El-start på 10 HK SABB
Fra : Frank Hejselbæk

Dato : 29-07-01 10:35

Hej,

Efter jeg nu nogle gange har været helt gasblå i hovedet af at håndstarte
min SABB motor, har jeg besluttet at det ikke er noget for mine
funktionærarme. Der må en eller anden form for el-start på kalorius.
Spørgsmålet er nu til NG om der er nogen der har erfaring med påbygning af
el-start på en sådan motor.

Med venlig hilsen

Frank Hejselbæk

Fra : P.C.

Dato : 29-07-01 11:39

Hi.

Frank Hejselbæk skrev i meddelelsen
<3b63d8c8$0$6082$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hej,
gasblå i hovedet af at håndstarte

og senere i denne mail ;

>funktionærarme

Hjælper det ikke, hvis du bruger start patroner ?
der sidder da en lille prop, som man kan skrue ud og sætte en lille start
cigaret i,
og hvos der er en generator på maskinen kan man da vist også få en elektrisk
glødestart dims.
Ellers er starter motoren da til at finde ---- det er en alm standard starter,
så hvis der er tandkrans på svinghjulet er det ligesom al anden fornøjelse ved
sejlsport ; ind under den kolde bruser og riv tusinde krone sedler istykker ;))

Have a nice dav
P.C.
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/