Olien faldt 10%
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-03-09 22:53

http://www.jv.dk/artikel/617579

--
Per

Fra : Henrik B.

Dato : 03-03-09 16:15

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen
news:49ac555b$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> http://www.jv.dk/artikel/617579

"Prisfaldet sker på trods af, at sammenslutningen af olieeksporterende
lande, Opec, har sænket produktionen i hver af de seneste seks måneder for
at mindske udbuddet og derved prøve at presse prisen i vejret."

Så ka' de fan'me lære det - de skide rabarbere og andre
oliekapitalister....!

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : Tom

Dato : 03-03-09 17:35

> [...]
> at mindske udbuddet og derved prøve at presse prisen i vejret."
>
> Så ka' de fan'me lære det - de skide rabarbere og andre

det er da dybt bekymrende at de måske i fremtiden ikke har råd til
"skøjtelande" i ørkenen, kunstige øer til 1.000.000 mennesker og 500 meter
høje bygninger, paladser osv.. Det er trods alt meget "hårdt" arbejdende
mennesker som slider i det for deres surt tjente oliepenge

Håber at jeg i min livstid vil opleve at vi bliver 100,00% fri for
rababerolie og se Opec blive nedlagt.

--
Tom

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-03-09 17:49

"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in

> [...]
> meter høje bygninger, paladser osv.. Det er trods alt meget "hårdt"
> arbejdende mennesker som slider i det for deres surt tjente oliepenge

Lige nu er et land som Dubai faktisk på vej mod afgrunden:
http://www.danielpipes.org/6190/dubais-dramatic-drop
http://epn.dk/brancher/finans/ejendom/article1589521.ece
http://epn.dk/privat/bolig/priser/article1525418.ece

Fra : BJ

Dato : 03-03-09 18:56

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

KLIP

> http://www.jv.dk/artikel/617579

Det betyder desværre kraftig faldende (industri-) produktion og dermed flere
afskedelser af medarbejdere.

De kan så til gengæld slippe lidt billigere i at køre søndagskørsel i
potten.

mvh/Bjørn J.