hvem skal jeg stemme på????
Fra : Erling Hansen

Dato : 24-02-09 21:26

Så skete det igen: Efter 4 (f i r e) års arbejdstid er det lykkedes
politiet at frikende sig selv, eller rettere de skyldige voldsmænd som
bankede svenske fodboldtilskuere i Idrætsparken.
Kan man da for fanden ikke finde et parti at stemme på, som vil
stramme båndene om vores bananrepublik-politi?
Mvh
Erling

Fra : Peter Heide

Dato : 25-02-09 00:21

"Erling Hansen (slet M3KLL)" <eh-dh@M3KLLmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Kan man da for fanden ikke finde et parti at stemme på, som vil
> stramme båndene om vores bananrepublik-politi?

Helt enig .

Det er ikke småting politiet kan komme afsted med. Har ikke glemt den
episode på Frederiksberg 7 Eleven , hvor en uskyldig mand koldblodigt blev
skudt ihjel at en trigger-happy panser. Utroligt !

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-02-09 07:28

Erling Hansen (slet M3KLL) skrev den 24-02-2009 21:26:
> [...]
> Kan man da for fanden ikke finde et parti at stemme på, som vil
> stramme båndene om vores bananrepublik-politi?

enhedslisten og sf.

de er vist de eneste som er imod at give politiet flere beføjelser end
højst nødvendig.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-09 08:11

On Wed, 25 Feb 2009 07:28:24 +0100, Carsten Riis wrote:

> enhedslisten og sf.
>
> de er vist de eneste som er imod at give politiet flere beføjelser end
> højst nødvendig.

Jeps. De er imod at forbrydere bliver fanget.

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-02-09 11:13

Steen A. Thomsen skrev den 25-02-2009 08:10:

> Jeps. De er imod at forbrydere bliver fanget.

Du ikke forstå: end højst nødvendig.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-09 11:20

On Wed, 25 Feb 2009 11:12:46 +0100, Carsten Riis wrote:

> Du ikke forstå: end højst nødvendig.

Forbrydernes venner har da altid tilhørt venstrefløjen, der jo går mere op
i forbrydernes rettigheder end i ofrenes rettigheder.

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-02-09 11:51

Steen A. Thomsen skrev den 25-02-2009 11:20:

> Forbrydernes venner har da altid tilhørt venstrefløjen, der jo går mere op
> i forbrydernes rettigheder end i ofrenes rettigheder.

Hvorfor politiet naturligvis skal have tilføjet de ressourcer som er
højest nødvendige.

men du går måske ind for BigBrother? Eller hvad har du at skjule?
Går der måske en lille forbryder gemt i dig, hvis den så bliver aktiv,
så kan SWAT-teams med hjælp fra Jægerkorpset naturligvis lige nappe dig
og smide dig i en tur til GITMO, som vi jo alle ved er et meget
retfærdigt sted at være.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-09 12:41

On Wed, 25 Feb 2009 11:51:22 +0100, Carsten Riis wrote:

> Hvorfor politiet naturligvis skal have tilføjet de ressourcer som er
> højest nødvendige.

Fjern ordet "højest" og vi er enige.

> [...]
> så kan SWAT-teams med hjælp fra Jægerkorpset naturligvis lige nappe dig
> og smide dig i en tur til GITMO, som vi jo alle ved er et meget

Har du overvejet at konsultere en psykolog.?

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-02-09 13:45

Steen A. Thomsen skrev den 25-02-2009 12:40:

> Fjern ordet "højest" og vi er enige.

Hvor meget skal der snages i menneskers privatliv før du er tilfreds?

Hvem afgør så hvad der er nødvendigt? Hvor går din grænse?

> Har du overvejet at konsultere en psykolog.?

Næh. men hvad har du at skjule?

Du stiller da vel gerne op i Tolden for en rektalundersøgelse....når nu
toldmyndighederne mener at der smugles narko i den del af kroppen. Det
er vel nødvendigt, at du så lige spreder benene.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-09 15:26

On Wed, 25 Feb 2009 13:45:25 +0100, Carsten Riis wrote:

> Hvor meget skal der snages i menneskers privatliv før du er tilfreds?

Hvor mange løgne skal du digte, før DU er tilfreds.?

> Hvem afgør så hvad der er nødvendigt? Hvor går din grænse?

Grænse for HVAD ???

> [...]
> toldmyndighederne mener at der smugles narko i den del af kroppen. Det
> er vel nødvendigt, at du så lige spreder benene.

Du burde altså konsultere en psykolog. Dine vilde feberfantasier kan ikke
længere bortforklares med almindelige tømmermænd.

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-02-09 15:36

Steen A. Thomsen skrev den 25-02-2009 15:25:

> Hvor mange løgne skal du digte, før DU er tilfreds.?

> Grænse for HVAD ???

Det vi debaterer: Politiets beføjelser/værktøjer og "deres undersøge
sig selv"-koncept.

> Du burde altså konsultere en psykolog. Dine vilde feberfantasier kan ikke
> længere bortforklares med almindelige tømmermænd.

Mon at du bare ikke har overvejet hvilke konsekvenser det lige pludselig
kan få for dig, når man giver værktøjer/beføjelser ud til højre og venstre.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-09 17:30

On Wed, 25 Feb 2009 15:35:48 +0100, Carsten Riis wrote:

> Det vi debaterer: Politiets beføjelser/værktøjer og "deres undersøge
> sig selv"-koncept.

Det er jeg med på, men jeg spurgte om HVAD.

Størrelse af politiets våben ?
Hvor meget der skal til for at politiet må anholde folk ?
Hvor meget overvågning må politiet lave ?
Hvornår må politiet undersøge folks ting/huse ?
osv.

Der er mange forskellige muligheder.

<snip flere fantasifulde påstande>

Fra : Isachsen

Dato : 25-02-09 15:27

Erling Hansen (slet M3KLL) wrote:
> [...]
> Kan man da for fanden ikke finde et parti at stemme på, som vil
> stramme båndene om vores bananrepublik-politi?

Det vil du neppe kunne finne - ti det ville bli forbudt innen det nåede
å bli registrert. Akkurat som i Norge.

Isachsen