To maskiner -> isdn
Fra : Morten

Dato : 29-07-01 10:51

Jeg har to maskiner win 98 og win 95. Jeg har et Diva isdn 'modem' og vil
gerne koble begge maskiner på nettet. Er det muligt at lave en god løsning
hvor de kan gå på nettet uafhængigt af hinanden (dvs. den 'anden' maskine
skal kunne være slukket)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-07-01 11:35

"Morten" <mortenly@image.dk> wrote in message

> [...]
> hvor de kan gå på nettet uafhængigt af hinanden (dvs. den 'anden' maskine

Ja, du kan enten stille en server op. Eller købe en ISDN router...

Men problemet er jo, en router ringer op alt for ofte,,,, og du vil få en
kæmpe regning..... Hvis atlså du betaler minutpris

Men der er jo mange for tiden der er overgået til ADSL:... Og de derfor
sælger deres ISDN routers... Du kan være heldig at erhverve dig en billig,
hvis du kigger lidt rundt om kring

Held og lykke,,, Du har vel undersægt om du kan få DSL?

Fra : Steen Suder

Dato : 29-07-01 12:00

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
>
> Men problemet er jo, en router ringer op alt for ofte,,,, og du vil få en
> kæmpe regning..... Hvis atlså du betaler minutpris

Jeg har haft enormt megen glæde af www.fli4l.de, som er en lækker
floppydisk router, der kører på en 386'er eller 486'er.
Der er et tilhørende Windows program med så man kan styre den. Den har
også en webserver indbygget, hvor man kan styre den fra.

<KLIP>

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-07-01 12:08

"Steen Suder" <CAB@earthling.net> wrote in message

> [...]
> Der er et tilhørende Windows program med så man kan styre den. Den har
> også en webserver indbygget, hvor man kan styre den fra.

Okay,, lyder som en spændende tingest....

Hvor stor er størrelsen?

hvor meget strøm bruger den?

Ethernet indgang?

hvor meget koster den

osv?

Fra : Steen Suder

Dato : 29-07-01 12:31

Bjarke Hansen wrote:

> "Steen Suder" <CAB@earthling.net> wrote in message

> Okay,, lyder som en spændende tingest....

Det er det.

> Hvor stor er størrelsen?

Det kommer an på hvilken maskine du installerer den på. Ud over det kan
den datamæssigt være på en floppy.

> hvor meget strøm bruger den?

Afhænger af maskinen du installerer den på.

> Ethernet indgang?

Ja, hvis du sætter et Ethernet kort i maskinen.

> hvor meget koster den

Den er gratis.

Læs mere på www.fli4l.de.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-07-01 12:49

>kommer an på hvilken maskine du installerer den på. Ud over det kan
> den datamæssigt være på en floppy.

Ok,, troede det var en lille maskine,,

Så er det bare software

Fra : Steen Suder

Dato : 29-07-01 14:09

Bjarke Hansen wrote:

> "Steen Suder" <CAB@earthling.net> wrote in message

> Ok,, troede det var en lille maskine,,

Jeg har selv haft den kørende siden årsskiftet på en 486-50 maskine.
Først med et Lasat Speed II og siden med en intern, passiv ISDN adapter.

> Så er det bare software

Ja, og ovenikøbet både frit og gratis. Den kan også agere telefonsvarer
og faxmaskine samt en del andre ting.