Det må holde op. Nu.
Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 03-03-09 13:35

http://blog.politiken.dk/lederpladsen/2009/03/02/hold-op-skyderier-er-helt-ude-i-hampen/

Om jeg dog forstår den Tøger Seidenfaden...

Nu har han i årevis argumenteret for øget etnisk diversitet, og vi kan i
dag fremvise et multietnisk arbejdsmarked, en multietnisk
arbejdsløshedskø, multietniske cafeer og resturanter, multietniske
kvarterer og nu også multietnisk bandekrig!

Man skulle tro at han i det mindste ville glæde sig over at det går i
den rigtige retning, men nej!

Bliver manden dog aldrig tilfreds?

Det er selfølgelig muligt at han havde forestillet sig at et enormt
influx af arabere og afrikanere blot ville resultere i en smule eksotisk
mad og etnisk musik i radioen og nu slet ikke kan forstå hvad der sker,
men så snævertsynet kan han vel dårligt have været. Det svarer jo
nærmest til at rose Adolf Hitler for at bygge motorveje og afskaffe
arbejdsløsheden og så iøvrigt give Polen skylden for anden verdenskrig.

- cep

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 03-03-09 16:38

"Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@ REMOVE> skrev:

> http://blog.politiken.dk/lederpladsen/2009/03/02/hold-op-skyderier-er-helt-ude-i-hampen/
>

> Om jeg dog forstår den Tøger Seidenfaden...

Men ellers går det godt, og du synes du forstår mange ting? Kun en
vaskeægte klaphat kan mene der skulle eksistere et kausalforhold imellem
migration og skyderier.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-09 18:14

Niels P Sønderskov wrote:

> Men ellers går det godt, og du synes du forstår mange ting? Kun en
> vaskeægte klaphat kan mene der skulle eksistere et kausalforhold
> imellem migration og skyderier.

Eller mellem islam og jihad, det er jo helt vildt.

Der er naturligvis et kausalforhold mellem massemigration og samfundsuro og
kriminalitet, - om du så synes det er fornuftigt at udelade netop
skyderier, det er jo din specielle tilgang.

Imam Fatih Alev måtte ringe til Syrien, for at høre om stening af en
uskyldig kvinde var tilladt i islam, - mener DU, at man bør "ringe til
Tøger", for at høre om indvandringsuroligheder har noget med indvandring at
gøre, - eller om vi bør benægte det til sidste hjernecelle?

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 03-03-09 19:09

Niels P Sønderskov skrev:

> Men ellers går det godt, og du synes du forstår mange ting? Kun en
> vaskeægte klaphat kan mene der skulle eksistere et kausalforhold imellem
> migration og skyderier.

Jeg har hørt om kausalitet i naturvidenskab, og i følge wiki bruges det
også inden for jura.
Hvordan kommer du på ordet i forbindelsen mellem migration og skyderier?

- cep

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 03-03-09 21:10

> Jeg har hørt om kausalitet i naturvidenskab, og i følge wiki bruges det
> også inden for jura.
> Hvordan kommer du på ordet i forbindelsen mellem migration og skyderier?

Undskyld; det betyder årsagssammenhæng.

--
Niels

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 03-03-09 21:31

"Niels P Sønderskov" skrev i en meddelelse

> Undskyld; det betyder årsagssammenhæng.

Og når du ser på kriminalitet og skyderier i Danmark
fra tiden før vi så den store migration som vi kender den idag.
Er der så stadig ingen "årsagssammenhæng" ?

Men bevares hvis du mener at vi altid har været plaget af
tæppe beskydning af boligblokke , tilfældige skyderier ind i Cafer og biler
eller den barbariske kynisme ved brug af våben hvor tilfædige uden relation
til bander rocker o.s.v er offer -
Ja så kan jeg godt se at din verden er befolket med vaskeægte klaphatte .

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 04-03-09 00:28

Michael Meidahl Jensen skrev:

> [...]
> til bander rocker o.s.v er offer -
> Ja så kan jeg godt se at din verden er befolket med vaskeægte klaphatte .

Hvis din egen hukommelse ikke slår til eller du er for ung så spørg din
samfundsfaglærer.

--
Niels

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-03-09 19:03

"Niels P Sønderskov" skrev i en meddelelse

> Hvis din egen hukommelse ikke slår til eller du er for >ung så spørg din
> samfundsfaglærer.

Det var dog et eklatant arrogant svar !
Jeg er 49 år gammel og mener faktisk det jeg skrev og
hvad mere er kan jeg med div statistik dokumenterer min påstand.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : *@*

Dato : 04-03-09 20:26

On Wed, 4 Mar 2009 19:02:48 +0100, "Michael Meidahl Jensen"
<mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

>Det var dog et eklatant arrogant svar !
>Jeg er 49 år gammel og mener faktisk det jeg skrev og
>hvad mere er kan jeg med div statistik dokumenterer min påstand.

i 1943-44 var der folk som skød tilfældige danskere ned, de blev med
hjælp fra USA og England sat på porten i maj 1945

nu er deres arvtagere desværre begyndt forfra,

gad vide om amerikanerne igen en gang skal rage kastnjerne ud af ilden
eller vi selv må tage affære?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 04-03-09 22:15

Michael Meidahl Jensen skrev:

> Det var dog et eklatant arrogant svar !
> Jeg er 49 år gammel og mener faktisk det jeg skrev og
> hvad mere er kan jeg med div statistik dokumenterer min påstand.

Så må det være hukommelsen der svigter.

Hint: 'Rockerkrigen' (eller Bandidos var måske indvandrere fra Mexico?)

--
Niels

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-03-09 22:45

"Niels P Sønderskov" skrev i en meddelelse

> Hint: 'Rockerkrigen' (eller Bandidos var måske >indvandrere fra Mexico?)

Prøv at abstraherer blot en smule fra , at det ikke gør dig til
nazisympatisør eller racist at kalde en spade for en spade Og at nogle
indvandres kulturelle baggrund er direkte årsag til afstumpethed i
konfliktsituationer

http://www.berlingske.dk/article/20090302/bander/303020006/

Krigen mellem rockere og indvandrerbander har på et halvt år budt på lige så
mange skudepisoder som hele rockerkrigen i 90erne. Det her er værre, siger
politiet.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 04-03-09 01:06

> [...]
> til bander rocker o.s.v er offer -
> Ja så kan jeg godt se at din verden er befolket med vaskeægte klaphatte .

Vi kan konstatere at da det ikke skete for 50 år siden men sker i dag,
må det skyldes en forfejlet social politik gennem mange år.
Havde torturerede asylansøgere, familiesammenførte og deres
efterkommere, ikke udfyldt hullet i kriminalstatistikken ville alm.
danskere helt sikkert have stået for den samme stigning i
voldskriminalitet og forråelse.
Jeg kan ikke lige henvise til en tabel, men jeg er næsten sikker på at
det må være sådan det hænger sammen.

<sarkasme og ironi anvendt>

Ikke at jeg i øvrigt er ubetinget modstander af indvandring, heller ikke
fra mellemøsten, men måden influx blev håndteret på, (især i 80'erne)
har i høj grad været medvirkende til en totalt kikset sammensmeltning af
tilflyttere og "gammel danskere".

- cep

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-09 01:11

On Wed, 04 Mar 2009 01:06:16 +0100, "Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@
wrote:

> [...]
> voldskriminalitet og forråelse.
> Jeg kan ikke lige henvise til en tabel, men jeg er næsten sikker på at

Pyhhh.... Jeg troede lige at CRL var kommet tilbage.

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 04-03-09 01:47

Steen A.Thomsen skrev:

> Pyhhh.... Jeg troede lige at CRL var kommet tilbage.

:)

- cep

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 04-03-09 00:55

Niels P Sønderskov skrev:

> Undskyld; det betyder årsagssammenhæng.

Jeg er vant til at kausalitet er absolut, deraf min forvirring.
Der er intet absolut i samfundsvidenskab.

- cep

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 04-03-09 01:08

> Jeg er vant til at kausalitet er absolut, deraf min forvirring.
> Der er intet absolut i samfundsvidenskab.

Desto mere undrer det så, at du fremstiller et samfundsmæssigt forhold
som om der lige i dette tilfælde skulle eksistere en årsagssammenhæng.

--
Niels

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 04-03-09 01:48

Niels P Sønderskov skrev:

> Desto mere undrer det så, at du fremstiller et samfundsmæssigt forhold
> som om der lige i dette tilfælde skulle eksistere en årsagssammenhæng.

Det gjorde jeg ikke.. det var dig der indførte begrebet i diskussionen.

- cep

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 04-03-09 17:29

> Det gjorde jeg ikke.. det var dig der indførte begrebet i diskussionen.

Jeg tænkte nok at du ikke forstår hvad du selv skriver:

[...]

Du mener altså her, modsat Seidenfaden, at dette 'enorme influx' fører
til skyderier. Det er en årsagssammenhæng du har indført. At du så ikke
har begreb om det...

--
Niels

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-03-09 19:22

> [...]

> Du mener altså her, modsat Seidenfaden, at dette >'enorme influx' fører
> til skyderier. Det er en årsagssammenhæng du har >indført. At du så ikke

Og hvis du selv har "begreb" kan vi andre så ikke få lov at læfle lidt ved
din visdom istedet for dine arrogante udflugter ??

Du mener altså ikke at ved mødet mellem to kulturer ved migration er der en
klar årsagssammenhæng mellem de forandringer vi ser i samfundet og så de
"nye kulturer" som vi forsøger at integrere , eller det gør du måske ?.
Og hvorfor i alverden skulle det være anderledes ved kriminalitet skyderier
hustruvold og alt det andet dårlige enhver kultur har at kæmpe med.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 05-03-09 11:35

Niels P Sønderskov skrev:

> [...]
>
> Du mener altså her, modsat Seidenfaden, at dette 'enorme influx' fører
> til skyderier. Det er en årsagssammenhæng du har indført. At du så ikke

En årsagssammenhæng, men ikke kausal.

Indvandring medfører ikke *nødvendigvis* skyderier, men jeg mener
afgjort at der er en sammenhæng mellem indvandring og øget kriminalitet
i Danmark.

- cep

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-09 12:35

> En årsagssammenhæng, men ikke kausal.
>
> Indvandring medfører ikke *nødvendigvis* skyderier, men jeg mener
> afgjort at der er en sammenhæng mellem indvandring og øget
> kriminalitet i Danmark.

Det behøver du ikke bare "mene", det er jo ren empiri, - 19 pct af de
indsatte i fængslerne er muslimer, og du udgør majoriteten på de særligt
sikrede afdelinger for kriminelle man ikke tør have andre steder.

Danmarks Statistik kom jo med tal for et par måneder siden, er også DE
afvist af godlidende velmenere?

Først bruger man knive, så går man over til skydevåben, det siger vel sig
selv at sådan må det gå når man får konkurrerende bander.

I New York kom der bander fra Haiti og truede den almindelige mafia, disse
bander var så ligeglade med menneskeliv, at mafianen blegnede, de kunne
intet stille op mod de nye.

En bande er ikke bare en bande. I Japan har man i årtier stiltiende ladet
*deres* mafiøse netværk være, dem kendte man, og de havde en vis æreskodeks
fra samurai-ideologien. Også DE er nu blevet til brutale barbarer uden
hæmninger af nogen art, så nu må man til at bekæmpe dem til sidste mand,
ellers ødelægges folks livskvalitet.

Og så har vi den meget store og bedre og bedre organiserede internationale
kriminalitet, som jo med shengen og nye lande i EU, har endnu bedre
arbejdsbetingelser end tidligere. Vores gammeldags politi kan slet ikke
hamle op med sådanne kvalificerede kriminelle, - jo før man får en styrke
med meget større kompetence, jo bedre. Vi lever ikke i Morten Koch-tiden
mere, - selv om vi lige har haft en nyindspilning af "Ebberød Bank" i
Roskilde.

Vi er stadig stangnaive, og det må efterhånden høre op, - vi kan ikke mere
klare os med Bonnichsenér - folk som gudhjælpemig går og tror at islams
kerneværdi er "tolerance"- det er virkelig Ebberød bank, bare i politi-regi.

Men mange ER da også ved at vågne op, - selv inden for SF, og det er jo
dejligt at se.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 05-03-09 14:34

Knud Larsen skrev:

> Det behøver du ikke bare "mene", det er jo ren empiri,

'Ren empiri' - er det hvad den lærde mester kan svinge sig op til? Ingen
omtanke eller afprøvning af mulige hypoteser. Ussel propaganda er hvad
det er.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-09 16:47

Niels P Sønderskov wrote:

> 'Ren empiri' - er det hvad den lærde mester kan svinge sig op til?
> Ingen omtanke eller afprøvning af mulige hypoteser. Ussel propaganda
> er hvad det er.

Hvad er det du ikke forstår her:

> [...]

sikrede afdelinger for kriminelle man ikke tør have andre steder.

Danmarks Statistik kom jo med tal for et par måneder siden, er også DE

---------

Du ER sgu morsom. Hvad skulle den "mulig hypotese" være? Vi har slet ikke
haft indvandring? Hvis vi har, så har indvandrere og efterkommere ikke bragt
øget kriminalitet, det er noget kriminalitetsforskere som Britta Kyvsgaard
og Danmarks Statistik har funder på for at krænke muslimer? De 19 pct
muslimer i danske fængsler er i virkeligheden almindelige molboer fra Mols,
de har intet med indvandring at gøre?

Eller hvad foreslår du, jeg er meget spændt på hvad din omtanke handler om?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 05-03-09 17:37

Knud Larsen skrev:

> Du ER sgu morsom.

Det er du ikke.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-09 17:56

Niels P Sønderskov wrote:

> Det er du ikke.

Tak!

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 05-03-09 14:30

"Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@ REMOVE> skrev:

> En årsagssammenhæng, men ikke kausal.

Kausal betyder årsags-.

> Indvandring medfører ikke *nødvendigvis* skyderier, men jeg mener
> afgjort at der er en sammenhæng mellem indvandring og øget kriminalitet
> i Danmark.

Ja, nogen af dem der skyder er tydeligvis indvandrere eller efterkommere
af nogen, men det betyder ikke at indvandrere eller deres efterkommere
nødvendigvis skyder mere eller mindre efter andre. Der er mange andre
faktorer, og som vi har været inde på gik det fx fint for Hells Angels
og Bandidos.

Morsomt nok har vores lærde ven, Knud, nedenfor en hel del eksempler på
forråede kampe imellem mange andre grupper end muslimer, og det skulle
herefter være klart for den bare lettere opvakte læser, at det ikke kan
hænge sammen som du forsøgte at fremstille det i første instans: At
muslimer fra naturens hånd skulle være særlig grusomme og altid oplagte
til at plaffe fredelige herværende rockertyper ned på gaden.

Det, den belæste Knud Larsen og andre eksperter i fremmede religioner
overser, er det simple faktum, der fx afspejledes i en melding for nylig
fra nogle pædagogstuderende, som let kunne konstatere, at man helst i
landest institutioner tager sig af de nemme og søde børn. Især flinke
piger med sløjfe i håret og gode, kærlige forældre.

Lille tykke Brian med snotnæsen og Muhammed med det dårlige sprog og den
forkerte farve bliver i høj grad ignoreret. De har heller ingen gode og
kærlige forældre til at kompensere for nederlagene. 10 - 15 år senere
hævner de sig som rigtige mænd.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-09 16:59

Niels P Sønderskov wrote:
> [...]
> instans: At muslimer fra naturens hånd skulle være særlig grusomme og
> altid oplagte til at plaffe fredelige herværende rockertyper ned på

Gud fader er der andre kriminelle bander end de muslimske DET havde jeg
aldrig gættet, så har vi jo ingen problemer i Danmark.

> [...]
> helst i landest institutioner tager sig af de nemme og søde børn.
> Især flinke piger med sløjfe i håret og gode, kærlige forældre.

Good grief du står til en Nobel Pris, - SÅ falder det hele jo på plads.

> [...]
> gode og kærlige forældre til at kompensere for nederlagene. 10 - 15
> år senere hævner de sig som rigtige mænd.

Er Brian tyk? Hvorfor har Muhammed dårligt sprog, leger han ikke med
danskere? Hvorfor har Muhammed ikke kærlige forældre?

Hvorfor skal vi andre betale for at han ikke har kærlige forældre? Den
arabiske børneopdragelse er stærkt uhensigtsmæssig i Danmark, men det må en
som Sennels jo ikke sige, så bliver han fyret, - der MÅ ikke være
kulturforskelle.
Hvorfor har vi satset på hundredetusinder af folk med en kultur som er 180
grader forskellig fra den danske? Er det rimeligt at vores forældre som
knoklede hele livet, skal have "overfaldsforsikringer" fordi "gode
mennesker" syntes vi skulle importere så mange muslimer som muligt?

Og så vil "I" sgu stadig ikke tage ansvar for at I tog fuldstændig fejl, og
at vi andre mere uteoretiske jordbundne mennesker kunne se at man var ved at
male sig ind i et hjørne, - allerede for 15 år siden. Det er meget få som
har sagt "undskyld vi tog fuldstændig fejl, det er IKKE let at "integrere"
folk med helt anderledes værdier" - det kommer jo nok en dag, men så er
løbet jo nok kørt, - vi kører på allersidste chance, og KUN fordi Danmark er
så lille har vi stadig en lille chance, som UK, Tyskland og Sverige ikke
har, - for at nævne et par stykker.

En bid:

Fra Hodjas blog:
Men med hensyn til Blågårds Plads skal jeg gerne forklare Johan Olsen - og
resten af venstrefløjen - hvad der skete:

Op til midten af halvfemserne var der stort set ingen problemer mellem
muslimer og resten af samfundet. Der var stigende kriminalitet, ja, men ikke
mere end at det sagtent kunne klares og forklares. Men fra midten af
halvfemserne satte islamiseringen ind.

Salamimetoden blev taget i brug. F.eks udviste unge muslimske drenge større
og større magt på Blågårds Plads. Venstrefløjen valgte at føje dem 'skive
for skive'. Det kom til en foreløbig kulmination i 1996, hvor de brændte et
skur af, der var opstillet så "bumserne" (det kaldte de sig selv) kunne få
en smule varme i de kolde måneder.Man genopbyggede ikke skuret af angst for
at provokere.

Ganske få så optakten til, hvad der kom senere, men ikke venstrefløjen og
desværre heller ikke mig. Vi kiggede ned i jorden og lod som om vi ikke så
det.

Men kriminaliteten og chikanerierne fra de muslimske drengebander tiltog og
blev mere og mere alvorlig. Voldsomme angreb på de hjemløse i "Folkets Park",
og et storstilet angreb på de hjemløses værested i Prins Jørgensgade, hvor
alle vinduer blev smadret og stedet var i lang tid barrikaderet bag tykke
træplader!
Ved en muslimsk demonstration - som jeg ikke deltog i - kom en muslimsk
drengebande og forbød mig at drikke øl på Blågårds Plads. Jeg protesterede
kraftigt og lederne af demonstrationen reddede mig.
Til hverdag hyggede de muslimske bander sig med at spille fodbold på
pladsen, og hver gang var det en yndet sport at skyde efter øldrikkende
danskere eller restauranternes udendørsborde. Når de ramte plet grinte de
højlydt og samlede sig om at forsvare den der skulle hente bolden. Næsten
ingen protesterede - man kikkede ned i jorden og lod som om man ikke så det.

Et par år før årtusindskiftet begyndte jeg at prosterede højlydt, men fik
aldrig opbakning! Tværtimod blev jeg kaldt racist og det der er værre!
Venstrefløjen kikkede i jorden og ville ikke høre eller forstå.

En god kammerat fra Guatemala blev slået til lirekassemand på pladsen. Han
kom ud fra et værtshus med en mindre brandert på. Han blev passet op af en
bande - som måske troede han var muslim - og fik at vide at han ikke måtte
drikke øl. Den unge mand fra Guatemala forstod ikke alvoren og begyndte at
spøge med det. Han blev totalt smadret og gik til plastisk kirurgi og
tandopretning i årevis efter. De mangefold flere tilskuere - end
drengebanden kom ham ikke til hjælp - de kikkede på snørebåndene og lod som
om det ikke skete. Jeg bliver våd i øjnene når jeg tænker på hans psykiske
men.

Kriminaliteten eskalerede med snesevis knivoverfald, voldtægter og røverier.
Et nyt højdepunkt blev sat i 2003 med drabet på den 19-årige italienske
turist Antonio Curra. Jeg kom i TV-Lorry med mine protester og var så
forsigtig at jeg betingede mig at kun mit fornavn blev nævnt. Jo, jeg var
også bange, men jeg ville ikke mere kikke ned i jorden. Selv med kun mit
fornavn var der adskillige muslimer, der nu skulle gøre mig opmærksom på at
de kendte mit navn! På en "venlig" men også truende måde.
Ved den imponerende store demonstration lige efter drabet gik jeg rundt og
kikkede efter venstrefløjsledere, både lokalt, kommunalt og nationalt. Men
ak, opbakning fra venstrefløjen var mildest talt ikke imponerende. Nærmest
ikke-eksisterende!

Selv advarede jeg mod masseindvandringen i slutningen af 1990erne, og blev
med det samme kaldt nazist og racist, - DET har været metoden fra "gode
mennesker" indtil for et par år siden. Nu kommer flere og flere tilbage til
den sunde fornuft, og det var sgu heller ikke et sekund for tidligt.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 05-03-09 17:42

Knud Larsen skrev:

> Selv advarede jeg mod masseindvandringen i slutningen af 1990erne, og blev
> med det samme kaldt nazist og racist, -

Så er det betryggende fra hestens egen mund at have, at det er den ikke.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-09 18:12

Niels P Sønderskov wrote:

> Så er det betryggende fra hestens egen mund at have, at det er den
> ikke.

Du er noget af et verbalsvin, - ved du det - du hellige mand?

Her er igen lidt information til din kæmpe database, - tror du de har siddet
skævt på natpotten?

Mange af beboerne i Tingbjerg må undvære kollektiv trafik i aften- og
nattetimerne på grund af omfattende hærværk mod busserne på linje 2A, 15 og
82N.

Af Hans Larsen
Sidst opdateret torsdag den 5. marts 2009, 14:13

Tre af Movias buslinjer holder sig efter mørkets frembrud langt væk fra
store dele af den københavnske bydel Tingbjerg.

Det sker som følge af omfattende hærværk og chikane. I tidsrummet kl. 19-05
er fire stoppesteder helt uden busbetjening, foreløbigt frem til på søndag.

I flere år har der været problemer med unge ballademagere med
indvandrerbaggrund, der har angrebet busserne på linje 2A, 15 og 82N med
sten, flasker og æg, og da en bus i sidste måned fik smadret en siderude,
var grænsen nået.

-------------------------

Jeg har også været ude for at min lokale bus måtte indstille driften pga
stenkast fra "utilpassede unge" - dvs fra unge som hader friheden i vesten
og mener vi er *helt forkerte*, som de siger.

Men folk som dig higer og søger efter bortforklaringer, det MÅ ikke være
folks egen skyld, at de opfører sig som asociale barbarer. Det SKAL med
djævelens vold og magt være vores skyld, selv om vi er et af de mest
tolerante lande i verden. Tænk hvis en million danskere myldrede ind i
Karachi, blev ekstra kriminelle og forlangte særlige forhold for kristne
skikke, plus at pakistanerne skulle betale milliarder for vores ophold, - vi
ville jo ryge ud på røv og albuer før vi kunne nå at sige "det er jeres
skyld det hele".

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 05-03-09 21:06

Knud Larsen skrev:

> [...]
> folks egen skyld, at de opfører sig som asociale barbarer. Det SKAL med
> djævelens vold og magt være vores skyld, selv om vi er et af de mest

Det er så ikke din fortjeneste.

Du kommer nok ikke videre før du indser at det ikke løser nogen
problemer at spekulere i placering af skyld. Du drømmer åbenbart om en
verden der aldrig har eksisteret, hvor alle folk blev der hvor de var.
Uden krig og uden flygtninge. Kun gammeldanskere og stokroser.

Find i stedet ud af hvad der foregår i virkeligheden og bidrag med
konstruktive løsninger, hvis du kan.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-09 00:14

Niels P Sønderskov wrote:

> [...]
> Uden krig og uden flygtninge. Kun gammeldanskere og stokroser.
>
> Find i stedet ud af hvad der foregår i virkeligheden og bidrag med

Jeg VED hvad der foregår i virkeligheden, jeg PRØVER at få folk som dig til
at acceptere den, - men jeg ser at politikerne på Deadline ikke vil
anerkende kulturens betydning og derfor når vi ingen vegne:

Her er lidt om den med "vi gør ingenting" "vi skal bruge langt flere
ressourcer og penge":

Københavns Kommune bruger flere hundrede mio. kr. om året på at forebygge
kriminalitet. Alligevel pegede en rapport sidste år på, at indsatsen hidtil
har haltet. 194 mio. kr. brugte Københavns Kommune sidste år på at forebygge
kriminalitet, og flere end en fjerdedel af de ansatte brugte deres tid på at
føre 31 kriminalpræventive aktiviteter på det uroplagede Nørrebro ud i
livet. Trods den store pose penge kritiserede en rapport fra LG Insight
sidste sommer forebyggelsen af kriminalitet i hovedstaden:

alt for mange sager er der eksempler på, at der ikke sættes ind over for
unge med bekymrende adfærd og/eller gentagen kriminalitet, selv om de
kriminalpræventive aktører er alvorligt bekymrede for de unges udvikling,«
lyder en af konklusionerne i rapporten, der også kritiserer, at der ikke har
været tilstrækkeligt overblik over resultaterne af indsatsen og ingen fælles
standarder for, hvad der er bekymrende adfærd hos børn og unge. [...]

Ud over de 194 mio. kr., som Københavns Kommune hvert år bruger på at
forebygge kriminalitet, sender man årligt 220 mio. kr. til Nørrebro alene
til socialt arbejde fra anbringelser af børn til gadeplansarbejde. Et beløb
der svarer til 20 pct. af det samlede budget. Mikkel Warming ønsker at sætte
endnu flere penge af i næste års budget målrettet udsatte børn og
unge.[...]Skyderier trods massiv indsats

-----------

Men hver københavner burde beskattes yderligere med fx 2000 kr om måneden
til brug for ghettoerne, OG fx have en slags værnepligt hvor man skulle bære
en af "de unge" i guldstol rundt i gaderne i en uge hvert år. Dét var måske
værd at forsøge?

Læs iøvrigt denneher af Salman Rushdie, - det kan simpelthen ikke siges
bedre og mere præcist:

http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/columnists/guest_contributors/article553964.ece

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 06-03-09 01:41

Knud Larsen skrev:

> Jeg VED hvad der foregår i virkeligheden, jeg PRØVER at få folk som dig til
> at acceptere den, - men jeg ser at politikerne på Deadline ikke vil
> anerkende kulturens betydning og derfor når vi ingen vegne:

Med det udgangspunkt er det jo enkelt. Så hvis vi nu 'anerkender
kulturens betydning', hvad så?

I øvrigt imponerende mange penge en ineffektiv administration kan bruge
på at forebygge kriminalitet (hvis jp's oplysninger ellers er korrekte).

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-09 08:40

Niels P Sønderskov wrote:

> Med det udgangspunkt er det jo enkelt. Så hvis vi nu 'anerkender
> kulturens betydning', hvad så?

Så kan man begynde med noget der virker, - den nuværende generation af
kriminelle indvandrere ER fortabt, men man kan arbejde ud fra viden og ikke
ud fra ikke-viden, med næste generation.

> I øvrigt imponerende mange penge en ineffektiv administration kan
> bruge på at forebygge kriminalitet (hvis jp's oplysninger ellers er
> korrekte).

Derudover er jo halvdelen på kontanthjælp, det er *virkelig* mange penge vi
betaler for privilegiet med "der farverige fællesskab" som svenskerne kalder
ghetto-væsenet.

Nu har jeg set flere nævne at tingene ændrede sig helt omkring 1995-96, da
kom islamismen ind og satte dagsordenen, - det var også et år eller to efter
at fx jeg fandt at det gik helt ad helvede til, og at vi var nødt til at
holde op med at importere så mange - bl.a. islamister - som muligt.

Det passer også med hvad den norske muslimske sangerinde Deejah siger i et
interview - hun er en af de 30 der må leve med politibeskyttelse døgnet
rundt, pga dødstrusler fra muslimer. Hun siger at fra 1995-96 kunne hun ikke
mere gå ud af huset, selv med en stor gruppe beskyttere ville de pakistanske
muslimer overfalde hende HVER gang hun satte foden udenfor. Hun måtte til
sidst flygte til England, og er vist flygtet videre (der er snart ikke flere
lande at flygte til, som hun siger)

Sådanne ting vil velmenere overhovedet ikke tage med i betragtning, nej fx
den muslimske kultur er præcis som den danske og er tolerant så det
basker, - som Bonnichensen mente.
Som Henning Nordbrandt - som har boet det meste af sit liv i et muslimsk
land - siger "den der ikke frygter islam, kender ikke denne ideologi"

Anyway se føste Deejahs utrolig modige og flotte video, som er lavet EFTER
hun fik dødstrusler dagligt fra fromme muslimer.

http://www.youtube.com/watch?v=NN44vdbC2f4

og så et interview om hendes situation:

http://www.youtube.com/watch?v=3oFRG6U8Um0&NR=1

Der er IKKE bare tale om "socioøkonomiske problemer" - der er tale om
"muslimsk kultur problemer" problemer med at Vesten anses som umoralsk og
vantro, - selv af dem der selv er allermest umoralsk kriminelle.

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-09 08:51

Knud Larsen wrote:

> Så kan man begynde med noget der virker, - den nuværende generation af
> kriminelle indvandrere ER fortabt, men man kan arbejde ud fra viden
> og ikke ud fra ikke-viden, med næste generation.

citat:

Den radikale politiker og integrationskonsulent, Manu Sareen, har opsagt sin
stilling i Københavns Kommune efter dødstrusler … »Da jeg var på vej ind på
mit kontor, stod to velklædte mænd og ventede på mig uden for bygningen. De
var venlige på en pervers måde, da de sagde, at hvis jeg hjalp flere af
deres kvinder, ville jeg blive slået ihjel,« siger Manu Sareen (Kilde: JP)

"intet med islam at gøre"? Nej, ikke iflg Bjerregaard og co.

NB hvor ER det dog farverigt, godt vi fik sådan et aspekt ind i Danmark.

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-09 08:57

Knud Larsen wrote:

> citat:

OG:

Den franske avis Le Figaro bragte den 19. september 2006 et læserbrev af
filosoffen og gymnasielæreren Robert Redeker med titlen ”Hvordan skal den
frie verden forholde sig til islamisternes trusler”. Fá ? dage efter var han
på flugt fra rasende islamister. Hans trygge og kendte hverdag på et fransk
provinsgymnasium var forbi. Han måtte leve som flygtning i sit eget land.

I dag er han verdensberømt og et symbol på, hvordan rettroende muslimer
forsøger at knægte ytringsfriheden. ”Man må prøve at leve” er Redekers egen
beretning om hele affæren. Han fortæller om rasende trusler, om at leve i
skjul, om venstreorienterede gymnasielærere, der falder ham i ryggen, om den
manglende støtte fra offentligheden, fra fagforeningen, om svage politikere,
om venstrefløjens fatale svigt.

(men det har intet med islam at gøre siger vores "eksperter" fx den
navnkundige tidligere PET-mand Bonnichsen, som har "fastslået" at islam er
tolerancens religion)

(Som en præst i Marokko sagde i går på TV, der er ingen problemer med
udenlandske kristne, men marokkanerne accepterer ikke at man vælger en anden
religion end islam, dér er de meget intolerante

(og et par dage før havde vi på en DR1 TV hørt om marokkkanernes uhørt store
tolerance over for deres dhimmier, unik for hele den muslimske verden, - og
det er da rigtig nok, men forventningerne er også nærmest på nul)

Men gode mennesker begraver bare deres små uskyldige hoveder endnu længere
nede i sande, - lige som Redekers kollegaer inden for "læring" og oplysning,
som i vore dage åbenbart er gået over i nedrullede gardiner for øverste
etage, og angreb på dem der påviser problemerne.

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 05-03-09 21:49

Niels P Sønderskov skrev:

> Kausal betyder årsags-.

Kausalitet er den særlige årsagssammenhæng hvor A altid medfører B osv..

check wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/Causality

> [...]
> nødvendigvis skyder mere eller mindre efter andre. Der er mange andre
> faktorer, og som vi har været inde på gik det fx fint for Hells Angels

Indvandrere og deres efterkommere i Danmark *er* mere kriminelle, i
hvertfald hvis man kigger på kriminalstatistik.

Årsagerne til at det forholder sig sådan bliver sandsynligvis ikke
klarlagt nogenlunde objektivt før om 100 år når alle med noget i klemme
er døde og borte.

- cep

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-09 08:16

Niels P Sønderskov wrote:

> Desto mere undrer det så, at du fremstiller et samfundsmæssigt forhold
> som om der lige i dette tilfælde skulle eksistere en årsagssammenhæng.

Typisk, lige som Arne forsøger du dig så med noget semantisk fis, - hvis
årsagssammenhængen ikke er "absolut", så kan vi lukke øjnene eller kigge
andre steder end på indvandringen, selv om netop indvandringen af muslimer
har givet "optøjer" i Frankrig, England og Sverige, OG selv om Norge ikke
havde haft pakistanere i mange månder før de fik "A-gænget og B-gænget" som
skød på hinanden i Oslos gader. Det er efterhånden mange år siden.

Men OK så lad os lede efter årsagerne hos vrisne Vendelboer eller møllesure
Molboer, dér ligger hunden måske begravet.

Den med at "det hele er PiaKs skyld" er vist ved at være for dum, så den er
pakket lidt af vejen for tiden,- hvorfor mon 60 - 70 procent af alle
indsatte i Frankrig er muslimer, i Spanien vist 80 pct, og der i alle
landene i Europa er en overrepræsentation på en faktor 4 til 8 i fængslerne?
bum bum bum!

Det kan ikke have noget med indvandring at gøre, og det kan ikke have noget
med islams kultur at gøre, - så må det være den fejlslagne asfaltering af
vejen mellem Årslev og Gudme, som har forhærdet fortvivlede frontkæmpere for
frihedsrettigheder for fredelige og fromme fred-og-ro begejstrede
ny-borger-følgere af historiens og verdens mest fredelige mand, you know
who.

Det er iøvrigt en kæmpekrænkelse, at folk i Danmark render rundt og taler
det mærkelige sprog dansk, når arabisk dog er det sprog selve universets
skaber har udnævnt til det fineste og bedste sprog. JEG ville heller ikke
spilde tid med at lære at læse og skrive dansk, hvis jeg allerede havde
verdenssproget lige på tungen.

Hvorfor skal vi være så sure, hvorfor ikke lave alle offentlige skilte med
dobbelt sprog som minimum, dansk og arabisk, - det manglede bare, der skal
vises respekt, og det kan kun gå for langsomt.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 04-03-09 17:33

Knud Larsen skrev:

> Typisk, lige som Arne forsøger du dig så med noget semantisk fis, - hvis
> årsagssammenhængen ikke er "absolut",

Vrøvl. Jeg anholder kun lidt bondelogik. Men det er måske identisk med
degnelogik?

--
Niels

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-03-09 19:37

"Niels P Sønderskov" skrev i en meddelelse

> Vrøvl. Jeg anholder kun lidt bondelogik. Men det er >måske identisk med
> degnelogik?

Prøv dog lige at læse hvad du selv skriver !

"Jeg tænkte nok at du ikke forstår hvad du selv skriver"

Dine udflugter minder i den grad om den gode overlære
Willeboy når du stilles op i krogen og afkræves en forklaring.

Naturligvis fører dette "'enorme influx' ikke kun til eksotisk mad og etnisk
musik i radioen men også til kynisme ved skyderier , det er ikke en
årsagssammenhæng Claus har indført men en konsekvens ved migration når
våben og konflikt er dybt forankret i den tilkommende kultur.

Nyere Amerikansk historie viser dette med al tydelighed.
Dokumentationen er overvældene !!

Og når du nu selv mangel argumenter forkommer det mig en smule bonderøvs
agtig at din retorik begrænser sig til
at modparten ikke har forstået hvad han selv skriver .

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 04-03-09 22:18

Michael Meidahl Jensen skrev:

> ... det er ikke en
> årsagssammenhæng Claus har indført men en konsekvens ved migration når
> våben og konflikt er dybt forankret i den tilkommende kultur.

Fuldstændigt fremmed for rocker'kulturen'?

--
Niels

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-03-09 23:02

"Niels P Sønderskov" skrev i en meddelelse

> Fuldstændigt fremmed for rocker'kulturen'?

Hvor når har du tænkt dig at forholde dig til min påstand om at der rent
faktisk eksisterer et kausalforhold imellem migration og skyderier-

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 05-03-09 00:57

Michael Meidahl Jensen skrev:

> Hvor når har du tænkt dig at forholde dig til min påstand om at der rent
> faktisk eksisterer et kausalforhold imellem migration og skyderier-

Er gjort. Det er en påstand.

--
Niels

Fra : Bruno Christensen

Dato : 04-03-09 19:04

On Wed, 4 Mar 2009 08:15:37 +0100, Knud Larsen wrote:

> [...]
> dobbelt sprog som minimum, dansk og arabisk, - det manglede bare, der skal
> vises respekt, og det kan kun gå for langsomt.

Aiwa.

--
MVH
Bruno

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-03-09 19:11

"Niels P Sønderskov" skrev i en meddelelse

> Desto mere undrer det så, at du fremstiller et >samfundsmæssigt forhold
> som om der lige i dette tilfælde skulle eksistere en >årsagssammenhæng.

Du vrøvler !
Lige så vel som der er en årsagssammenhæng mellem div eksotiske sygdomme som
vi mente udrydet og migration , lige så vel er der en årsagssammenhæng
mellem graden og især kynismen ved kriminalitet (skyderier) og migration.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 04-03-09 22:19

> [...]

> vi mente udrydet og migration , lige så vel er der en årsagssammenhæng
> mellem graden og især kynismen ved kriminalitet (skyderier) og migration.

Det er ikke den dybeste tænkning jeg har set.

--
Niels

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-03-09 22:52

"Niels P Sønderskov" skrev i en meddelelse

> Det er ikke den dybeste tænkning jeg har set.

Nej men noget kunne også tyde på at du bære et sæt briller der filtrer efter
behov !.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : N_B_DK

Dato : 04-03-09 23:18

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote in
message news:49aef7e7$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Nej men noget kunne også tyde på at du bære et sæt briller der
> filtrer efter behov !.

Nej han er bare udsat for det samme som alle andre religiøse tosser, de
alene vide, for sådan står det skrevet.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 05-03-09 00:59

N_B_DK skrev:
> [...]
> message news:49aef7e7$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Nej han er bare udsat for det samme som alle andre religiøse tosser, de

Først bondelogik, så degnelogik, men nu? Nul-logik.

--
Niels

Fra : N_B_DK

Dato : 05-03-09 01:48

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message

> Først bondelogik, så degnelogik, men nu? Nul-logik.

Sandheden er ilde hørt.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 05-03-09 02:15

N_B_DK skrev:
> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message

> Sandheden er ilde hørt.

Ah, det var N_B_DK der lå inde med sandheden...

--
Niels