MS Windows
briani 27239
QuickTime 7.6
Fra : Kim Schroeder

Dato : 05-03-09 05:37

Hentede (på opfordring af QT) opdatering til 7.6 - hvorefter helvede brød løs.

På trods af at jeg i både QT, i filtyper, i Media Player og i Real Player
efterfølgende ihærdigt har angivet,
hvilke filtyper til hvilket program - åbnes f.eks stadig .mpg i et
vindue i IE med QT, selv om .mpg er sat til at åbne med Media Player.

Har prøvet at slette programmet og det hjalp - filtyperne er nu til
at styre - men det kan da ikke være meningen, at QT i den grad
sætter alt ud af kontrol ?

Nogen der kender til en løsning - eventuelt hvor man kan downloade
en lidt tidligere version ?
Prøvede med noget 5.2.3 - men den kan af en eller anden grund
ikke køre QT lavet nutildags.

Den tidligere version af QT kørte i fuld samhørighed med de øvrige
programmer.

Håber i øvrigt, at det er det rigtige gruppe..

Kim

Fra : John

Dato : 05-03-09 06:34

"Kim Schroeder" <prip@iname.com> skrev i en meddelelse

> Nogen der kender til en løsning

Jeg har forlængst kylet alt det l... ud, og i stedet installeret:

Vista Codec Package:
http://majorgeeks.com/Vista_Codec_Package_d5326.html

- hvorefter: Windows Media Player and Media Center will be able to play all
your files

Hjemmeside:
http://shark007.net/

Spiller alt, hvad jeg kyler i hovedet på den :)

> - eventuelt hvor man kan downloade
> en lidt tidligere version ?

Jooe.. hvis du absolut vil:

Her:
http://www.filehippo.com/download_quicktime_player/

- eller her:
http://www.oldversion.com/QuickTime.html

- eller her:
http://oldapps.com/quicktime_player.htm

John

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-03-09 23:35

John wrote:

> Jeg har forlængst kylet alt det l... ud,

Og hvad 'l...' er der så i QT? - Og nej, jeg gider ikke høre alt det fis
om, at det er et Apple produkt, - for så kunne vi med rigtig god grund
sige, at al MS l... er hullet som en si - uanset platform vel at
mærke..., - men kom med reelle facts, hvorfor du mener det, og hvor evt.
QT fejler. - Havde du derimod sagt, at itunes var noget l..., ville jeg
give dig delvis ret. iTunes windows Edition opfylder langt fra det, de
lover...

> [...]
>
> Hjemmeside:
> http://shark007.net/
>
> Spiller alt, hvad jeg kyler i hovedet på den :)

Med undtagelse af deciderede QT filer, - de kan kun afspilles med QT...

mvh. Erik Richard

Fra : Rado

Dato : 06-03-09 12:02

On Thu, 05 Mar 2009 23:35:29 +0100, Erik Richard Sørensen
<NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
>sige, at al MS l... er hullet som en si - uanset platform vel at
>mærke..., - men kom med reelle facts, hvorfor du mener det, og hvor evt.

Det jeg oplever er at hvis jeg klikker på et weblink til en MP3 fil
for at downloade den, tager Quicktime over og vil afspille den i IE.
Det samme gælder PNG filer, dem insisterer den også på at vise i IE.
Og det selvom den ikke er sat til at vise nogen af disse filtyper, og
andre programmer er sat som default til at håndtere dem.

Desuden kan den ikke håndtere lange PNG filer på en ordenlig måde.

Prøv selv:

http://selvhealing.net/audio/kraeft&psyke.mp3

http://zantra.dk/temp/icons.png
sådan ser filen ud i virkeligheden:
http://zantra.dk/temp/icons.html

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-03-09 15:57

Rado wrote:

> [...]
> andre programmer er sat som default til at håndtere dem.
>
> Desuden kan den ikke håndtere lange PNG filer på en ordenlig måde.

Nu har jeg netop sat QT til at afspille mp3 filer på web, så det gør den
også her. Men hvad sker der, hvis du højreklikker på den, - kan du så
vælge 'Save Target As' / 'Save Link Target'? - Jeg kan ikke sige, hvad
det hedder i IE, da den er slået fra på min XP. - og det er lidt bøvlet
at stille om til andre programmer. Indtil jeg satte QT som std., var det
VLC, der automatisk begyndte at afspille mp3 filer. Kvaliteten på QT
afspilning er noget bedre end VLC.

> http://zantra.dk/temp/icons.png
> sådan ser filen ud i virkeligheden:
> http://zantra.dk/temp/icons.html

Hm, det ser mystisk ud. - Jeg har ikke problemer med at få QT til at
vise endda store eller langstrakte PNG filer. Jeg véd så ikke, om det
tildels skyldes, at jeg samtidig har Adobes web plugin installeret og
sammen med den indbyggede viewer i SeaMonkey sat til at være default
application...

Der er heller ikke problemer på Mac delen på maskinen. Her er det endda
endnu nemmere vha. kontrolpanelet RCDeafultApp præcist at sætte hvilke
programmer, der skal åbne hvilke filtyper - uanset, om det er på web
eller offline på selve computeren.

Jeg kigger lidt mere indgående på QT Windows og prøver at se, om der er
en mulighed for helt at slå det fra eller konfigurere den, så den bliver
mere filspecifik...

mvh. Erik Richard

Fra : Rado

Dato : 06-03-09 18:57

On Fri, 06 Mar 2009 15:56:34 +0100, Erik Richard Sørensen
<NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

>Nu har jeg netop sat QT til at afspille mp3 filer på web, så det gør den
>også her. Men hvad sker der, hvis du højreklikker på den, - kan du så
>vælge 'Save Target As' / 'Save Link Target'?

Jo, hvis det er på en webside. Men hvis det er et link i min
newsreader eller et andet program dukker Open/Save dialogen ikke op
når QuickTime er installeret, som den ellers gør. Den begynder bare at
downloade og derefter afspille filen.

>Hm, det ser mystisk ud. - Jeg har ikke problemer med at få QT til at
>vise endda store eller langstrakte PNG filer.

Her er hvad jeg ser, hvis ikke du ser det samme - den reducerer
billedlængden til browservinduets længde.

http://zantra.dk/temp/qt-png.jpg

>Jeg kigger lidt mere indgående på QT Windows og prøver at se, om der er
>en mulighed for helt at slå det fra eller konfigurere den, så den bliver
>mere filspecifik...

Jeg har kigget forgæves efter muligheden. Men den skrabede udgave som
jeg henviste til klarer til gengæld problemet.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-03-09 23:48

Rado wrote:

> [...]
> newsreader eller et andet program dukker Open/Save dialogen ikke op
> når QuickTime er installeret, som den ellers gør. Den begynder bare at

Har prøvet at slå alle QT plugins fra nu. Med SeaMonkey får jeg en 'save
as' dialog og kan selv vælge destination, hvor jeg vil gemme filen, og
den begynder ikke at afspille.

> Her er hvad jeg ser, hvis ikke du ser det samme - den reducerer
> billedlængden til browservinduets længde.
>
> http://zantra.dk/temp/qt-png.jpg

Jeg kunne godt i de to opr. links se, den ene var noget 'fnidder', mens
den anden er ganske normal.

Jeg tror ikke, det er QT, der laver det. - Jeg er mere tilbøjelig til at
tro, det er IE. - Hvilken ver. bruger du - 7.x eller den nye 8.x beta? -
Har du sat IE til 'Resize large images to fit window'? - Hvis jeg slår
det fra i SeaMonkey bliver billeder til noget fnidderfnadder, - eller de
kører langt ud over selve browservinduets størrelse, så man skal
navigere med piletasterne for at se billedet stykvis.

Har du mulighed for at prøve en anden XP/XPPro/Vista system med en IE
6.x + QT 7.6? - Det kunne være sjovt at se, om den reagerer på samme
måde. - Gør den det, så er spørgsmålet, om det er QT eller en generel
konflikt med IE.

Jeg har set på Ms's websider, at der er nogen diskussion om den måde,
hvorpå både IE 7.x og den nye IE 8.x håndterer grafikfiler på. - Især IE
8.x's nye 'motor' skulle give ret store problemer med både PCX, PNG,
JPEG, TIFF og ikke mindst Targa formatet, men ikke med fx. BMP, GIF og
JPEG2000.

mvh. Erik Richard

Fra : Rado

Dato : 09-03-09 15:11

On Fri, 06 Mar 2009 23:47:56 +0100, Erik Richard Sørensen
<NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg tror ikke, det er QT, der laver det. - Jeg er mere tilbøjelig til at
>tro, det er IE. - Hvilken ver. bruger du - 7.x eller den nye 8.x beta? -

7.x

>Har du sat IE til 'Resize large images to fit window'? - Hvis jeg slår
>det fra i SeaMonkey bliver billeder til noget fnidderfnadder,

Det hedder "Enable Automatic Image Resizing" i IE7. Problemet er det
samme hvad enten det er slået til eller fra.

> [...]
>6.x + QT 7.6? - Det kunne være sjovt at se, om den reagerer på samme
>måde. - Gør den det, så er spørgsmålet, om det er QT eller en generel

Har desværre ingen maskiner tilgængelige med IE6 på, så det kan jeg
ikke rigtig teste.

> [...]
>8.x's nye 'motor' skulle give ret store problemer med både PCX, PNG,
>JPEG, TIFF og ikke mindst Targa formatet, men ikke med fx. BMP, GIF og

Man kan undre sig over at et firma af MS størrelse ikke kan finde ud
af tingene når andre og mindre firmaer kan, men det er jo ikke første
gang man ser det.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-03-09 16:36

Rado wrote:

> 7.x

Hm, samme på min XPPro, selvom jeg har slået den fra...

> Det hedder "Enable Automatic Image Resizing" i IE7. Problemet er det
> samme hvad enten det er slået til eller fra.

OK, jeg bruger Mozillas SeaMonkey. Har også prøvet Firefox på den tidl.
installation også med en QT 7.6 - heller ingen problemer dér. Disken gik
desværre ned, så jeg måtte undvære XP i nogen tid, men det kører nu igen
- rigtig godt endda. Det undrer mig virkelig, det ikke kan fungere -
også med IE 7.x/8.x.

> Har desværre ingen maskiner tilgængelige med IE6 på, så det kan jeg
> ikke rigtig teste.

Jeg har kigget lidt rundt i nogle af de engelsksprogede grupper under
comp.sys hierakiet, og qua, jeg bruger XP på en MacPro, har jeg
selvfølgelig mest kigget hos dem, der beskæftiger sig med de problemer,
der kan være, når man kører med dual-systemer og dual-boot, men da også
i de deciderede Windows grupper. Et par gange har der været skrevet om
noget lignende. - I alle tilfælde har det været med XPHome og div. Vista
ver. kombineret med IE 7.x og 8.x og QT 7.6. Tilsyneladende ingen
roblemer med IE 6.x og QT 7.6.

> Man kan undre sig over at et firma af MS størrelse ikke kan finde ud
> af tingene når andre og mindre firmaer kan, men det er jo ikke første
> gang man ser det.

Jeg tror, de mindre firmaer netop overlever på, at de laver højkvalitet
fremfor mængde, mens MS først og fremmest tænker i cool cash. - Bare se
hvordan det gik med ClarisEmailer, da MS købte den fra Apple. CE var -
er - et rigtig godt program. Men i begyndelsen efter navneskiftet til
OutlookExpress var det da noget forfærdeligt bras - både til Mac OS og
windows. MS var ved at få styr på det med OE 5.x - især ver. 5.5, men så
er det igen gået tilbage. Den nuværende ver. 'windows Mail' har så mange
fejl, at den ikke rigtig kan snakke sammen med noget andet end sig selv.
- Ikke engang med en ren Outlook server går det særlig godt. Der er
mange problemer rundt omkring på flere af vores
undervisningsinstitutioner. - Nå, men lad os se, hvad der kommer, når
den nye ver. kommer sammen med win7...

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-09 15:40

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote in message

John wrote:

> [...]

sige, at al MS l... er hullet som en si - uanset platform vel at
mærke..., - men kom med reelle facts, hvorfor du mener det, og hvor evt.

- -

Det er adskillige år siden at QT blev blacklistet på mine PC'er. Når først
et produkt bliver for "overtagende" f.eks. mht. filtype-tilknytninger og i
øvrigt generer med vanskeligt fjernbare traybar-ikoner og "Get the
pro-version popups" osv. er det altså ud til højre...

Fra : Rado

Dato : 05-03-09 21:06

On Thu, 5 Mar 2009 05:36:51 +0100, "Kim Schroeder" <prip@iname.com>
wrote:

> [...]
>hvilke filtyper til hvilket program - åbnes f.eks stadig .mpg i et
>vindue i IE med QT, selv om .mpg er sat til at åbne med Media Player.

Prøv den her, den løste problemet for mig

http://www.codecguide.com/about_qt.htm

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-03-09 23:27

Kim Schroeder wrote:
> [...]
>
> Har prøvet at slette programmet og det hjalp - filtyperne er nu til
> at styre - men det kan da ikke være meningen, at QT i den grad

Hvilken ver. opdaterede du fra - 7.0, 7.2, 7.5? - Og er det QT only,
eller er det pakken, der også indeholder iTunes? - Jeg véd, der har
været problemer med den danske QT/64bits stand-alone pakke uden iTunes
på Vista, men mærkeligt nok ikke på XP/XPPro. - Heller ikke med US-EN QT
7.6 på hverken Vista eller xP.

Jeg bruger selv QuickTime 7.6 på XPPro og har ingen problemer med at få
den til at holde hverken codec eller filformat uafhængigt af andre
multimediaprogrammer som WMP, Realplayer, MultiMatch eller en af de
andre, jeg har installeret.

> Nogen der kender til en løsning - eventuelt hvor man kan downloade
> en lidt tidligere version ?

Jeg har ihvertfald både 7.0.x og 7.5.x liggende et eller andet sted, -
har du prøvet at søge på Apples download sites efter QT til Windows?

http://support.apple.com/downloads/

Prøv evt. søgeordene - "quicktime, windows, 7.0" (uden anførselstegn).
Jeg véd, de ligger der et sted, men Apple har bygget rundt på deres
software servere, så de er umulige at finde rundt på.

> Prøvede med noget 5.2.3 - men den kan af en eller anden grund
> ikke køre QT lavet nutildags.

Nej, du skal op på min. ver. 6.5.x for at kunne køre den på
XP/Vista/64bits og min. ver. 6.3.x for at køre XP/Vista/32bits

> Den tidligere version af QT kørte i fuld samhørighed med de øvrige
> programmer.

Det _skal_ 7.6 altså også med de undt., jeg nævner ovenfor. - Har du
prøvet 'speciel' installering og valgt US-EN engelsk som eneste sprog?

Og som skrevet, må du gerne sende en mail off-list, hvis du er
interesseret i de ældre versioner, så skal jeg gerne grave dem frem og
sende dem via YouSendIt!.

mvh. Erik Richard