
religiøst skrammel ?

Men tilbage til Newton, konstaterede denne nogle naturlove, uden kendskab
til hvilke, man ikke kunne
håndtere styringen af bla. rumfartøjers baner.
Så ville lille BW ikke kunne finde frem via sin nye GPS
Jens

Fra : Snuden

Dato : 07-03-09 16:48

On Sat, 7 Mar 2009 09:28:59 +0100, "Jep" <dkjo@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>udledes profit.
>Ellers har ting ingen interesse. Det gælder monstro også bibelen og andet

Det gælder alt - og alt kan bygges eller laves ved at prøve sig frem.
Der er ingen grund til at foretage beregninger på forhånd. Derfor er
al grundlæggende forskning også totalt spild af tid og penge.

>Men tilbage til Newton, konstaterede denne nogle naturlove, uden kendskab
>til hvilke, man ikke kunne
>håndtere styringen af bla. rumfartøjers baner.
>Så ville lille BW ikke kunne finde frem via sin nye GPS

Jo jo sagtens. GPS fungerer jo ved hjælp af magi. Newton og Einstein
har intet med sagen at gøre.
--
Snuden

Fra : Bo Warming

Dato : 07-03-09 18:32

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> al grundlæggende forskning også totalt spild af tid og penge.

> Jo jo sagtens. GPS fungerer jo ved hjælp af magi. Newton og Einstein

Man du8ter folk en mening på hvis vanvid alle kan forstå

Jeg har aldrig afvist al Newton eller forudberegning.

Leibnitzintegraler er gode når trykket mod en dæmnings-væg skal beregnes så
design og dimension bliver sikre

Magi findes i Einstein-ævlet om hastigheder nær lysets som er umulige, nu og
alyid vedr tog-i-tog m.m.

Newton var med sin alkyumi meget overtroisk og magi-glad os hans forskning
affødte Salem-hekseprocesserne

Magi har vi også i pædofilliprocesser med børnevidner og det bør væk.
Naturvidenskab uden magi bør præge retsvæsenet.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 08-03-09 00:36

> Magi findes i Einstein-ævlet om hastigheder nær lysets som er umulige, nu
> og alyid vedr tog-i-tog m.m.

Du har fået det forklaret med knive og gaffler, så selv et barn kunne forstå
det. Men du VIL ikke indse, at GPS IKKE ville virke uden Einsteins teorier.

> Newton var med sin alkyumi meget overtroisk og magi-glad os hans forskning
> affødte Salem-hekseprocesserne

Bevis din påstand, Bo.

> Magi har vi også i pædofilliprocesser med børnevidner og det bør væk.
> Naturvidenskab uden magi bør præge retsvæsenet.

Hvordan for du dine pædofile lyster koblet på GPS, Einstein og newton?

/Johnny

Fra : Snuden

Dato : 08-03-09 01:52

On Sun, 8 Mar 2009 00:35:40 +0100, "Johnny Andersen"
<netsat_99@gmail.com> wrote:

>"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse

>Du har fået det forklaret med knive og gaffler, så selv et barn kunne forstå
>det. Men du VIL ikke indse, at GPS IKKE ville virke uden Einsteins teorier.

Bo sådan skruet sammen, at hvis han beslutter sig for PostDanmarks
postkasser er grønne, så er de *grønne*, uanset de beviseligt er røde.

>Bevis din påstand, Bo.

Don't hold your breath...

--
Snuden

Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-09 11:24

> [...]
I har gentaget postulater og intet fremlagt der tyder på at succesive
approximationer ikke kunne efterjustere for eventuel relativistisk fejlkilde

> Bo sådan skruet sammen, at hvis han beslutter sig for PostDanmarks
> postkasser er grønne, så er de *grønne*, uanset de beviseligt er røde.

Latterlig mudderkast. Jeg er cand.scient og ville forstå alt hvis der var
hold i det

> Don't hold your breath...

Læs Pauld Johnsons USA-historiebog om Salemhekseprocesserne hvis USA-leder
var discipel af Newton og baserede sit livssyn på de ny fysik-tanker

At Newton var alkymist er ubestridt

Fra : Snuden

Dato : 08-03-09 12:35

On Sun, 8 Mar 2009 11:23:41 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i meddelelsen

>I har gentaget postulater og intet fremlagt der tyder på at succesive
>approximationer ikke kunne efterjustere for eventuel relativistisk fejlkilde

Med andre ord, du vil have man bare prøver sig frem.

>Latterlig mudderkast. Jeg er cand.scient og ville forstå alt hvis der var
>hold i det

I så fald burde du for længst have forstået Einsteins betydning for
GPS-systemet. Men du *vil* ikke forstå - ergo er vi tilbage ved mit
tidligere udsagn.
--
Snuden

Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-09 15:43

> Med andre ord, du vil have man bare prøver sig frem.

Slet ikke. Læs om successive approximatioiner som er den måde man har skabt
GPS og uden Einstein

> I så fald burde du for længst have forstået Einsteins betydning for
> GPS-systemet. Men du *vil* ikke forstå - ergo er vi tilbage ved mit
> tidligere udsagn.

Ingen har kunne fremlægge indicier på at relativityu var afgørende for GPS

Det er mudderkast at være tankelæser og hævde at en modpart ikke VIL forstå

Fra : Snuden

Dato : 08-03-09 18:53

On Sun, 8 Mar 2009 15:42:43 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i meddelelsen

>Slet ikke. Læs om successive approximatioiner som er den måde man har skabt
>GPS og uden Einstein

GPS *kan ikke* lade sig gøre uden Einsteins teorier inddrages. Fat det
dog.

>Ingen har kunne fremlægge indicier på at relativityu var afgørende for GPS

I massevis. Men du nægter at acceptere dem. Jeg kunne mægtig godt
tænke mig at se dig konstruere et GPS system hvor Einsteins
relativitetsteorier *ikke* bliver anvendt. Gør lige det. Jeg vil dog
tillade mig ikke at holde vejret mens vi venter.

>Det er mudderkast at være tankelæser og hævde at en modpart ikke VIL forstå

Når "modpart" gentagne gange har vist han ikke *vil* forstå, er der
ikke tale om tankelæsning, men om konstatering.
--
Snuden

Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-09 19:58

> [...]
>
> Når "modpart" gentagne gange har vist han ikke *vil* forstå, er der
> ikke tale om tankelæsning, men om konstatering.

Dit GPSpostulat bliver ikke sasndt af at blive gentaget

Kinesernar var ALTafgørende for GPS for uden deres raketter var satelitter
aldrig blevet opsendt

Ole Rømers måling af lysets hastighed var vigtig, men ikke Einstein

TRigonometriens oldgrækere var vigtige

Wernher von Brauns V1 og 2 er en afgørenede flaskehals.

Siemens, Hertz og Marconi og andre radioudvi8klerrre er vigtige

Fra : Johnny Andersen

Dato : 08-03-09 20:35

> "Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Dit GPSpostulat bliver ikke sasndt af at blive gentaget

Dit postulat bliver heller ikke sandt af at blive gentaget, Bo.
Hvis du er så sikker i din påstand, så kom med en løsning/forklaring til
hvordan GPS kan virke uden brug af Einsteins teorier. Ikke bare løse
påstande, men fakta understøttet af konkrete beregninger. Hvis du ikke formå
dette, kan vi udlede at du ikke forstår teorien bag GPS,.

> Kinesernar var ALTafgørende for GPS for uden deres raketter var satelitter
> aldrig blevet opsendt

Stil dig ikke dummere an, end du er. Old kinesiske raketter har intet at
gøre med de raketter vi bruger i dag.

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-09 21:40

"Johnny Andersen" <netsat_99@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> formå dette, kan vi udlede at du ikke forstår teorien bag GPS,.

> Stil dig ikke dummere an, end du er. Old kinesiske raketter har intet at

Uden Kinas krudt og raketter var Wernher von Brauns V1 og V" raketter aldrig
opstået

USA brugte under WW2 enorme summer på at uidivkle raketter men intet
lykkedes

Du har bevispligt mht at GPS kun kan lykkes via relativity.
Det afgørende er at få satelitter op og radiosende og kunne trigonometri
At lysets hastighed bør kendes beviser ikke at man ikke uden relativity kan
bruge trigonemetrisk beregning udfra satelitters radiostråler

Jeg er iikkke matematiekr nok til at forklare hvordan men du kan jo heller
ikke forklare at relativity har fortrin frem for successive
aprociamationer - eller udføre en beregning
Ingen har på dk.politik eller dk.videnskab i 11 år færdiggjort et logisk
ræsonement om GPS-udvikling og Einstein - alt er tomme postulater
Ellers så copypaste og gentag

Har du helt opgivet at sandynliggøre skrønen om at Einstein har gavnet
abombe eller kvantemekanik eller Bohs idag forkastede atomteori og
Mendelejefs periodiske system?

Regnar Simonsen begyndt engang et bevis på at der ikke skal
korrektions-faktor på energililgnengen om lysets hastighed i anden gange
masse - men det løb ud i sandet.

At ligningen passer mht enheder er iøvrigt ikke Einsteins men LEibnitz
fortjeneste

Der er en relativityformel om et tog der kører inde i et andet og så er
hastigheden ikke summen men der skal dividees med en kvadratrod.
Og denne afviger lidt fra een nær lysets hastighed.
Men når radiobølger bruges til at afgøre trigonemiske afstande er der jo
ikke et tog der kører på et tog eller lignende

Det siges at GPS uden Einstein ere timeterpræcist og med Einstein er det
meterpræcist.

Men jeg tror at USA-militæret omkring golfkrig-1 lod GPS blve fortalt om
gradvis og derfor er skabt en myte om at Einstein var afgørende

Ingen raket nærmer sig lysets hastighed så det hele virker mere mytologisk
end videnskabeligt og ingen har forklaret noget her hidtil. Hvem kan?

At der er EinsteinTROENDE oig EinsteinLOYALE er sikkert - i årevis var
argumentet mod mig at jeg skulle være antisemit men ingen kujnne citere mig
for noget antisemitisk

Fra : Johnny Andersen

Dato : 08-03-09 23:28

> "Johnny Andersen" <netsat_99@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Uden Kinas krudt og raketter var Wernher von Brauns V1 og V" raketter
> aldrig opstået

Nu er det DIG der har bevisbyrden, Bo. Bevis hvad du siger - eller er det
kun "tabkespind"?

> [...]
> At lysets hastighed bør kendes beviser ikke at man ikke uden relativity
> kan bruge trigonemetrisk beregning udfra satelitters radiostråler

Hvorfor har jeg "bevispligt"? Det er dig som kommer med absurde påstande. du
mener åbenbart, at du er et geni, som ved bedre end alle andre - bevis det -
eller acceptere fakta!

> Jeg er iikkke matematiekr nok til at forklare hvordan men du kan jo heller
> ikke forklare at relativity har fortrin frem for successive
> aprociamationer - eller udføre en beregning

Hvordan ved du så, at du har "ret", Bo?
Måske det er din manglende matematisk formåen, som hindre forståelsen.....

> Ingen har på dk.politik eller dk.videnskab i 11 år færdiggjort et logisk
> ræsonement om GPS-udvikling og Einstein - alt er tomme postulater
> Ellers så copypaste og gentag

Ælv og kævl. Du har fået det forklaret, så selv et barn kan forstå det. At
dit intellekt, er så degenereret at du ikke forstår der - gør det ikke
mindre sandt!

> Regnar Simonsen begyndt engang et bevis på at der ikke skal
> korrektions-faktor på energililgnengen om lysets hastighed i anden gange
> masse - men det løb ud i sandet.

Nej. Du forstod det bare ikke..

> [...]
> Men når radiobølger bruges til at afgøre trigonemiske afstande er der jo
> ikke et tog der kører på et tog eller lignende

Du forstår bare ikke teorien bag GPS... Fatter ikke at du har en cand.
scient grad...

> Det siges at GPS uden Einstein ere timeterpræcist og med Einstein er det
> meterpræcist.

"Det siges", tsk, tsk. Fakta - ikke brain storm

> Men jeg tror at USA-militæret omkring golfkrig-1 lod GPS blve fortalt om
> gradvis og derfor er skabt en myte om at Einstein var afgørende

Du kan tro i kirken på søndag - her vil vi have fakta!

> Ingen raket nærmer sig lysets hastighed så det hele virker mere mytologisk
> end videnskabeligt og ingen har forklaret noget her hidtil. Hvem kan?

Du forstår det bare ikke... Einsteins teorier gælder også ved hastigheder
lang under lysets.

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 09-03-09 05:38

> [...]
>
> Du kan tro i kirken på søndag - her vil vi have fakta!

> Du forstår det bare ikke... Einsteins teorier gælder også ved hastigheder

Intet måleinstrumen t kan afsløre om teorien gælder hvis et tog med 1000
km/h kører i et tog med 1000 km/h

Så det er et tiomnt postulat at teorien gæælder ved de lave hastigheder

Eksperimenter har ikke bevist Einstein - gold teori

Vedr hans fyrgbøderligning om at dobbelt masse giver dobbelt energi så sker
ikke fuldstændig omdannelse i en reaktor, så ingen har vejet at ligningen
passer MEN FOLK T R O R

Hvis nogen har fremlagft beviser, så gentag dem dog - det må være nemt for
dig selvom du ingen matematik kan

Du forstod måske ikke selv det du kalder beviser?

Din autoritetstro virker religiøs

Afgørende for GPE er raketter som tyskere udviklede V1 og 2
og som aldrig var udviklet uden kinesisk krudt og raket-oldtid

Vi står i enorm gæld til kineserne man har bedrfaget dem for
copyhhrightindtægter

Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-09 20:10

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> GPS *kan ikke* lade sig gøre uden Einsteins teorier inddrages. Fat det
> dog.

Du har altså givet op mht at forklare gavn af relativity vedr GPS - har du
også erkendt at Newton og Darwin ikke kan forsvares mod mine angreb?

Fra : Snuden

Dato : 09-03-09 18:05

On Sun, 8 Mar 2009 20:09:36 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i meddelelsen

>Du har altså givet op mht at forklare gavn af relativity vedr GPS - har du
>også erkendt at Newton og Darwin ikke kan forsvares mod mine angreb?

Ingen af delene. Men jeg gider ikke. Du forstod det ikke de første X
gange du fik det forklaret (jeg er holdt op med at tælle). Hvorfor så
prøve X+1 gang? Det er jo formålsløst når du ikke *VIL* forstå det.
--
Snuden

Fra : Bo Warming

Dato : 09-03-09 19:01

> Ingen af delene. Men jeg gider ikke. Du forstod det ikke de første X
> gange du fik det forklaret (jeg er holdt op med at tælle). Hvorfor så
> prøve X+1 gang? Det er jo formålsløst når du ikke *VIL* forstå det.

Det er løgn at du har forsøgt og hvis det var sandt så var det let for dig
at copyhpaste og gøre mig til skamme

Du har forsøgt X gange hvor X = 0

OGså om Einstein gavn vedr abombe og halvledere er mine modparter på bar
bund - og vedr Newtongavn og Darwin gavn har man givet helt op

Der er mange bagmænd til GPS, bl.a. von Braun og kinesiske krudt og
raketopfindere. Men relativity skal du nu finde et indlæg du har sendt om
OG MED GPS RELEVANS - jeg er spændt
Rømer og Marconi er vigtige for GPS men Einstein har højst haft med
meterforfinelse at gøre og det er endda tvivlsomt - fortæl, fortæl

Lever et logisk ræsonement uden huller om at GPS ikke kunne opstå uden
relativity
Det er nemt hvis du har sendt det, søg, find, copypaste.....

Fra : Snuden

Dato : 09-03-09 21:25

On Mon, 9 Mar 2009 19:00:37 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i meddelelsen

>Det er løgn at du har forsøgt og hvis det var sandt så var det let for dig
>at copyhpaste og gøre mig til skamme
>
>Du har forsøgt X gange hvor X = 0

jeg har aldrig påstået *jeg* har forsøgt mig - jeg ved det er spild af
tid. Andre har forsøgt, og de tråde har jeg fulgt, med det helt
forventede resultat, nemlig din afvisning.

>OGså om Einstein gavn vedr abombe og halvledere er mine modparter på bar
>bund - og vedr Newtongavn og Darwin gavn har man givet helt op

Overhovedet ikke - men du *vil* ikke acceptere du tager fejl

> [...]
>relativity
>Det er nemt hvis du har sendt det, søg, find, copypaste.....

Så du igen kan afvise alt og påstå Einstein var ligegyldig? Rend og
hop. Tror du også på skrønen om han var dårlig til matematik i skolen?

Prøv det link Johnny har postet. Det forklarer det fint og nydeligt,
og hvis du ikke fatter det efter at have læst det link, er det fordi
du ikke *vil*.
--
Snuden

Fra : Bo Warming

Dato : 10-03-09 04:13

> [...]
> forventede resultat, nemlig din afvisning.

> Overhovedet ikke - men du *vil* ikke acceptere du tager fejl

Og du kan INTET FORKLARE I EGNE ORD, så du har nok intet forstået, må alle
regne med

> Så du igen kan afvise alt og påstå Einstein var ligegyldig? Rend og
> hop. Tror du også på skrønen om han var dårlig til matematik i skolen?

Nej den slags skrøner er utorværdige - at HCANdersen var ordblind er også en
typisk godhedsindustrti LØGN

> Prøv det link Johnny har postet. Det forklarer det fint og nydeligt,
> og hvis du ikke fatter det efter at have læst det link, er det fordi
> du ikke *vil*.

Jeg gentager som jeg irettesatte Johnny,

Du har altså ikke forstået noget om emnet SELV

Når du forklarer i egne ord evtg med copypaste af relevante dele af dit
link, så svarer jeg.
Jeg har spildt for megen tid med linke der er lange og irrelevante

Kom igen når I selv forstår og kan fortætte linket

Fra : Snuden

Dato : 10-03-09 18:12

On Tue, 10 Mar 2009 04:13:23 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i meddelelsen

<snip>

>Nej den slags skrøner er utorværdige - at HCANdersen var ordblind er også en
>typisk godhedsindustrti LØGN

Andersen havde store problemer med stavning og grammatik i sine egne
værker, men var udmærket i stand til at læse andres - og gjorde det
med stor fornøjelse. Det er således ikke umuligt, at han led af
auditiv dyslexi, men ikke af visuel dyslexi. Han beklagede sig selv
over dette i sine selvbiografier. Hvis du vil vide mere om dette, så
se fx.
http://museum.odense.dk/andersen/anderseniana/2001/pdf/AIA2001artikel1.pdf

Der er dog også muligheden for at han i virkeligheden var nodeblind,
og at dette i en vis grad blev båret med over til hans skriftlige
arbejder. Se fx.
http://museum.odense.dk/andersen/anderseniana/2001/pdf/AIA2001artikel2.pdf

>Jeg gentager som jeg irettesatte Johnny,
>
>Du har altså ikke forstået noget om emnet SELV

Eftersom jeg har fattet GPS ikke kan lade sig gøre uden at tage højde
for hastigheds- og tyngde-tidseffekterne, som er udledt i Einsteins
relativitetsteorier, har jeg tydeligvis forstået mere end dig.

Men siden du er så skråsikker på Einsteins betydning for GPS-systemet
er ikke-eksisterende, så må du jo være i stand til at beskrive et
GPS-system der fungerer uden at tage hensyn til Einstein. Det vil jeg
gerne se beskrevet. *Med* beregninger og hele møllen, tak - dit "vi
prøver os da bare frem"-sludder kan du godt droppe.

>Når du forklarer i egne ord evtg med copypaste af relevante dele af dit
>link, så svarer jeg.

Det her er usenet, ikke et gymnasie-klasseværelse. Der er ingen grund
til at omformulere hvad andre så udmærket forklarer, jf. Johnnys link.

>Jeg har spildt for megen tid med linke der er lange og irrelevante

Afhængigt af din skærmopløsning er der tale om 20-35 linier særdeles
relevant læse-let tekst.
--
Snuden

Fra : N/A

Dato : 14-03-09 12:47

Fra : Snuden

Dato : 14-03-09 12:47

On Tue, 10 Mar 2009 21:33:20 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i meddelelsen

>Du kalder linket læselet tekst

Fordi det er let at læse. Lavt LIX-tal. Jeg går ud fra du ved hvad et
LIX-tal er.

>Trist at det ikke er så godt at nogen kan levere etr bevis der når hele
>beviskæden igennem
>Det er mangelfuldt
>Ingen evner i egne ord at forklare GPS og at successive approximationer ikke
>kunne klare evt relativityhproblem

Det er gjort masser af gange. Du *vil* bare ikke forstå det, og
gentager bare dig selv om og om igen. EOD medmindre du kan komme med
noget der fordrer videre diskussion.
--
Snuden

Fra : Bo Warming

Dato : 14-03-09 22:55

> [...]
>
> Det er gjort masser af gange. Du *vil* bare ikke forstå det, og
> gentager bare dig selv om og om igen. EOD medmindre du kan komme med

INGEN har i egne ord givet en forståelig argumentatioin om at det skulle
være umuligt at omsætte satelitters radiosignaler til den ønskede
geometriske beregning
Det er ikke nok for en sådan indsats at forstå linikket, for det er
mangelfuldt

Hvis det er gjort før, så copypaste og gentag - opg gør dig derved til grin
for så kan man se at alt har været mangelfuldt og sjusket og ubrugeligt
Det må være let at copypaste og kommentere, ikke ?

Men der savnes også forsvar for grundforskningspoipstars mht abombe,
evolution, Newton osv

Fra : Johnny Andersen

Dato : 14-03-09 23:46

> [...]
> geometriske beregning
> Det er ikke nok for en sådan indsats at forstå linikket, for det er

Du lyver igen, Bo.

> [...]
> ubrugeligt
> Det må være let at copypaste og kommentere, ikke ?

Læs mit link. Tror du at du overkomme det?

/Johnny

Fra : Tja

Dato : 16-03-09 19:37

Der blev skrevet og skrevet.......

> Du lyver igen, Bo.

> Læs mit link. Tror du at du overkomme det?
>
> /Johnny

BW kan ikke forstå eller anerkende betydningen og anvendelsen af abstrakte,
ham ikke-håndgribelige størrelser.
Så lad ham da gå ud og tage en god ven i hånden.
Husk at skylle ud efter dig, Bo
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 17-03-09 00:11

"Tja" <Skofky@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> abstrakte, ham ikke-håndgribelige størrelser.
> Så lad ham da gå ud og tage en god ven i hånden.

Pointen er at i bliver narret af teknokrater der påstår at deres
grundforskning gør gavn og er skattepengene værd.
Industrien havde været den samme UDEN UNIVERSITETER I 500 år

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 09-03-09 22:23

> Så du igen kan afvise alt og påstå Einstein var ligegyldig? Rend og
> hop. Tror du også på skrønen om han var dårlig til matematik i skolen?

Einstein fik ikke mange gode ideer, men dem han fik, var rigtig gode.
Matematikken var faktisk ikke hans stærke side, hans (første) specielle
relativitetsteori fra 1905 byggede på et beskedent matematisk grundlag -
men alt er selvfølgeligt relativt...

Fra : Johnny Andersen

Dato : 09-03-09 22:40

"Niels Rasmussen" <boellebo@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Matematikken var faktisk ikke hans stærke side, hans (første) specielle
> relativitetsteori fra 1905 byggede på et beskedent matematisk grundlag -

Einstein var bestemt ikke dårlig til matematik, men han fik meget hjælp af
Marcel Grossmann, da han skulle udvikle sin generelle relativitetsteori.
Marcel Grossmann var professor i matematik ved ETH.

/Johnny

Fra : Johnny Andersen

Dato : 09-03-09 19:23

> "Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Du har altså givet op mht at forklare gavn af relativity vedr GPS - har du
> også erkendt at Newton og Darwin ikke kan forsvares mod mine angreb?

Læs det her link, Bo.

http://www.rostra.dk/louis/andreart/GPS.html

Forstår du det nu?
Kom gerne tilbage med svar!

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 10-03-09 04:10

Fra : Johnny Andersen

Dato : 11-03-09 23:18

> "Johnny Andersen" <netsat_99@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Du har altså ikke forstået noget om emnet SELV

Ja.

> Når du forklarer i egne ord evtg med copypaste af relevante dele af dit
> link, så svarer jeg.
> Jeg har spildt for megen tid med linke der er lange og irrelevante

Du flygter igen, Bo? Du kan vel overkommer at læse 35 linier...?
Erkend dog, at du IKKE har ret!

/Johnny

Fra : Gert Krabsen

Dato : 08-03-09 23:30

Bo Warming skrev:

> "Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Du har altså givet op mht at forklare gavn af relativity vedr GPS - har
> du også erkendt at Newton og Darwin ikke kan forsvares mod mine angreb?

Han har muligvis givet op med hensyn til at forklare _dig_ det - man kan
ikke fylde vand i en lukket beholder, selvom den er tom.

Stort set alle andre har forstået...

Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-09 11:29

> Du har fået det forklaret med knive og gaffler, så selv et barn kunne
> forstå det. Men du VIL ikke indse, at GPS IKKE ville virke uden Einsteins
> teorier.

> Bevis din påstand, Bo.

Hvad betvivler du, så skal jeg præcisere mine kilder som jeg har på reolen
hhv set i ny Newton kritiske ViaSAtHistory TVprogrammer
Tør nogen væædde på at Newton ikkke var alkymist - det lærte jeg i
gymnasiet, men ofte forties det

> Hvordan for du dine pædofile lyster koblet på GPS, Einstein og newton?

At man vælger at tro blindt på børnevidner for at få klynget pædofile op, er
at tro på magi - som ved hekseprocesserne

Kun du blander fysik ind i det

At dk.politik debatørtter er magi-troende ses når jeg påduttes pædofili
fordi en tysk mor lod mig kilde hendes barn i en togkupe

Overtro findes ikke hos mig men hos mine kritikere

Fra : Bo Warming

Dato : 07-03-09 18:24

"Jep" <dkjo@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> til hvilke, man ikke kunne
> håndtere styringen af bla. rumfartøjers baner.
> Så ville lille BW ikke kunne finde frem via sin nye GPS

Genlæs min trådstart. GPS kræver ikke Newton. TRial and error,
kineserraketter, Wernher von BRaun, Siemens-radiio og Rømer-lyshastighed er
vigtigst

Fra : Emperor Douane VI of~

Dato : 08-03-09 15:29

Ofte Stillede Spørgsmål om Bo Warming besvares her:
http://www.cs.aau.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

Fra : Bo Warming

Dato : 09-03-09 05:26

"Emperor Douane VI of Nebraska" <kejser.douane.vi@gmail.com> skrev i
meddelelsen
Ofte Stillede Spørgsmål om Bo Warming besvares her:
http://www.cs.aau.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

sELVOM LØGNEREN hANJS hYTTEL DER STÅR BAG DETTE
FAKTISK ER cand.scient ligesom migf
tør han aldrig gå i diqalo9g med mig - kun opføre sig som en gadedreng der
smider sten og løber væk

Ciotater taget ud af sammenhæng kan være miosvisende

Præciser hvad du err uienig i og se om du kan forsvare sin sag I DIALOG