EU: MPer- får de ikke for lidt nu efter re~
Fra : Ukendt

Dato : 23-02-09 13:22

Nu har man jo skåret ned også inden for EU, - ER det ikke for galt?

All MEPs will receive the same salary, which will be fixed at 38.5% of the
salary of a judge at the European Court of Justice. At about £6,800 a month,
this will give most MEPs from the wealthier EU countries a large pay rise
(30% for the British).

Det vil sige at de nu fremover (de kan dog vælge at fortsætte med den
nuværende ordning, hvis den passer dem bedst) kun får 57,740 kroner om
måneden.
Heldigvis er skatten så ikke af danske dimensioner, i EU har man andre ideer
om skattehøjde:

Moreover, as with their pensions, all MEPs who move to the new salary scheme
will no longer have to pay national income taxes in their countries. Instead
they will pay a special EU tax, which for most should be between 13% and 17%
depending on their family circumstances.

As another reform, MEPs have voted to ban the hiring of close family members
as assistants. However, any family member employed as an assistant in July
2008 may remain on the EU payroll until the 2014 European parliament
elections.

------

Lønnen er jo ikke det vigtigste, det er de andre fikse måder man kan hamstre
penge på, der virkelig giver tyngde i pengepungen.

As far as the payments for subsistence and constituency offices of up to
£94,000 a year are concerned, these will continue as before with no need to
produce any proof that any money was spent, allowing MEPs to legally make
many tens of thousands of euros or pounds a year, tax free, thanks to the
generosity of the parliament’s still enviably lax expenses payment
procedures.

In other words, plus ça change, plus c’est la même chose.

-------

The biggest pot of money MEPs can dip into is for employing staff. This
stands at about £182,000 a year after increasing by an inflation-busting 34%
in the past five years.

There are no guidelines regulating how much an assistant should be paid, and
many MEPs use this allowance to pay members of their own family. The amount
is so generous that an MEP can slip his or her spouse or offspring £50,000
to £60,000 a year and still have enough loose change to employ more than one
full-time secretary and a few researchers.

Each MEP is provided with two fully furnished, rent-free offices in the
European parliament building and an allowance

of £43,600 a year for having an office in their constituency. No receipts
are required. Many MPs claim that their constituency office is in their own
home. This allows them to rent out a room in their homes to themselves, paid
for with taxpayers’ money. Some take all the cash without having a
constituency office at all.

----

Iflg denne rapport kan man opspare omkring 8 millioner danske kroner på EN
periode på fem år, - ikke helt ringe.

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/politics/article5780599.ece

Kan man regne med mennesker som man nærmest opforer til umoralsk, og til
tider svindelagtig opførsel? Ved de hvad "vi" har brug for? eller ved de kun
hvad de selv og deres egne familier har brug for?

Fra : Ivannof

Dato : 23-02-09 16:52

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Lønnen er jo ikke det vigtigste, det er de andre fikse måder man kan
> hamstre penge på, der virkelig giver tyngde i pengepungen.

Ellers er det jo godt, de kan få gratis lægehjælp i Danmark. Det går jo ud
over helbredet at leve så godt!

Hilsen Ivan

Fra : Peter

Dato : 23-02-09 19:16

Knud Larsen wrote:

> [...]
> til tider svindelagtig opførsel? Ved de hvad "vi" har brug for? eller
> ved de kun hvad de selv og deres egne familier har brug for?

Altså, når det ridses op sådan kan det måske virker stødende. Men
politiker gør deres arbejde for vores allesammens skyld - de ofrer sig
selv kan man sige. Det virker lidt som "janteloven" når du begynder at
kritisere - bare fordi de har det godt! Lad dem om det.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-09 22:02

Peter wrote:

> [...]
> selv kan man sige. Det virker lidt som "janteloven" når du begynder at
> kritisere - bare fordi de har det godt! Lad dem om det.

Har det godt? Ja, det må man sige, - hvorfor ikke give dem mulighed for at
suge 16 millioner kr til sig på fem år, i stedet for kun 8 mio, de arbejder
jo for vores skyld og ikke for deres egen?

Problemet er især at man så intet ved om almindelige menneskers vilkår, så
når man fx ønsker flere indvandrere fra 3.verdenslande, så er det aldrig
noget som kommer til at genere en selv og ens egen familie.
OG et andet problem er at man forleder mennesker til at tænke i
svindel-baner, og derfor kan man måske ikke slå ned på svindel i EU, - man
gør det jo selv - og har så forståelse for svindeladfærd.

HVIS man gav en mere normal løn, så ville jo NETOP mennesker som brændte for
tanken om EU søge ind, og ikke folk som går mest op i at berige sig selv.
Det samme gælder i FN, som også er ramt af nepotisme og myriader af folk som
kommer for at score kassen, og ikke for at lave noget. Måske derfor FN står
for århundredets største svindelnummer, - oliepengene i Irak.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 24-02-09 00:01

Knud Larsen skrev:

> Kan man regne med mennesker som man nærmest opforer til umoralsk, og til
> tider svindelagtig opførsel? Ved de hvad "vi" har brug for? eller ved de kun
> hvad de selv og deres egne familier har brug for?

Hvis vi ønskede at fylde parlamentet op med gamle, smålige mænd som Knud
Larsen, der endda agiterer for sin misundelse, kunne vi nok klare os med
en lavere betaling. Men er det det vi har brug for?

--
Niels

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-02-09 00:28

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvis vi ønskede at fylde parlamentet op med gamle, smålige mænd som Knud
> Larsen, der endda agiterer for sin misundelse, kunne vi nok klare os med
> en lavere betaling. Men er det det vi har brug for?

Nej, EU og Mickey Mouse parlamentet bør lukkes stille ned.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 24-02-09 06:54

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nej, EU og Mickey Mouse parlamentet bør lukkes stille ned.

Måske 'EU vedr kloge krumagurk love og andre standariseringer og meg4t jeg
ikke forwstår er mere magtfulde end de nationale parlamenter men den oplyste
enevælde i Bruxerlles ønsker vi skkal ignorere og tro de mickymouser

Den forfærdige Nice-traktat smugledes igennem så lusket

Og jødiske forværringer af censurlove (§266v, blasfemi , copyright m.m.) er
også skabt i smug ved at vi ikke fatter hvor magtfulde de er dernede

Fra : TL

Dato : 24-02-09 00:33

On Tue, 24 Feb 2009 00:01:18 +0100, in dk.politik Niels P Sønderskov
<npsonder@gmail.com> wrote:

>Hvis vi ønskede at fylde parlamentet op med gamle, smålige mænd som Knud
>Larsen, der endda agiterer for sin misundelse, kunne vi nok klare os med
>en lavere betaling. Men er det det vi har brug for?

Er det de eneste to muligheder?

Kunne man ikke give dem en god, høj løn uden at forgylde dem, og uden
at fritage dem fra alle de regler og kontroller andre skal
underkastes? Det er da mærkværdigt, at den politikkerstand, der
normalt i skattesammenhæng bygger misundelsesmotiverede beskatnings-
og kontrolsystemer, ikke finder dette nødvendigt for dem selv.

--
Faber quisque fortunae suae
- Appius Claudius

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 24-02-09 10:46

TL skrev:

> [...]
> normalt i skattesammenhæng bygger misundelsesmotiverede beskatnings-
> og kontrolsystemer, ikke finder dette nødvendigt for dem selv.

Jeg kan ikke se de stilles bedre end fx en provinsbankdirektør?

Og i stedet for generelle angreb på vores valgte repræsentanter kan jeg
anbefale, at man interesserer sig lidt for dem man selv har stemt ind og
bl.a. vurderer deres moral.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-09 11:08

Niels P Sønderskov wrote:

> Jeg kan ikke se de stilles bedre end fx en provinsbankdirektør?

Ikke? En provinsbankdirektør som ham vi så på DR TV i går, tjente 2,1 mio,
og betaler jo så halvdelen i skat. Og han får ikke de mange ekstramuligheder
for at samle langt mere end lønnen.

EU-systemet opfordrer til uhæderlighed, DET er det væsentligste.

> Og i stedet for generelle angreb på vores valgte repræsentanter kan
> jeg anbefale, at man interesserer sig lidt for dem man selv har stemt
> ind og bl.a. vurderer deres moral.

Men vi kan jo intet gøre ved de 99% fra andre lande, - mange fra lande med
tradition for korruption og nepotisme.

Her er iøvrigt en af de små sjovheder fra EU:

Det danske spejderkorps har fået 333.000 kroner af EU i landbrugsstøtte for
en mark i Sønderjylland, der kun bliver brugt til en lejrtur hvert femte år.
- Vanvid, siger SF
---
Oven i det har 116 danske rideskoler opdaget muligheden for landbrugsstøtte.
Alle jordejere kan nemlig få støtten, om de så dyrker noget på arealet eller
ej.

Det eneste, man skal gøre for at få landbrugsstøtte, er at holde jordlodden
ved lige, så der i teorien kan dyrkes afgrøder eller holdes husdyr på
marken.

Det system kalder SF 'rent vanvid'.

- Landbrugsstøtten er absurd og grotesk. Hvad skal kirker, spejdere og
golfklubber da have landbrugsstøtte for? siger EU-parlamentsmedlem Margrete
Auken.

EUs revisorer har 12 år i træk rettet en skarp kritik af, at EU gav
landbrugsstøtte til alt fra danske kommuner til golfklubber. Det er i øvrigt
den tidligere danske fødevareminister Mariann Fischer Boel (V), der er
kommissær på området.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 24-02-09 14:18

Knud Larsen skrev:

> EU-systemet opfordrer til uhæderlighed, DET er det væsentligste.

Alle systemer kan gøres bedre, og det skal man selvfølgelig arbejde på.

> Men vi kan jo intet gøre ved de 99% fra andre lande, - mange fra lande med
> tradition for korruption og nepotisme.

Nu kommer vi vel snart frem til at det i virkeligheden skyldes
indvandring? Men selvfølgelig kan 'vi' gøre noget, hvis vi kunne få
stoppet den hysteriske modstand og i stedet trække i arbejdstøjet. I
første omgang kunne folk måske se at finde ud af at vi sammen har et
ansvar for hvad der foregår. At det ikke er 'dem nede i EU'.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-09 15:09

Niels P Sønderskov wrote:

> [...]
> første omgang kunne folk måske se at finde ud af at vi sammen har et
> ansvar for hvad der foregår. At det ikke er 'dem nede i EU'.

Det var dog utroligt som "velmenere" kan finde undskyldninger for alt mellem
himmel og jord, - i at nogle tænker forkert og gør "modstand" mod
vidunderlighederne som mariannnejelvedderne har disket op til os.

Indvandring? Hvis du vil tale om EU og indvandring, så presser de jo
uophørligt på, for at vi kan få flere indvandrere fra den 3. verden, - der
er op til flere tiltag i gang lige nu.

I 2040 vil der være tre gange så mange muslimer i EU som i dag, OG færre
gammeleuropæere, OG man indvandrer ikke mere til EU eller til Danmark, man
indvandrer til "kolonien" af dem der kom forud.

Nye muslimer kan IKKE vælge at følge den danske kultur, en kvinde som gifter
sig med en ikke-muslim må gå i skjul resten af livet, - og en ung muslimsk
pige kan IKKE vælge at flytte på kollegium. De lever i deres egen umma, i
det parallelle samfund med egne regler og et informelt retssystem.

Mariannejelvedderne var jo SÅ opsatte på at "de skal bevare deres kultur" -
som om kultur er statisk, og at det er fint at individerne bliver tvunget
til gå i mentale folkedragter og hykle fromhed. Men nu er dét løb kørt, nu
lander alle nye i kolonien, - og folk som dig gnider sig vel i hænderne, -
eller står I måbende, lige som Elisabeth Arnold med sit "Jamen, jeg viste jo
ikke"

EU bryder formodentlig sammen inden for 15 år, det er jeg ret sikker på, -
og euro´en længe inden da.

Amen.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 24-02-09 16:42

Knud Larsen skrev:

> [...]
> ikke"
>
> EU bryder formodentlig sammen inden for 15 år, det er jeg ret sikker på, -

Ja, det er bare at trykke på kontakten...

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-09 18:40

Niels P Sønderskov wrote:

> Ja, det er bare at trykke på kontakten...

Du får præcis hvad du beder om, så kan du ikke forlange det bedre.

Og du kan ikke høre det for tit, du har formodentlig vat i ørerne og
skyklapper for øjnene?

Fra : TL

Dato : 25-02-09 05:11

On Tue, 24 Feb 2009 10:46:17 +0100, in dk.politik Niels P Sønderskov
<npsonder@gmail.com> wrote:

>Jeg kan ikke se de stilles bedre end fx en provinsbankdirektør?

Provinsbankdirektører er vist ikke næsten skattefritaget, og de får
ikke en række tilskud til at dække udgifter, der ikke skal
dokumenteres.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 25-02-09 09:21

TL skrev:

> Provinsbankdirektører er vist ikke næsten skattefritaget, og de får
> ikke en række tilskud til at dække udgifter, der ikke skal
> dokumenteres.

Arh, nu snakkede jeg jo også om hvad jeg kunne se. Fx er deres
bruttolønniveau nok tilsvarende højere, og de har nok ikke så langt til
arbejde.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-09 11:14

Niels P Sønderskov wrote:

> Hvis vi ønskede at fylde parlamentet op med gamle, smålige mænd som
> Knud Larsen, der endda agiterer for sin misundelse, kunne vi nok
> klare os med en lavere betaling. Men er det det vi har brug for?

Så man er smålig, hvis man ikke synes om systemer som opfordrer til
hæderlighed eller direkte svindel?

Det var det samme høvdingene i FN plejede at sige i gamle dage, - jeg ved
ikke om DE er kommet ned i nærheden af almindelige menneskers vilkår, - men
det gør vel heller ikke noget?

Ingen råbte op da man svindlede så det fløjtede i Irak, vel fordi man selv
sidder op putter sig med egne små fiduser? Jeg har i min tid talt med flere
FN-ansatte, og billedet har været det samme, - sjusk og svindel og ulyst til
at arbejde har været gennemgående. Og det var IKKE nok at der var nogle
rimelige danskere ansat, - som det heller ikke er nok at vi er dukse i EU,
når vi kun udgør en procent.

Fra : DADK

Dato : 24-02-09 05:50

Knud Larsen wrote:
> [...]
> til tider svindelagtig opførsel? Ved de hvad "vi" har brug for? eller
> ved de kun hvad de selv og deres egne familier har brug for?
<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>
Som du kan sige det, Knud!

Fra : Joakim

Dato : 24-02-09 16:32

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> <<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>
> Som du kan sige det, Knud!

En gang imellem kan jeg ikke lade være med at spekulere på om Knud er
identisk med forhenværende direktør for Danske Bank, "Sorte Knud"...nå
nej, han hed vist Sørensen til efternavn.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-09 18:06

Joakim wrote:
> [...]

> identisk med forhenværende direktør for Danske Bank, "Sorte Knud"...nå
> nej, han hed vist Sørensen til efternavn.

Kom han også med ubehagelige og ubekvemme sandheder?

Fra : DADK

Dato : 27-02-09 00:19

Joakim wrote:

> En gang imellem kan jeg ikke lade være med at spekulere på om Knud er
> identisk med forhenværende direktør for Danske Bank, "Sorte Knud"...nå
> nej, han hed vist Sørensen til efternavn.

Så havde de vist ikke haft kun 2 mia i overkud, og måtte have krisehjælp.

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-09 10:03

DADK wrote:

> Så havde de vist ikke haft kun 2 mia i overkud, og måtte have
> krisehjælp.

Rigtigt!

JEG var ikke røget på disse eventyr med hundreder af mio kroner lånt ud uden
nogen som helst sikkerhed, i andet end varm luft.

Kiggede lige på min sidste aktie, den jeg solgte i juli sidste år, - den er
nu nede med 70 pct siden salgsdatoen, - det hygger lidt at se hvad man har
undgået. Jeg solgte dog halvanden måned for sent, jeg var næsten sikker på,
at den havde vendt snuden nedad, men jeg var for doven til at kigge ind på
Etrade, og så skulle jeg jo til at handle, og det gad jeg ikke rode med.

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-02-09 20:52

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En gang imellem kan jeg ikke lade være med at spekulere på om Knud er
> identisk med forhenværende direktør for Danske Bank, "Sorte Knud"...nå
> nej, han hed vist Sørensen til efternavn.

En ualmindelig tåbelig bemærkning.

Du er sjovt nok ganske fornuftig at læse, når det lige drejer sig om
antisemitisme og Israel, men klappen går ned, når du ikke længere har noget
personligt i klemme.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.