MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Asus Eee, XP og hukommelse
Fra : J W Nielsen

Dato : 06-03-09 20:41

Hej
Min datter har en lille Asus Eee og er egentlig udmærket tilfreds. Jeg synes
blot, at den er 1 million år om næsten enhver opgave den bliver sat på.
Man kunne selvfølgelig udskifte XP med Linux, men det synes datteren ikke.
På et tidspunkt læste jeg noget om, at man kunne hjælpe hastigheden på vej
ved at tilføje noget ekstern hukommelse, og jeg har netop en USB-stick på
8Gb liggende.
Kan vi på en eller anden måde på XP til at bruge af den resource???

Mvh Jørgen
"Vælg dine ærgelser med omhu"

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-03-09 20:49

"J W Nielsen" <jorgen@fjern5nielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 8Gb liggende.
> Kan vi på en eller anden måde på XP til at bruge af den resource???

Hej Jørgen

At sætte et SD-kort i giver dig mere lagerplads - men ikke mere brugbar
hukommelse. Du kan sikkert få Windows til at bruge kortet til swap-fil, men
et SD-kort har trods alt en grænse for hvor mange gange der kan skrives til
det. Grænsen er ganske høj, bevares, men det er set i forhold til at bruge
kortet i f.eks. et kamera - Windows læser og skriver konstant i sin swap-fil
(en slags midlertidigt lager til mange ting).
Men du kan sætte mere ram i - prøv at søge på Google - der er masser af
sider om Eee og alle mulige (og umulige) ændringer på den. Du kan let finde
vejledninger med billeder i hvordan du sætter mere ram i.

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : ..::jmj..::

Dato : 07-03-09 12:22

J W Nielsen sendte dette med sin computer:
> [...]
> liggende.
> Kan vi på en eller anden måde på XP til at bruge af den resource???

Har selv en Eee der opførte sig på samme måde. Jeg oprettede en sidefil
på det sekundære drev.. hvilket hjalp.
Jørgen

Fra : PA

Dato : 07-03-09 14:49

"J W Nielsen" <jorgen@fjern5nielsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> 8Gb liggende.
> Kan vi på en eller anden måde på XP til at bruge af den resource???

Slå ind indeksering fra på alle drev.
Pas på med antivirusprogrammer,de har for vane at skanne
i tide og utide.Start msconfig og fjern unødvendige programmer
fra at starte med windows.

MVH PER