Grisen
Fra : Malene P

Dato : 23-02-09 21:43

Så lige den Oscar-nominerede danske kortfilm "Grisen". Underligt at en så
politisk ukorrekt film overhovedet kan laves her i landet -men budskabet har
måske været et andet end som jeg oplevede det. Handlingen er kort sagt, at
en ældre dansk mand indlægges på et hospital og bliver glad for et billede
af en nuttet lille gris. Da han efter en operation vågner op, ser han at en
fremmed er flyttet ind på stuen og at billedet er fjernet. Ifølge den
fremmedes familie for ikke at støde ham og hospitalet har ikke været sene
til at makke ret. Det viser sig, at den fremmede faktisk slet ikke kan se
og at den fremmedes familie som vanligt har været fuld af løgn og svig.
Endnu værre et typisk eksempel på dansk leflen og logren for de fremmede,
hvis taknemmelighed så iøvrigt kan aflæses i de seneste to links plus masser
af andre, jeg i tidens løb har sendt.

Malene P

Fra : tony

Dato : 23-02-09 23:46

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Endnu værre et typisk eksempel på dansk leflen og logren for de fremmede,
> hvis taknemmelighed så iøvrigt kan aflæses i de seneste to links plus

Ja, nu så jeg den ikke selv. Men ud fra det du beskriver, så opfatter jeg
den nærmest som en øjenåbner til alle velmenerne.

Tony

Fra : Malene P

Dato : 23-02-09 23:55

"tony" <tonycarpediem@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, nu så jeg den ikke selv. Men ud fra det du beskriver, så opfatter jeg
> den nærmest som en øjenåbner til alle velmenerne.

Mon ikke mange af disse formår fortsat at knibe øjnene sammen, når
virkeligheden trænger sig på? Som sagt kan filmen jo have et andet og mere
politisk korrekt budskab, end jeg opfattede. Men havde motivet været en
kattekilling i stedet for en gris, var den bare en sød lille kortfilm som
man kunne glemme igen. Hold øje med programmerne -den bliver sikkert sendt
igen i morgen eller om et par dage.

Malene P

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-09 22:23

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Endnu værre et typisk eksempel på dansk leflen og logren for de fremmede,
> hvis taknemmelighed så iøvrigt kan aflæses i de seneste to links plus

Desværre afbødede slutreplikken filmens sunde indvandringskritik

Den unge perle-søn spilledes af iraner der ikke er muslim - han der også var
perseren i "Nordkraft"

Fra : Peter Heide

Dato : 26-02-09 05:37

> [...]
> Endnu værre et typisk eksempel på dansk leflen og logren for de fremmede,
> hvis taknemmelighed så iøvrigt kan aflæses i de seneste to links plus

oh boy, gider ikke spilde mange ord på Malene's "anmeldelse" . Hun lider af
fremmedhads-tunnelsyn, og kan slet ikke se at filmen i den grad udstiller
intolerance i begge lejre. Og så referer hun fandme til sine egen links for
at understrege at hun har ret.

malene , du kan være en so....måske endda en smatso ?