Morten Messerschmidt versus BT
Fra : Per Rønne

Dato : 26-02-09 14:15

Så er der faldet dom sagen Morten Messerschmidt versus BT.

<http://jp.dk/indland/indland_politik/article1615220.ece>

DFs unge håb vandt, og såvel daværende chefredaktør Arne Ullum som
journalist Jacob Heinel er idømt en bøde på 5000 kroner. Derudover skal
de betale en godtgørelse på 25.000 til Morten Messerschmidt samt sagens
omkostninger.

Der var vist ingen af de to BT-folk der havde overværet seancen i
Grøften, men det havde til gengæld størstedelen af det københavnske
pressekorps. Og Torben Lunds ægtemand Claus Lautrup kunne i et interview
ikke sige /hvilken/ nazisang Morten Messerschmidt skulle have sunget;
han troede åbenbart at Tysklands svar på Kong Christian, Deutschland,
Deutschland über alles, var en nazisang ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Poul E Hansen

Dato : 26-02-09 07:17

On 26 Feb., 14:15, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> [...]
> han troede åbenbart at Tysklands svar på Kong Christian, Deutschland,
> Deutschland über alles, var en nazisang ;-(.

Jeg tvivler i øvrigt på teksten til den tyske sang er lige så grov som
'Kong Christian stod ved højen mast'.

Fra : Henry Vest

Dato : 26-02-09 17:24

Poul E Hansen wrote:

> Jeg tvivler i øvrigt på teksten til den tyske sang er lige så grov som
> 'Kong Christian stod ved højen mast'.

"...så gotens hjelm og hjerne brast ..."

Ja, det ER unægteligt barske løjer!

--
Henry Vest

Fra : Per Rønne

Dato : 26-02-09 19:59

Henry Vest <henryvestRE_MO_VE@vip.cybercity.dk> wrote:

> "...så gotens hjelm og hjerne brast ..."
>
> Ja, det ER unægteligt barske løjer!

<http://www.nomos-dk.dk/skraep/ewald3.htm>

Kong Christian stod ved højen mast
i røg og damp.
Hans værge hamrede så fast,
at gotens hjelm og hjerne brast.
da sank hvert fjendtligt spejl og mast
i røg og damp.
Fly, skreg de, fly, hvad flygte kan!
hvo står for Danmarks Christian
i kamp?

Niels Juel gav agt på stormens brag:
Nu er det tid!
Han hejsede det røde flag
og slog på fjenden slag i slag.
Da skreg de højt blandt stormens brag:
Nu er det tid!
Fly, skreg de, hver, som véd et skjul!
hvo kan bestå for Danmarks Juel
i strid?

O Nordhav, glimt af Vessel brød
din mørke sky!
Da tyede kæmper til dit skød;
thi med ham lynte skræk og død.
Fra vallen hørtes vrål, som brød
den tykke sky.
Fra Danmark lyner Tordenskjold;
hver give sig i himlens vold
og fly!

Du danskes vej til ros og magt,
sortladne hav!
Modtag din ven, som uforsagt
tør møde faren med foragt,
så stolt, som du, mod stormens magt,
sortladne hav!
Og rask igennem larm og spil
og kamp og sejer før mig til
min grav!
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-02-09 21:33

""Per Rønne"" skrev i en meddelelse

> Kong Christian stod ved højen mast
> i røg og damp.

Teksten skal i virkeligheden lyde

Kong Christian stod ved høje mast
i røgen af hamp.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Per Rønne

Dato : 26-02-09 22:24

Michael Meidahl Jensen <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

> Teksten skal i virkeligheden lyde
>
> Kong Christian stod ved høje mast
> i røgen af hamp.

Så skulle det i hvert fald være:

i røg'n af hamp

- for at opretholde metrikken .

I øvrigt var den hamprøg han har kendt til røgen fra brændende reb,
lavet af hamp ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : *@*

Dato : 27-02-09 16:21

On Thu, 26 Feb 2009 22:24:22 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Så skulle det i hvert fald være:
>
>i røg'n af hamp
>
>- for at opretholde metrikken .
>
>I øvrigt var den hamprøg han har kendt til røgen fra brændende reb,
>lavet af hamp ...

JAJAJA

endnu en historisk forfalskning -

man importerede hamp for at lave reb!! )))

HAHAHA

de var høje og skæve hele banden var de

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-09 21:33

"Henry Vest" <henryvestRE_MO_VE@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> "...så gotens hjelm og hjerne brast ..."
>
> Ja, det ER unægteligt barske løjer!

Den franske nationalsang er endnu mere uhyggelig. Her tales om
afstrubning af folk, blodrøde faner, om at ty til våben m.v. Nok den
blodigste nationalsang i Europa.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-09 07:03

Arne H. Wilstrup <ahw> wrote:

> [...]
>
> Den franske nationalsang er endnu mere uhyggelig. Her tales om
> afstrubning af folk, blodrøde faner, om at ty til våben m.v. Nok den

Morten Messerschmidt sang i øvrigt Marseillaisen umiddelbart efter Rule
Britannia, og før Deutschland, Deutschland über alles. Sammen med en
operasanger, der sad ved siden af ham.

I branderten ved Tivolis åbning, hvor politikere og journalister
traditionelt slåt sig løs i Grøften. Der skal sågar engang have været en
mandlig minister der optrådte i dametøj ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : *@*

Dato : 27-02-09 15:47

On Thu, 26 Feb 2009 14:15:06 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>han troede åbenbart at Tysklands svar på Kong Christian, Deutschland,
>Deutschland über alles, var en nazisang ;-(.

og AFAIK udfører man heller ikke nazi-hilsen med et glas i højre hånd

OG

at parodiere H. er heller ikke at hylde nazismen - tværtimod

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-09 14:01

> [...]
> han troede åbenbart at Tysklands svar på Kong Christian, Deutschland,
> Deutschland über alles, var en nazisang ;-(.

"Einigheit und Recht und Freiheit"

Er den rette betegnelse for den Tyske Nationalsang.

Ikke "Deutschland über alles".

Første vers er officielt strøget, efter et besynderligt krav far de
allierede, der ikke kunne ret tysk, og derfor havde en vrang opfattelse af
betydningen af første vers.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 02-03-09 07:02

Egon Stich <ES.mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Første vers er officielt strøget, efter et besynderligt krav far de
> allierede, der ikke kunne ret tysk, og derfor havde en vrang opfattelse af

Ja, betydningen ville svare til:

»Danmark over alt, fra Ribe til Nexø, ...«

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk