/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
11-årig dreng »tiltales som voksen«
Fra : Per Rønne


Dato : 22-02-09 17:19

Ja, hvad mener I:

<http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2009/02/22/070524.htm>

en 11-årig dreng tiltales nu i Pittsburgh som voksen, hvilket kan
medføre livsvarigt fængsel.

<http://www.nypost.com/seven/02212009/news/nationalnews/cops__11_year_ol
d_pa_boy_kills_dads_preg_156288.htm>

<http://www.google.dk/search?q=%2211-year-old%22%22Jordan+Brown%22+%22Ne
w+Castle%22&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=fi
refox-a>

Jeg er klar over at der er dem her i gruppen, der synes at det er fuldt
ud rimeligt at små drenge på 11 idømmes livsvarigt fængsel, og vel
enkelte der gerne dødsstraffen taget i anvendelse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

 
 
Ukendt (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-02-09 17:29

On Sun, 22 Feb 2009 17:19:17 +0100, Per Rønne wrote:

> Ja, hvad mener I:
>
> <http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2009/02/22/070524.htm>
>
> en 11-årig dreng tiltales nu i Pittsburgh som voksen, hvilket kan
> medføre livsvarigt fængsel.
>
> <http://www.nypost.com/seven/02212009/news/nationalnews/cops__11_year_ol
> d_pa_boy_kills_dads_preg_156288.htm>
>
> <http://www.google.dk/search?q=%2211-year-old%22%22Jordan+Brown%22+%22Ne
> w+Castle%22&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=fi
> refox-a>
>
> Jeg er klar over at der er dem her i gruppen, der synes at det er fuldt
> ud rimeligt at små drenge på 11 idømmes livsvarigt fængsel, og vel
> enkelte der gerne dødsstraffen taget i anvendelse.

Det er da helt ude i hampen. Nu kender jeg kun historien fra pressen (som
jo går i selvsving af og til), men HVIS knægten rent faktisk med vilje har
skudt hende, så har han virkelig brug for hjælp.

Thomas M (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas M


Dato : 22-02-09 18:24

Steen A. Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)com wrote:

> Det er da helt ude i hampen. Nu kender jeg kun historien fra pressen
> (som jo går i selvsving af og til), men HVIS knægten rent faktisk med
> vilje har skudt hende, så har han virkelig brug for hjælp.

Præcist. Og den hjælp hverken finder han eller får han i fængslet.

Men det forstår USA nok ikke.





Ukendt (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-02-09 19:04

Thomas M wrote:
> Steen A. Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)com wrote:
>
>> Det er da helt ude i hampen. Nu kender jeg kun historien fra pressen
>> (som jo går i selvsving af og til), men HVIS knægten rent faktisk med
>> vilje har skudt hende, så har han virkelig brug for hjælp.
>
> Præcist. Og den hjælp hverken finder han eller får han i fængslet.
>
> Men det forstår USA nok ikke.

Mon ikke faderen og søsteren har mere brug for hjælp, og fortjent den mere?

Dem der skyder på billister på Frederiksberg har også brug for hjælp, hvad
kan vi mon gøre for dem, - det er jo det første man tænker? Men det forstår
onde mennesker nok ikke.









Jens Bruun (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 22-02-09 20:26

"Steen A. Thomsen" <"s_a_thomsen(at)yahoo(prik)com"> skrev i en
meddelelse news:1sslsps3cl77l.1t1915vq6rgfb.dlg@40tude.net

> Det er da helt ude i hampen. Nu kender jeg kun historien fra pressen
> (som jo går i selvsving af og til), men HVIS knægten rent faktisk med
> vilje har skudt hende, så har han virkelig brug for hjælp.

Mit umiddelbare indtryk er, at det omkringliggende samfund har mere behov
for hjælp til at beskytte sig mod dén slags, men sådan er der jo så meget...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Ukendt (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-02-09 20:33

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:t6mdneLo7rVDOzzUnZ2dnUVZ8qjinZ2d@giganews.com...
>
> Mit umiddelbare indtryk er, at det omkringliggende samfund har mere behov
> for hjælp til at beskytte sig mod dén slags, men sådan er der jo så
> meget...

Ja det må man sgu sige! Det er åbenbart vigtigere at finde ud af "hvad der
er galt" med snothvalpen, end at beskytte andre mod ham.

mvh.
Kim Frederiksen


Thomas M (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas M


Dato : 22-02-09 20:54

Kim Frederiksen wrote:

> Ja det må man sgu sige! Det er åbenbart vigtigere at finde ud af
> "hvad der er galt" med snothvalpen, end at beskytte andre mod ham.

Det ville være bedst om man gjorde begge dele.

Hvad synes du der skulle ske med din egen 11 årige søn, som havde gjort det
samme? Ville du kaste ham i fængsel og smide nøglen væk, Kim?




Ukendt (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-02-09 20:57

"Thomas M" <its@secret> skrev i meddelelsen
news:49a1ad48$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Hvad synes du der skulle ske med din egen 11 årige søn, som havde gjort
> det samme? Ville du kaste ham i fængsel og smide nøglen væk, Kim?

Jeg ville da i hvert fald ikke turde at have ham rendende frit rundt. En
indespærring ville nok være en nødvendighed.

mvh.
Kim Frederiksen


Per Rønne (23-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 23-02-09 06:25

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk>
wrote:

> "Thomas M" <its@secret> skrev i meddelelsen
> news:49a1ad48$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > Hvad synes du der skulle ske med din egen 11 årige søn, som havde gjort
> > det samme? Ville du kaste ham i fængsel og smide nøglen væk, Kim?
>
> Jeg ville da i hvert fald ikke turde at have ham rendende frit rundt. En
> indespærring ville nok være en nødvendighed.

Naturligvis ville man da ikke 'bare' lade ham 'rende rundt'; han ville
her i landet blive anbragt på en børneinstitution, lukket, samtidig med
at man ville sætte ind på at få ham på ret køb.

Psykiatrien har vist stadig visse tvangselementer i sig, også for børn
under 18, også for børn under 15.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Ukendt (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-02-09 18:25

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1ivjuby.1v0o7ro1pwmzcsN%per@RQNNE.invalid...
> Ja, hvad mener I:
>
> <http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2009/02/22/070524.htm>
>
> en 11-årig dreng tiltales nu i Pittsburgh som voksen, hvilket kan
> medføre livsvarigt fængsel.
>
> <http://www.nypost.com/seven/02212009/news/nationalnews/cops__11_year_ol
> d_pa_boy_kills_dads_preg_156288.htm>
>
> <http://www.google.dk/search?q=%2211-year-old%22%22Jordan+Brown%22+%22Ne
> w+Castle%22&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=fi
> refox-a>
>
> Jeg er klar over at der er dem her i gruppen, der synes at det er
> fuldt
> ud rimeligt at små drenge på 11 idømmes livsvarigt fængsel, og vel
> enkelte der gerne dødsstraffen taget i anvendelse.

ja, det er uhyggeligt - men afstumpede og primitive personer findes i
denne gruppe - sædvanligvis på højrefløjen.



Bruno Christensen (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 22-02-09 19:37

On Sun, 22 Feb 2009 18:24:48 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> ja, det er uhyggeligt - men afstumpede og primitive personer findes i
> denne gruppe - sædvanligvis på højrefløjen.

Du er selvfølgelig klar over at ordet "sædvanligvis" åbner for en ladeport
af muligheder for at skrive at andre også er "afstumpede og primitive"...

--
MVH
Bruno

Kurt Lund (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Kurt Lund


Dato : 22-02-09 19:44

Bruno Christensen wrote:

> Du er selvfølgelig klar over at ordet "sædvanligvis" åbner for en
> ladeport af muligheder for at skrive at andre også er "afstumpede og
> primitive"...

Hvilket vel også kan være rigtigt? Ellers kan vi da godt begynde at nævne
ledere rundt om i verden, der hævder sig på socialismens velsignelser, men
ret beset er afstumpede individer.
Afstumpethed er ikke forbeholdt enkelte politiske retninger ...

--
Kurt Lund



Ukendt (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-02-09 19:44

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i meddelelsen
news:mn6w8079qpob.1xvev3trkp4xc$.dlg@40tude.net...
> On Sun, 22 Feb 2009 18:24:48 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:
>
>> ja, det er uhyggeligt - men afstumpede og primitive personer findes i
>> denne gruppe - sædvanligvis på højrefløjen.
>
> Du er selvfølgelig klar over at ordet "sædvanligvis" åbner for en
> ladeport
> af muligheder for at skrive at andre også er "afstumpede og
> primitive"...

tja, jeg burde måske have tydeliggjort at ordet alene går på
højrefløjen - det er netop på højrefløjen man sædvanligvis finder disse
synspunkter hvorimod de sjældent findes -eller aldrig - på
venstrefløjen.
Jeg kan imidlertid ikke hævde at alle højrefjolser er tilhængere af
dødsstraf og derfor er de ikke alle afstumpede og primitive. Det er det
der skal lægges i det.



Kurt Lund (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Kurt Lund


Dato : 22-02-09 19:54

Arne H. Wilstrup wrote:

> tja, jeg burde måske have tydeliggjort at ordet alene går på
> højrefløjen - det er netop på højrefløjen man sædvanligvis finder
> disse synspunkter hvorimod de sjældent findes -eller aldrig - på
> venstrefløjen.

Og hermed beviser du endnu en gang din afstumpethed og uvidenhed.

--
Kurt Lund



Ukendt (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-02-09 20:14

Kurt Lund wrote:
> Arne H. Wilstrup wrote:
>
>> tja, jeg burde måske have tydeliggjort at ordet alene går på
>> højrefløjen - det er netop på højrefløjen man sædvanligvis finder
>> disse synspunkter hvorimod de sjældent findes -eller aldrig - på
>> venstrefløjen.
>
> Og hermed beviser du endnu en gang din afstumpethed og uvidenhed.

På den venstrefløj som Arne tilhører, går man jo ind for dødsstraf uden dom,
simpel nedskydning af politiske modstandere.




Jens Bruun (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 22-02-09 20:30

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ivjuby.1v0o7ro1pwmzcsN%per@RQNNE.invalid

> Jeg er klar over at der er dem her i gruppen, der synes at det er
> fuldt ud rimeligt at små drenge på 11 idømmes livsvarigt fængsel, og
> vel enkelte der gerne dødsstraffen taget i anvendelse.

Hvis alternativet er, at andre senere hen skal undgælde for denne drengs
hang til at slå ihjel, så har jeg intet problem med, at han spærres inde, og
at nøglen smides væk. Jeg kan forstå, du ser lidt anderledes på det.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Per Rønne (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 22-02-09 20:37

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1ivjuby.1v0o7ro1pwmzcsN%per@RQNNE.invalid
>
> > Jeg er klar over at der er dem her i gruppen, der synes at det er
> > fuldt ud rimeligt at små drenge på 11 idømmes livsvarigt fængsel, og
> > vel enkelte der gerne dødsstraffen taget i anvendelse.
>
> Hvis alternativet er, at andre senere hen skal undgælde for denne drengs
> hang til at slå ihjel, så har jeg intet problem med, at han spærres inde, og
> at nøglen smides væk. Jeg kan forstå, du ser lidt anderledes på det.

Han er et barn - hvis personlighed ikke er færdigdannet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Ukendt (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-02-09 20:39

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1ivk3ws.12bvqcz18o47g6N%per@RQNNE.invalid...
>
> Han er et barn - hvis personlighed ikke er færdigdannet.

Han er altså en morder der endnu ikke har nået sit fulde potentiale?

mvh.
Kim Frederiksen


Thomas M (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas M


Dato : 22-02-09 20:57

Kim Frederiksen wrote:

> Han er altså en morder der endnu ikke har nået sit fulde potentiale?

Nej, men du siger bare til hvis du ved noget om den konkrete sag og denne
dreng, som du vil dele med de amerikanske myndigheder. Måske kan du hjælpe
dem med den aktuelle sag.




Jens Bruun (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 22-02-09 20:59

"Thomas M" <its@secret> skrev i en meddelelse
news:49a1ae06$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Nej, men du siger bare til hvis du ved noget om den konkrete sag og
> denne dreng, som du vil dele med de amerikanske myndigheder. Måske
> kan du hjælpe dem med den aktuelle sag.

De amerikanske myndigheder har tilsyneladende helt styr på stituationen, men
den fangede du slet ikke i din iver efter at være "velmener"?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Ukendt (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-02-09 21:02

"Thomas M" <its@secret> skrev i meddelelsen
news:49a1ae06$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Kim Frederiksen wrote:
>
>> Han er altså en morder der endnu ikke har nået sit fulde potentiale?
>
> Nej,

Nej? Hvor i alverden ved du det fra? De fleste psykopatiske massemordere
startede i en tidlig alder.

mvh.
Kim Frederiksen


Thomas M (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas M


Dato : 22-02-09 21:19

Kim Frederiksen wrote:

> Nej? Hvor i alverden ved du det fra?

Jeg kan spørge dig om nøjagtigt det samme.

Hvor ved du det fra?

Eller ved vi begge ikke noget konkret om den sag og gætter bare? Tjaaa.




Vidal (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 22-02-09 21:17

Kim Frederiksen skrev:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1ivk3ws.12bvqcz18o47g6N%per@RQNNE.invalid...
>>
>> Han er et barn - hvis personlighed ikke er færdigdannet.
>
> Han er altså en morder der endnu ikke har nået sit fulde potentiale?

Min svoger blev skilt for nogle år siden. Hans
7-årige datter blev i en eller anden sammenhæng
spurgt, hvad hun ville gøre, hvis hun have tusind
kroner. Hun svarede, jeg ville købe et jagtgevær
og skyde Lotte, -> hans nye kone.

Hun er den sødeste unge pige i dag.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Per Rønne (23-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 23-02-09 06:25

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> Kim Frederiksen skrev:
> > ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> > news:1ivk3ws.12bvqcz18o47g6N%per@RQNNE.invalid...
> >>
> >> Han er et barn - hvis personlighed ikke er færdigdannet.
> >
> > Han er altså en morder der endnu ikke har nået sit fulde potentiale?
>
> Min svoger blev skilt for nogle år siden. Hans
> 7-årige datter blev i en eller anden sammenhæng
> spurgt, hvad hun ville gøre, hvis hun have tusind
> kroner. Hun svarede, jeg ville købe et jagtgevær
> og skyde Lotte, -> hans nye kone.
>
> Hun er den sødeste unge pige i dag.

Ja, frontallapperne, som ikke er færdigudviklede før i begyndelsen af
20erne, er dem der styrer ting som dømmekraft. Det er i øvrigt
hjernefunktioner der hurtigst sættes ud under indtagelse af alkohol,
især hos de unge i 20-års alderen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Ukendt (23-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-02-09 10:11

Vidal wrote:
> Kim Frederiksen skrev:
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1ivk3ws.12bvqcz18o47g6N%per@RQNNE.invalid...
>>>
>>> Han er et barn - hvis personlighed ikke er færdigdannet.
>>
>> Han er altså en morder der endnu ikke har nået sit fulde potentiale?
>
> Min svoger blev skilt for nogle år siden. Hans
> 7-årige datter blev i en eller anden sammenhæng
> spurgt, hvad hun ville gøre, hvis hun have tusind
> kroner. Hun svarede, jeg ville købe et jagtgevær
> og skyde Lotte, -> hans nye kone.
>
> Hun er den sødeste unge pige i dag.

Og der er fandens til forskel på den slags ønsketænkning, som er helt
almindelig, og så at gøre det i virkelighedens verden.

Bortset fra det, så aner man jo ikke OM denne dreng er en ondskabsfuld
satan, som ´ville´fortsætte med andre mennesker, når noget ikke passede ham
(eller om han evt er hjerneskadet)

Ivørigt interessant at en nylig undersøgelse har fundet, at psykopater i
amerikanske fængsler kommer ud 2,5 gange før almindelige fanger, (dvs fx
efter 7 år i stedet for 20 år) og de sidder endog for de væreste
forbrydelser, - men de fupper simpelthen fangevogterne til at melde at de er
"modne" til at komme i cirkulation igen.

Jeg så også en af psykiaterne på danske lukkede afdelinger tale om at "hvis
de ikke "faker", at de er raske" - så også eksperterne kan fuppes af dygtige
psykopater.




Jens Bruun (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 22-02-09 20:42

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ivk3ws.12bvqcz18o47g6N%per@RQNNE.invalid

> Han er et barn - hvis personlighed ikke er færdigdannet.

Jeg er græsk-katolsk. Hvis han er i stand til - koldblodigt - at skyde et
andet menneske ned, skal han spærres inde, og nøglen smides væk. Såmænd ikke
for at straffe ham; han har jo nok fået sine tæv i tilværelsen, men alene
for at beskytte omverdenen.

Mener du, man har en særlig ret til at slå andre mennesker ihjel, når ens
personlighed ikke er færdigdannet?

Er din personlighed forresten færdigdannet?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Per Rønne (23-02-2009)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 23-02-09 06:25

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Mener du, man har en særlig ret til at slå andre mennesker ihjel, når ens
> personlighed ikke er færdigdannet?

Naturligvis har han da ikke det, og hvis du tror at han bare i Danmark
ville få lov at »rende frit omkring« efter en sådan udåd, så kender du
ikke dit land godt nok.

Han ville blive anbrugt under det der i gamle dage hed Børneværnet, som
i dag har et »efterværn« der går op til 22 år. Og muligvis ville det
være på en børnepsykiatrisk institution, lukket.

Psykiatrien har da vist stadig muligheder for at beholde ham derefter,
hvis han stadig er farlig, forudsat at han kan diagnosticeres som
psykotisk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

N_B_DK (22-02-2009)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 22-02-09 22:46

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1ivjuby.1v0o7ro1pwmzcsN%per@RQNNE.invalid

> Jeg er klar over at der er dem her i gruppen, der synes at det er
> fuldt ud rimeligt at små drenge på 11 idømmes livsvarigt fængsel, og
> vel enkelte der gerne dødsstraffen taget i anvendelse.


Jeg er sådan set ligeglad med hans alder, han har slået 2 personer
ihjel.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.
Læs her hvorfor du ikke skal vælge tele2
http://www.comon.dk/news/vores.graense.gaar.ved.porno_37272.html


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408554
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste