Øje for øje.
Fra : JBH

Dato : 04-03-09 20:41

Gad vide om vi engang kan opleve sådanne domme fra de danske domstole.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1135184.ece

"En iransk kvinde siger, at hun er glad for, at en mand, der ødelagde hendes
øjne med syre, er blevet dømt til at lide samme skæbne. Ameneh
En jaloux mand havde vansiret hendes ansigt og gjort hende blind for altid.
En domstol i Teheran har nu på Bahramis opfordring dømt gerningsmanden Majid
til samme straf. Det sker ifølge islamisk lovs 'qisas' - princippet om et
øje for et øje.
Majid slipper dog billigere end Bahrami. Hun fik kastet syre i hele
ansigtet, mens han får dryppet syre direkte i øjet. Samtidig mister Majid
kun et øje, fortæller Bahrami.
- De har fortalt mig, at mine to øjne tæller som ét af hans, for i mit land
er en mand dobbelt så meget værd som en kvinde, siger hun."

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 04-03-09 22:02

JBH skrev:
> Gad vide om vi engang kan opleve sådanne domme fra de danske domstole.

Hvis det stod til det højtråbende flertal i dk.politik(.indvandring) var
der ikke tvivl. De mest rabiate ville vel foretrække to øjne for et. Og
de uafhængige domstole bliver unødvendige.

--
Niels

Fra : N_B_DK

Dato : 04-03-09 23:03

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message

> Hvis det stod til det højtråbende flertal i dk.politik(.indvandring)
> var der ikke tvivl. De mest rabiate ville vel foretrække to øjne for
> et. Og de uafhængige domstole bliver unødvendige.

Det er vidst mere dig der ønsker de forhold.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 05-03-09 00:53

?

--
Niels

Fra : Vidal

Dato : 05-03-09 11:48

Niels P Sønderskov skrev:

> ?

Jow, du ved, det glimrende argument: det kan du selv
være!

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Steen

Dato : 04-03-09 22:17

On 2009-03-04 20:41:12 +0100, "JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> said:

> Gad vide om vi engang kan opleve sådanne domme fra de danske domstole.

Med tanke på de igangværende uroligheder mellem diverse asociale
bander, så hilser jeg begrebet "øje for øje - tand for tand" velkomment.
Når det går ud over uskyldige, så knækker snoren!

Jeg er ligeglad med hvad farve man har - men skader nogen min familie,
så er jeg fristet til hævn

Fra : Kim2000

Dato : 04-03-09 22:36

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> - De har fortalt mig, at mine to øjne tæller som ét af hans, for i mit
> land er en mand dobbelt så meget værd som en kvinde, siger hun."

Fuldkommen absurd, velkommen til middelalderen.

Fra : P.N

Dato : 05-03-09 22:51

> [...]
> gerningsmanden Majid til samme straf. Det sker ifølge islamisk lovs
> 'qisas' - princippet om et øje for et øje.

Mahatma Gandhi udtalte engang "Det er øje for øje mentaliteten der har gjort
en hel verden blind."

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-09 23:07

On Thu, 5 Mar 2009 22:50:46 +0100, P.N wrote:

> Mahatma Gandhi udtalte engang "Det er øje for øje mentaliteten der har gjort
> en hel verden blind."

Det havde han helt ret i. Det er islam der gør verden blind.

Fra : Kim2000

Dato : 05-03-09 23:25

"P.N" <pn@tmail.dk> skrev i en meddelelse

> "JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mahatma Gandhi udtalte engang "Det er øje for øje mentaliteten der har
> gjort en hel verden blind."

Meget rigtigt, du ved godt at det er kun er islam der praktiserer øje for
øje ikk'?

Fra : P.N

Dato : 06-03-09 14:17

> "P.N" <pn@tmail.dk> skrev i en meddelelse

> Meget rigtigt, du ved godt at det er kun er islam der praktiserer øje for
> øje ikk'?
Islam er fredens religion og gadedrengene er ikke muslimer.

Fra : Kim2000

Dato : 07-03-09 13:28

> Islam er fredens religion og gadedrengene er ikke muslimer.

Og så er vi tilbage ved den der med blindhed....