Adarsel mod EDB firma Boresko/Telekæden Ro~
Fra : jama

Dato : 24-02-09 04:24

Ved ikke om det er den rigtige gr, men alle der køber eller har en Mobil
tlf. bør advares mod dette Firma.

Var inde og købe en Mobiltlf. Nokia 6101, da jeg kom hjem virkede det USB
kabel som jeg bruger til, at tage foto fra tlf. til PCen ikke, jeg fik en
fejlmelding at XP ikkke kunne komme i forbindelse med USB enheden. Jeg
prøvede det på mine andre Nokiaer, der også bruger USB kabel og der var
ingen problemmer. Jeg tog ind til forretningen " Boresko Roskilde
Københavnsvej 106f" ekspedienten fortalte, at det var fordig jeg ikke havde
brugt det rigtige "Nokia_PC_Suite" Jeg prøvede, at fortælle at når mit OS XP
ikke kunne komme i kontakt, havde det ikke noget med hvilken
"Nokia_PC_Suite" jeg brugte og, at programmet ikke lagde driver til USB
enheden, som han hævdede. Så kom han med den rigttige besked, der skulle
bruges et specielt USB kabel, som desværre kostede 470 kr. Jeg havde kun
givet 500kr for Nokiaen, så jeg ville ikke betale mere da tlf. så kom til,
at koste mere end den var værd, jeg ville ha mine penge tibage det var kun
to dage siden jeg havde købt den. Det kunne der ikke være tale om, man kunne
ikke få penge tibage, selvom jeg sagde der var to ugers returret, så spurgte
jeg hvad hvis jeg havde købt en dyr Bærbar, kunne jeg så heller ikke få to
ugers returret, nej det var der ikke noget der hed. Jeg skulle også ha købt
en printer, men med den support De gav skulle jeg ikke købe mere i den
forretning. Skal lige sige, at kablet kan købes for 75kr. på nettet, et tip
Nokia DK gav mig, da jeg ringede til dem.
Så derfor lad være med, at handle der, ekspedienten var yderst uforskammet,
og havde nær smidt mig ud, da jeg brokkede mig over hans behandling af min
klage.
Mvh.Jama

Fra : Hauge

Dato : 23-02-09 22:08

jama wrote:
> Ved ikke om det er den rigtige gr, men alle der køber eller har en
> Mobil tlf. bør advares mod dette Firma.

Men hvis man skal tage dig seriøst, så burde du måske have gjort lidt for at
få tidszonen på din computer til at passe..

/Hauge

Fra : jama

Dato : 24-02-09 04:57

> Men hvis man skal tage dig seriøst, så burde du måske have gjort lidt for
> at få tidszonen på din computer til at passe..
>
> /Hauge

Undskyld mange gange Hauge, det havde jeg ikke set, det er en reserve PC jeg
bruger, min Bærbare er til rep. det er jeg ked.
Mvh.Jama

Fra : Snuden

Dato : 24-02-09 05:53

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i meddelelsen

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

Nå ja...Dèt er også ALTID det første jeg kigger efter i andres indlæg:
PASSER TIDSZONEN??

Fra : David Mc Nally

Dato : 24-02-09 01:14

On Feb 24, 4:24 am, "jama" <nons...@mail.com> wrote:
> selvom jeg sagde der var to ugers returret

Der er to ugers fortrydelsesret ved fjernsalg - det er der ikke ved
helt almindelige butikskøb. Nogen butikker tilbyder alligevel
servicen, men det er ikke et lovkrav.

Umiddelbart synes jeg firmaet har handlet helt korrekt - de har afvist
dit krav om at returnere, jf. lovgivningen, og tilbudt at løse
problemet ved at tilbyde dig et andet stik. At det kan købes billigere
på nettet er efter min mening ligegyldigt - næsten alt kan købes
billigere på nettet, forskellen ligger i servicen du får, og at du
ikke kan se varen før du har købt den.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-02-09 10:16

David Mc Nally skrev:

> Umiddelbart synes jeg firmaet har handlet helt korrekt - de har afvist
> dit krav om at returnere, jf. lovgivningen,

Den del er vi enige om.

> [...]
> på nettet er efter min mening ligegyldigt - næsten alt kan købes
> billigere på nettet, forskellen ligger i servicen du får, og at du

Der er jeg ikke nødvendigvis enig, men jeg mangler nogle
oplysninger.

Hvis sælger burde vide at det var vigtigt for køber at han kunne
forbinde mobilen til sin pc, så er det en mangel at det ikke
umiddelbart kan lade sig gøre. Hvis det endda var en del af
aftalen, har sælger pligt til at levere det nødvendige kabel uden
beregning. I det mindste skulle det have været oplyst at det
ville koste et beløb at købe det nødvendige kabel med.

Jeg vil - som lægmand - mene at det i dag er så udbredt at man
bruger sin mobil sammen med sin pc, at sælger på eget initiativ
før handelens indgåelse burde have oplyst at det nødvendige kabel
koster ekstra.

--
Bertel

Fra : jama

Dato : 24-02-09 11:33

> [...]

> bruger sin mobil sammen med sin pc, at sælger på eget initiativ
> før handelens indgåelse burde have oplyst at det nødvendige kabel

Netop, det burde han havde gjort.
Jeg fortalte ham enda, at jeg brugte min PC til, at få fotoerne overført.
Men det var hele den uforskammede tone han brugte, jeg tibød enda, at købe
en dyrere Mobel tlf, men nej det kunne der ikke være tale om.
Mvh.Jama

Fra : Chano Andersen

Dato : 24-02-09 23:04

jama wrote:
> Netop, det burde han havde gjort.
> Jeg fortalte ham enda, at jeg brugte min PC til, at få fotoerne overført.

Det ville jeg nok forvente, at du regnede med at bruge bluetooth til.

Og i øvrigt, hvis der rent faktisk FULGTE et kabel med til mobilen, så
ville det vel ikke være utænkeligt, at det ville fungere med Nokias egen
software?

Jeg har f.eks. til tider problemer med at få Windows til at læse data
fra min SE mobil, men bruger jeg SE's eget program, eller
MyPhoneExplorer, så virker det fint. Uden endda at afbryde forbindelse.

Det er i øvrigt også essentielt, at installere SE's egen software, da
mobilen ellers ikke rigtigt fungere sammen med windows.

- Chano Andersen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-02-09 00:05

Chano Andersen <sunsite012009@chanoandersen.dk> skrev :

>Det er i øvrigt også essentielt, at installere SE's egen software, da
>mobilen ellers ikke rigtigt fungere sammen med windows.

Det afhænger da af, hvad man vil.

Hvis man blot vil flytte/kopiere billeder, så går det da fint
uden.

Telefonen ses som et drev.
--
Kerim

Fra : Chano Andersen

Dato : 25-02-09 21:35

Kerim Ellentoft wrote:

> Det afhænger da af, hvad man vil.
>
> Hvis man blot vil flytte/kopiere billeder, så går det da fint
> uden.
>
> Telefonen ses som et drev.

Ja, det troede jeg så også, men det virkede altså ikke med min, før jeg
installerede deres egen software. (K530i) Ved ikke om det virker på min
nye mobil (C702), uden softwaren, da den jo naturligvis var installeret
på computeren i forvejen.

- Chano Andersen

Fra : Anders

Dato : 25-02-09 07:59

"Chano Andersen" <sunsite012009@chanoandersen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det er i øvrigt også essentielt, at installere SE's egen software, da
> mobilen ellers ikke rigtigt fungere sammen med windows.

Man behøver ikke at bruge SE's PC Suite, man kan også bruge Myphone
Explorer,
som efter signene skulle være nemmere og bedre at bruge.

Fra : Chano Andersen

Dato : 25-02-09 21:37

Anders wrote:
> Man behøver ikke at bruge SE's PC Suite, man kan også bruge Myphone
> Explorer,
> som efter signene skulle være nemmere og bedre at bruge.

Ja, og den benytter jeg også selv. Men kunne ikke tilgå mobilen via
kabel, uden SE's PC Suite installeret, da Windows ikke kunne installere
drivere til den. Gik noget nemmere med Bluetooth, som jeg benytter på
min firma laptop, men heller ikke her, virker kablet, da PC Suite ikke
er installeret.

- Chano Andersen

Fra : Anders

Dato : 26-02-09 06:25

> [...]
> til den. Gik noget nemmere med Bluetooth, som jeg benytter på min firma
> laptop, men heller ikke her, virker kablet, da PC Suite ikke er

Tror du ikke du har et software problem på din computer ?

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-03-09 22:44

Anders wrote:
> Tror du ikke du har et software problem på din computer ?

Det er vel næppe problemet på en nyinstalleret maskine?

- Chano Andersen

Fra : jama

Dato : 25-02-09 20:58

"Chano Andersen" <sunsite012009@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er i øvrigt også essentielt, at installere SE's egen software, da
> mobilen ellers ikke rigtigt fungere sammen med windows.

Min 6101 supporter ikke Bluetooth, kun kabel og så infarød, som ikke er på
min Bærbar.
Nu har jeg anskafet det specielle kabel til Nokia 6101 nemlig "CA-42" det
kan godt konfigureres af XP USB port, på tlf. display står der OK. Men når
jeg starter Nokia PC Suite op og skal finde tlf.kan det ikke finde den og på
tlf.s display står der nu, at tlf. ikke understøtter ekstra udstyr? Altså
kabelet. Jeg må, hvor nødig jeg end vil, tilbage til forretningen. Så må De
vise, hvordan kablet konfigureres i Nokia PC Suite, Lort.
Mvh.Jama

Fra : JK

Dato : 26-02-09 18:29

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Altså kabelet. Jeg må, hvor nødig jeg end vil, tilbage til forretningen.
> Så må De vise, hvordan kablet konfigureres i Nokia PC Suite, Lort.

Hvilken forretning der hvor dit uoriginale kommer fra eller butikken hvor du
har købt telefonen.

hvis det er i butikken hvor telefonen er købt kunne jeg forestille mig de
tager deres originale kabel og sætter til og virker det er det dit problem.

Men er du sikker på det hele er korrekt opsat, og har du downloadet den
nyeste pc suite

Fra : jama

Dato : 24-02-09 11:24

"David Mc Nally" <dmcn42@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

på nettet er efter min mening ligegyldigt - næsten alt kan købes
billigere på nettet, forskellen ligger i servicen du får, og at du

Syntes lige jeg må sige, at den alm. pris på dette kabel, er ca, 250 kr i
forretningerne. og når så firmaet tilbyder, at de kan strikke en "god pris"
på kablet sammen til mig, til små 500 kr. ja så må det siges at være groft.
Den person jeg talte med hos Nokia DK. ang hvilken kabel jeg skulle bruge,
mente også at prisen var ualmindelig høj, og det var også samme person, der
fandt det tilbud på 75 kr. til mig, som er "Batteribyen.dk" Jeg havde sagt
til Dem(Telekæden) om De havde en "billig" Mobil tlf. som jeg skulle bruge
som reserve tlf. og det var den Nokia 6101 også, men at jeg så skulle gi 500
kr mere, for et kabel ja det er tlf. simpelthen ikke værd. For 1000 kr.
kunne jeg ha fået en betydelig bedre tlf. nå men lige meget, det var den
uforskammet tone jeg fik, og jeg skulle enda ha købt både Printer og Bærbar
til små 7000 kr. Men det bliver ikke hos dette Firma, De burde da ha hjulpet
mig og sagt at jeg kunne købe en anden tlf. som kostede mere, det tilbød jeg
selv, men nej det kunne der ikke bli tale om. Jeg havde ikke brugt tlf. kun
undersøgt, hvordan jeg kunne få foto fra tlf. til PC
Mvh.Jama

Fra : Anders

Dato : 24-02-09 11:38

> [...]

> tilbød jeg selv, men nej det kunne der ikke bli tale om. Jeg havde ikke
> brugt tlf. kun undersøgt, hvordan jeg kunne få foto fra tlf. til PC

Nu er det vel ikke sådan at, det kabel du har købt er uoriginalt ?

Fra : jama

Dato : 24-02-09 14:02

"Anders" <hvem@hvad.dk> skrev i en meddelelse

> "jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> Nu er det vel ikke sådan at, det kabel du har købt er uoriginalt ?

Det er det nok, det er købt i Batteribyen.dk. men der er stor forskel på små
500 kr. og så 75 kr.
"1 x Kompatibelt CA-42 Datakabel (DAT-CA-42) = 75,00DKK"
Mvh.Jama

Fra : Chano Andersen

Dato : 24-02-09 23:07

jama wrote:
> kunne jeg ha fået en betydelig bedre tlf. nå men lige meget, det var den
> uforskammet tone jeg fik, og jeg skulle enda ha købt både Printer og Bærbar

Nu har du fremhævet den et par gange, kunne det mon tænkes, at du har
opført dig på en utålelig måde, da du har været i butikken? Personligt
gider jeg f.eks. ikke yde god service til kunder der er uforskammede
eller hidser sig op, de ryger enten videre til en anden, eller må leve
med minimal service. (Hvis viderestilling ikke er en mulighed.)

- Chano Andersen

Fra : David Mc Nally

Dato : 24-02-09 03:28

On Feb 24, 10:16 am, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk>
wrote:
> [...]
> beregning. I det mindste skulle det have været oplyst at det
> ville koste et beløb at købe det nødvendige kabel med.

Jeg er til dels enig i, at man må forvente, at de fleste forbinder
computer og telefon. Dog ville jeg, som sælger, forvente at køber
enten benytter bluetooth til forbindelsen, eller forventer at skulle
købe et kabel til det. Hvis køber har nævnt, at denne allerede har et
kabel, og forventer at kunne bruge det, er jeg enig i, at mere
vejledning er nødvendig, men hvis køber blot nævner forbindelse til
computeren som et kriterie, ville jeg, som sælger, ikke føle det
nødvendigt at bevæge mig ud i nærmere vejledning. Men du har ret, mere
præcis info ville kunne øge svarkvaliteten. :)