Kommende plader
Fra : Gergen

Dato : 29-07-01 10:39

Hej

Nogen der kender en god side, hvor man kan læse om kommende udgivelser?

www.g.dk havde en liste, men den er vist ikke blevet opdateret i lang tid

--
Christian
-----

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-07-01 12:44

Gergen <gergen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b63db30$0$51845$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Nogen der kender en god side, hvor man kan læse om kommende udgivelser?
____________

Angående ny musik er der to sider som er førende i landet. De anmelder nye
cd-er. Prøv disse:

www.dansktoppen.subnet.dk
Her anmelder man kun dansktopmusik

www.underholdsningsnettet.dk
Her anmelder man både dansktopmusik bl.a. med Kandis og top 40-musik bl.a.
med Lars Lilholdt.

(Musik skal høres på Dansktoppen)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-07-01 12:48

> [...]
>
> www.underholdsningsnettet.dk
> Her anmelder man både dansktopmusik bl.a. med Kandis og top 40-musik bl.a.

________

Ups. Fejl på den ene link.

Prøv www.underholdningsnettet.dk

Fra : Gergen

Dato : 29-07-01 20:27

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b63f679$0$6009$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> www.underholdsningsnettet.dk
> Her anmelder man både dansktopmusik bl.a. med Kandis og top 40-musik bl.a.
> med Lars Lilholdt.

Er Lars Lilholt ikke også dansktop!!??

> (Musik skal høres på Dansktoppen)

Nej, tak - må jeg bede om noget smag?

Fra : Daniel-San

Dato : 29-07-01 22:23

> Nej, tak - må jeg bede om noget smag?

Ja, dæ wil bar' vær dæjli'

Fra : Per Madsen

Dato : 30-07-01 01:57

in article 3b6464e9$0$3277$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Gergen at
gergen@post.tele.dk wrote on 29/07/01 20:26:

> Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3b63f679$0$6009$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Er Lars Lilholt ikke også dansktop!!??

> Nej, tak - må jeg bede om noget smag?

Hør nu her "Gergen"!
Selv lytter jeg til REM, Rage Against the Machine, Metallica, Daft Punk,
Kruder & Dorfmeister, The Smiths osv. osv.,- det forhindrer mig dog ikke i
at respektere andres musiksmag. Så drop attituden!

Mvh.

Per

Fra : Daniel-San

Dato : 30-07-01 08:48

> [...]
> Kruder & Dorfmeister, The Smiths osv. osv.,- det forhindrer mig dog ikke i
> at respektere andres musiksmag. Så drop attituden!

Respektere andres musiksmag? - OK. Men Åge går fuldstændig udfra det kun
drejer sig om dansktop, og poster kun om det - Folk der følger med i gruppen
ved det sjældent drejer sig om det, og jeg kunne da ikke holde mig selv
tilbage med at komme med en lille sjov bemærkning selv. Men hvad med at Åge
havde taget lidt interesse i at spørge om det egentlig var dansktop Gergen
mente, inden han laver 4 indlæg? (Faktisk kom det 4. indlæg jo efter Gergen
havde meldt ud det ikke drejede sig om dansktop - Det siger til mig, at Åge
nyder at fortælle om dansktop albums (Hvilket er fint nok!), men ikke følger
helt med i tråden. Er det kun mig der kan se det morsomme her?).

Mvh Daniel

Fra : Per Madsen

Dato : 30-07-01 11:36

in article vh897.1562$V53.230938@news000.worldonline.dk, Daniel-San at
bluwduch@wanadoo.dk wrote on 30/07/01 8:47:

> [...]
> nyder at fortælle om dansktop albums (Hvilket er fint nok!), men ikke følger
> helt med i tråden. Er det kun mig der kan se det morsomme her?).

Hej Daniel

Nej, du er ikke den eneste der kan se det morsomme i det her!

Min forstilling om helvedet er at sidde bundet til en stole i et lille
mørkt rum, med Giro 413 kørende 24 timer i døgnet. Så jeg kan heller ikke
snuppe dansktop musik (musak?).
Jeg orkede bare ikke en omgang mudderkastning i en laaang triviel tråd, med
udgangspunkt i dansktop musikkens herligheder/ulidelighed

Mvh. Per

P.S. Og jo, jeg er ny her i gruppen, så er kender ikke til Åge's
forhistorie,- ang. postninger altså.... øh og heller ikke på anden vis om
Åge...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-01 19:03

> [...]
følger
> helt med i tråden. Er det kun mig der kan se det morsomme her?).

___________

Ups. Havde ikke set at indlægget kom fra Gergen. Men snup nu ligge et
afkølende brusebad. Gergen spurgte jo ikke om musik indenfor bestemte
genrer, så det er jo ikke nemt at vide hvilken genrer det drejer sig om.
Det sorterer gergen nok selv i de mange forskellige indlæg. Havde bare
ikke set hans indlæg nr. 2.
Ps: Interesserer mig altså også foor en masse andre genrer: Bla.a.
rock´n´roll, country, spillemandsmusik og dansebandsmusik. Havde bare ingen
nyheder om de øvrige genrer.

Hilsen fra pop-experten

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-01 18:53

Gergen <gergen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b6464e9$0$3277$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3b63f679$0$6009$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Er Lars Lilholt ikke også dansktop!!??

> Nej, tak - må jeg bede om noget smag?
_____________

Ups. Jeg var ikke opmærksom på din meddelelse om at det ikke var dansktop du
interesserede dig for. Derfor fik du en meddelelse om Bjørn og Okays nye
album, efter denne meddelelse.

Ups Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-07-01 13:12

> [...]
> Hej
>
> Nogen der kender en god side, hvor man kan læse om kommende udgivelser?

Du kan læse lidt her. Det drejer sig om ny dansk musik.

1: Kandis 9 udkommer onsdag den 8. august
Anmeldelse må være overflødig. Det er trods alt Danmarks top-orkester. Det
kan umuligt være dårligt. Det har det aldrig tidligere været.

2: Blue Hawai Vol 2 er udkommet
Forsangeren Jesper Harring´s storebros orkester "Kim Og Hallo" hjælper som
sædvanligt lidt med musikken. Men det bliver det bestemt ikke ringere af.
Det drejer sig om Keld Dons som står for hammond. Og noget som virkelig
borger for kvalitet er at bl.a. Jeanette Sund fra "Jutlandia" synger kor.
Stemningen på cd-en leder tanken hen på Skandinaviens populæreste orkester
"Vikingerne" blandet op med et stænk "Lotta Engberg". Der er svensk sound så
det vil noget på cd-en . Det har de nok lært af "Kim Og Hallo" som lige har
fået svenskeren Martin Rydnemalm med på saxofon.
"Blue Hawai" er nok det danske orkester som giver flest koncerter, med
storebrors "Kim Og Hallo" lige i hælene sammen med "Kandis" og "Bjørn Og
Okay".
Bare synd at "Kim Og Hallo" og "Jutlandia" derfor åbenbart ikke får tid
til selv at indspille nye cd-er.
Men o.k., jeg fik da hørt "Kim Og Hallo" live i Vildsund 3 aftener i træk.
Værre er at "Jutlandia" ikke udnytter deres øjeblikkelige enorme succes
til at få lavet en cd.

Fra : Daniel-San

Dato : 29-07-01 13:16

> [...]

træk.
> Værre er at "Jutlandia" ikke udnytter deres øjeblikkelige enorme succes

Hva'eh Åge - Kan du godt li' dansktop?

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 29-07-01 17:16

On Sun, 29 Jul 2001 14:15:54 +0200, "Daniel-San" <bluwduch@wanadoo.dk>
wrote:

>så
>har
>træk.
>
>Hva'eh Åge - Kan du godt li' dansktop?

ROFL

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-07-01 05:49

Gergen <gergen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b63db30$0$51845$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Nogen der kender en god side, hvor man kan læse om kommende udgivelser?
__________

Du får lige en musiknyhed udenfor programmet:

Har hørt at nu skulle Bjørn Og Okay kommer med et nyt album om få uger.
Men Hva ? - For et halvt års tid siden var der jo også tale om at det kom
om få uger,
så ved ikke om det passer.
Man kan jo håbe. Det plejer jo også altid at være dansebandmusik af høj
kvali.

Hilsen pop-experten

(Musik skal høres på Dansktoppen)

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 30-07-01 11:24

On Mon, 30 Jul 2001 06:48:47 +0200, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>om få uger,
>så ved ikke om det passer.
>Man kan jo håbe. Det plejer jo også altid at være dansebandmusik af høj

Godt gået Åge

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk