Celleinformation Sonofon ?
Fra : Per

Dato : 02-03-09 06:17

Hej NG !

Kan det være rigtigt at Sonofon ikke supporterer Celleinformation ?

Både min private og arb. tfl. viser ikke Celleinformation på hhv. Bibob og
Sonofon.

*/ Per

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-03-09 01:48

On 2 Mar., 06:16, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
> Hej NG !
>
> Kan det være rigtigt at Sonofon ikke supporterer Celleinformation ?

JA det har de aldrig gjort.. Kun TDC og Telia har celleinfo så vidt
jeg ved...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-03-09 01:56

On 2 Mar., 09:48, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:

> JA det har de aldrig gjort.. Kun TDC og Telia har celleinfo så vidt
> jeg ved...

Telia´s celleinfo er da godtnok noget rundforvirret... på firmamobilen
skifter den rundt på disse master det helt samme sted inde for et par
minutter:

haraskov by
bagsvaerd
bagsvaerd 3
bagsvaerd N1
bagsvaerd N3
buddinge V3
vaerebro 1

Nogen der kan gætte hvor jeg er

Telia net må være godt belastet på 2G nettet når telefonen sådan
skifter rundt... Sjovt nok stadig ingen 3G dækning.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 04-03-09 19:44

Hej Bjarke.

Bjarke Hansen skrev:
> [...]
>
> Telia net må være godt belastet på 2G nettet når telefonen sådan
> skifter rundt... Sjovt nok stadig ingen 3G dækning.

Da celleinformationer kun bliver aktualiseret, hvis der ikke tales
(=idle mode), går jeg ud fra, at du ikke ringer, når mobilen skifter
imellem de forskellige master.

I idle mode er det selve mobilen, der bestemmer, på hvilken celle den
kobler sig til. Det er afhængigt af, hvor godt den modtager de
forskellige master. Det har ikke noget med last at gøre.

Under samtaler (når celleinformation ikke bliver aktualiseret!) er det
netværket, der bestemmer, på hvilen celle en mobil må koble sig til. Det
er bl.a. afhængigt af signalstyrken af de forskellige master, men også
fra last.

Forklaringen er derfor, at du på dit opholdsted modtager flere celler
lige godt (eller dårligt).

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.schoebe.eu/rainer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-03-09 18:10

Rainer Schöbe <news.rainer@schoebe.eu> wrote in

> I idle mode er det selve mobilen, der bestemmer, på hvilken celle den
> kobler sig til. Det er afhængigt af, hvor godt den modtager de
> forskellige master. Det har ikke noget med last at gøre.

Masten kan da godt sende idle telefoner videre til andre master hvis den er
overbelastet?

Fra : Snuden

Dato : 06-03-09 05:39

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
> Rainer Schöbe <news.rainer@schoebe.eu> wrote in

> Masten kan da godt sende idle telefoner videre til andre master hvis den
> er
> overbelastet?

Der er vel ikke tale om, at telefonen kommunikerer med nettet i idle mode.
Telefonen afkoder vel blot de informationer der er i signalet fra det pgl.
site. Kun hvis Telefonen kaldes, eller skifter LA (Location Area) vil der
foregå en kommunikation. Derudover selvfølgelig ved location update, som
vist sker hver 4 time når telefonen er i det samme LA og i idle mode.

Snuden

Fra : Leif Neland

Dato : 07-03-09 15:43

Rainer Schöbe skrev:
> [...]
> kobler sig til. Det er afhængigt af, hvor godt den modtager de
> forskellige master. Det har ikke noget med last at gøre.

Hvis din telefon understøtter det, så prøv at installere google latitude
på den. Så kan man på kortet se, hvilkem mast man er på. Der vises
ihvertfald en cirkel, af varierende diameter, omkring et punkt, jeg
formoder er en sendemast.

Leif

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-03-09 15:45

Leif Neland <leif@neland.dk> wrote in

> [...]
> på den. Så kan man på kortet se, hvilkem mast man er på. Der vises
> ihvertfald en cirkel, af varierende diameter, omkring et punkt, jeg

Man kan også tage versionen uden overvågning: google maps ;)

Fra : N/A

Dato : 04-03-09 19:44