MS Windows
briani 27239
ændre ikoner
Fra : Karsten Nielsen

Dato : 02-03-09 14:33

hejsa.

hvordan kan jeg ændre en bestemt programsfil,s ikon.
i dette tilfælde er det programmet "winrar" som jeg gerne vil ændre
på.

jeg bruger vista home

Med venlig hilsen Karsten

Fra : Richard Thune

Dato : 02-03-09 15:14

"Karsten Nielsen" <k-nielsen@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvordan kan jeg ændre en bestemt programsfil,s ikon.
> i dette tilfælde er det programmet "winrar" som jeg gerne vil ændre
Ikonen på selve programfilen er kodet ind i programmet og kan ikke ændres,
rettighedshaverne ville sikkert også komme efter dig hvis du prøvede.
Men det du ser under normal brug er allesammen genveje (de bruger ikonen fra
programmet som standard) til programfilen og her kan du ændre ikonen ved at
højreklikke og vælge egenskaber, her er der en knap der hedder skift ikon.
RT

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 02-03-09 15:26

On Mon, 2 Mar 2009 15:13:55 +0100, "Richard Thune" <rthune@gmail.com>
wrote:

> [...]
>højreklikke og vælge egenskaber, her er der en knap der hedder skift ikon.

okey det vil sige at det kun er genvejene som man kan ændre på.
men hvad med de filer som jeg selv opretter med et givent program. kan
jeg heller ikke gøre noget ved dem.?

Karsten

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 02-03-09 16:26

wrote:

> [...]

>højreklikke og vælge egenskaber, her er der en knap der hedder skift ikon.

fandt selv løsningen. Jeg fandt et lille gratis program som heder
"FileTypesMan" det kan ændre på div. ikoner. men du har selvfølgelig
ret i at man ikke kan ændre noget på selve programfilen.

Karsten