Blandet dom i Messerschmidt-sag
Fra : P.N

Dato : 26-02-09 14:16

http://www.bt.dk/article/20090226/nyheder/90226026/

"Københavns Byret gav Morten Messerschmidt (DF) ret i, at B.T. overtrådte
loven, da bladet i april 2007 bl.a. beskyldte Messerschmidt for at have
hyldet Hitler i Tivoli. Men byretten finder det dokumenteret, at Morten
Messerschidt heilede i Tivoli den pågældende aften og sang "Deutschland,
Deutchland über alles"

Aha svinet heilede i tivoli, det Tivoli der under ww2 blev sprængt i luften
af nazisterne.

Fra : Frank

Dato : 26-02-09 14:53

"P.N" <pn@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.bt.dk/article/20090226/nyheder/90226026/

Hvis der havde været noget blandet i dommen havde BT's redaktør og
journalist ikke fået en bøde. Det fik de.

Mvh
Frank

Fra : Per Rønne

Dato : 26-02-09 15:08

P.N <pn@tdc.dk> wrote:

> [...]
> Deutchland über alles"
>

> Aha svinet heilede i tivoli, det Tivoli der under ww2 blev sprængt i luften

<http://www.berlingske.dk/article/20090226/danmark/90226100/>
<http://politiken.dk/indland/article658064.ece>
<http://jp.dk/indland/indland_politik/article1615220.ece>
<http://ekstrabladet.dk/112/article1131955.ece>

Mon han »heilede«, eller er det blot det velkendte billede af ham med
løftet højrearm, hvor man ikke kan se hånden.

Medmindre man zoomer ud, så man kan se et snapseglas?

Som udgangspunkt kan man ikke stole på BTs udlægning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : DADK

Dato : 27-02-09 00:38

"Per Rønne" wrote:

> [...]
>
> Mon han »heilede«, eller er det blot det velkendte billede af ham med
> løftet højrearm, hvor man ikke kan se hånden.

Hvad om han på billederne gjorde? Jeg tror ikke han gjorde det, men ville
det ikke være komplet lige meget??

> Medmindre man zoomer ud, så man kan se et snapseglas?
>
> Som udgangspunkt kan man ikke stole på BTs udlægning.

Man kan ikke stole på BT generelt. De kørte kun den historie fordi man just
havde sluppet af med Erik Meier Carlsen, der jo om nogen er pro-DF, og så
kørte man den historie for at "bevise" man var kommet videre. Alle aktører
er dog ikke længere på BT - vi mangler blot Helle Ib, der med sin
skærebrændestemme kan fortælle os alle, at jorden er rund.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-02-09 06:48

DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

> Hvad om han på billederne gjorde? Jeg tror ikke han gjorde det, men ville
> det ikke være komplet lige meget??

Tjae, personligt har jeg oplevet venstreorienterede fester, hvor en af
deltagerne har heilet med en finger over overlæben, for at illudere
Hitler.

For at gøre nar af ham ...

> [...]
> er dog ikke længere på BT - vi mangler blot Helle Ib, der med sin
> skærebrændestemme kan fortælle os alle, at jorden er rund.

Som udgangspunkt læser jeg ingen af de to gamle tabloidaviser, men jeg
kan dog på nettet gå ind og se enkelte artikler.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 27-02-09 07:38

P.N skrev:
> [...]
> Deutchland über alles"
>

> Aha svinet heilede i tivoli, det Tivoli der under ww2 blev sprængt i luften

Som jeg har forstået det så heilede han faktisk.. med to fingre under næsen.

En ganske udbredt måde at parodiere Hitler på, men jeg har aldrig set
det anvendt som andet en netop en latterliggørelse af skiderikken.

Så det var altså ikke bevist at han "hyldede nazismen", vel snarere
tværtimod.

- cep

Fra : Kim2000

Dato : 27-02-09 22:43

""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i en meddelelse

> [...]
> anvendt som andet en netop en latterliggørelse af skiderikken.
>
> Så det var altså ikke bevist at han "hyldede nazismen", vel snarere

PN kan nå frem til de mærkeligste konklusioner, det passer fint med at han
på en eller anden måde kan finde på at hylde en pædofil morder.