"Vort udgangspunkt er, at han var helt lov~
Fra : Jens Bruun

Dato : 28-02-09 21:53

....udtaler Henrik Svindt, der er nyudnævnt chef for politiets gruppe, som
efterforsker bandekriminalitet. Samme Henrik Svindt får dog også fortalt, at
skudofferet "kun kendt i vores system for en meget lille sag".

Jeg har i denne sammenhæng to spørgsmål:

1) Hvordan kan man være helt lovlydig og samtidig kendt af politiet i "en
meget lille sag"?
2) Hvorfor fortæller politiet ikke, hvilken "meget lille sag", skudofferet
er kendt af politiet for, når der åbenbart ikke er tale om en
lovovertrædelse?

Hele artiken her:

http://www.bt.dk/article/20090228/krimi/90228006/

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Thomas M

Dato : 28-02-09 22:32

Jens Bruun wrote:

> 1) Hvordan kan man være helt lovlydig og samtidig kendt af politiet i
> "en meget lille sag"?

Butikstyveri som teenager af en pose Matador Mix i Super Brugsen.

> 2) Hvorfor fortæller politiet ikke, hvilken "meget lille sag",
> skudofferet er kendt af politiet for, når der åbenbart ikke er tale
> om en lovovertrædelse?

Måske fordi det ligesom ovenstående "forbrydelse" er komplet irrelevant.

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-02-09 22:36

"Thomas M" <its@secret> skrev i en meddelelse

> Butikstyveri som teenager af en pose Matador Mix i Super Brugsen.

Og så er man helt lovlydig?

> Måske fordi det ligesom ovenstående "forbrydelse" er komplet
> irrelevant.

Tja. Hvorfor så overhovedet nævne den?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Thomas M

Dato : 28-02-09 23:18

Jens Bruun wrote:

> Tja. Hvorfor så overhovedet nævne den?

Fordi politiet elsker at drive gæk med os allesammen, og kun venter i
spænding på, hvad nogen kan finde på at skrive på Usenet om en sag?

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-03-09 01:19

Jens Bruun skrev den 28-02-2009 21:53:
> [...]
>
> Jeg har i denne sammenhæng to spørgsmål:
>
> 1) Hvordan kan man være helt lovlydig og samtidig kendt af politiet i "en

Man kan sagtens køre fuldt lovlydigt i en bil for at køre en kammerat hjem.
og så være kendt af politiet for en meget lille sag fx
færdselsovertrædelse som ligger x år tilbage.

men det skal man nok være lidt mere intelligent end dig for at kunne
regne ud.

> 2) Hvorfor fortæller politiet ikke, hvilken "meget lille sag", skudofferet
> er kendt af politiet for, når der åbenbart ikke er tale om en
> lovovertrædelse?

tavshedspligt.

Fordi det ikke er relevant.

måske er det blevet fortalt, men journalisten ikke mener det er relevant

måske syntes journalisten, at det er relevant, men redaktøren mener
noget andet.

Der er så mange muligheder. men det passer nok ikke inde i dit
sort/hvide-univers.

Carsten Riis, der også er kendt af politiet...for en
færdselsovertrædelse 14 år tilbage, samt anmeldelse af 3 cykeltyverier i
1990erne.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-03-09 07:21

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> 1) Hvordan kan man være helt lovlydig og samtidig kendt af politiet i "en
> meget lille sag"?

Blevet taget for at køre uden cykellygte som 15-årig? Bøde!

Parkeret en bil for nær ved et vejkryds? Bøde!

Eller kommet for sent til at flytte en parkeret bil? Bøde!
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-03-09 10:19

> Blevet taget for at køre uden cykellygte som 15-årig? Bøde!

Registreres ikke i politiets interne register.

> Parkeret en bil for nær ved et vejkryds? Bøde!

Registreres ikke i politiets interne register.

> Eller kommet for sent til at flytte en parkeret bil? Bøde!

Det er ikke en lovovertrædelse. Der gives således ikke p-bøder, men
udskrives p-afgifter.

Jeg kan sagtens selv forestille mig en lang række bagatelagtige
lovovertrædelser. Jeg forstår dog ikke helt, hvorfor politiet finder det
nødvendigt at oplyse, at man anser manden for at være "helt lovlydig" og
samtidig ikke holder sig tilbage med at fortælle, at politiet rent faktisk
har ham registreret.

Hvis der er tale om en lovovertrædelse som ovennævnte, finder jeg det uhørt,
at politiet nævner, at han er registreret. Under alle omstændigheder finder
jeg det uhørt, at en politimand kan fortælle en journalist, at et skudoffer
er registreret hos politiet, men at man ansér ham som "helt lovlydig", og
ikke samtidig oplyser, hvori den bagatelagtige lovovertrædelse består. Nu
formår politiet alene at smudse en måske 100% uskyldig borgers minde til.
--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-03-09 23:25

Jens Bruun skrev den 01-03-2009 10:18:

> Registreres ikke i politiets interne register.

> Registreres ikke i politiets interne register.

Hvad ved du om hvad politiet har i deres interne register?

For et par år siden havde jeg brug for at vise en ren straffeattest, så
smalltalkede jeg lidt med betjenten om, at jeg jo har en ren
straffeattest og det eneste de kunne have på mig var den færdselsbøde
fra 1997....han rettede mig til, at det var i 1995. Fræk som jeg så var
spurgte jeg var de ellers havde på mig...jo, der var jo den anmeldelse
for cykeltyveri tilbage i 1991 og 2 gange i 1995, hvoraf den ene af trak
jeg tilbage igen efter et par timer, da jeg fandt cyklen selv.
(og den samtale var i marts 2006).

Jeg vil lige bemærke, at cykeltyveriet i 1991 blev opklaret indenfor et
par timer. Gerningsmændene (eller skulle man skrive: drengene) var så
dumme at køre to personer på cyklen, hvorfor de naturligvis blev stoppet
af en patruljevogn.

Det kan da godt være, at du bør søge agtindsigt på hvad politiet måtte
have på dig, altså udover hvad der måtte kunne ses på en straffeattest.

> Det er ikke en lovovertrædelse. Der gives således ikke p-bøder, men
> udskrives p-afgifter.

Det kommer sandelig an på hvem der udskriver bøden.

Korrekt, at kommunens/p-selskabernes parkerings-girokort ikke er i
politiets register.

At politiet sjældent har ressourcer til at notere
parkeringsovertrædelser er en anden snak.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 03-03-09 10:45

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message
> [...]
> den ene af trak jeg tilbage igen efter et par timer, da jeg fandt
> cyklen selv. (og den samtale var i marts 2006).

At du har anmeldt diverse ting, er det stik modsatte af om politiet har
noget på dig, du er da virkelig langt ude hvis du tror at hvis du
anmelder et overfald, tyveri eller hvad ved jeg, så fremgår det af din
straffeattest, straffeattesten fortæller hvad DU har lavet af
kriminalitet indenfor en given periode.

> Det kan da godt være, at du bør søge agtindsigt på hvad politiet måtte
> have på dig, altså udover hvad der måtte kunne ses på en
> straffeattest.

At lave en anmeldese /at have lavet en anmeldelse er ikke det samme som
politiet har noget på dig, det troede jeg alle over 15 år vidste.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-03-09 13:23

N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> wrote:

> [...]

> anmelder et overfald, tyveri eller hvad ved jeg, så fremgår det af din
> straffeattest, straffeattesten fortæller hvad DU har lavet af

Politiet har en bunke i deres database, som aldrig ville komme med på en
straffeattest.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 03-03-09 17:28

> Politiet har en bunke i deres database, som aldrig ville komme med på
> en straffeattest.

Ja selvfølgelig det er da logik for selvdøde burhøns.

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-09 12:47

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Blevet taget for at køre uden cykellygte som 15-årig? Bøde!
>
> Parkeret en bil for nær ved et vejkryds? Bøde!

afgift.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-03-09 07:02

Arne H. Wilstrup <ahw> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> afgift.

> afgift.

Se hvad Carsten Riis skriver ..
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 03-03-09 10:46

> Se hvad Carsten Riis skriver ..

Men det er jo direkte vrøvl det han skriver, selvfølgelig kan de se om
han har anmeldt nogen sager, især hvis de ikke er opklaret.