MS Windows
briani 27239
lukke computeren
Fra : el_serpiente

Dato : 01-03-09 12:17

Hej

Når jeg lukker for min computer og der er en anden bruger der er
logget på kommer der en besked "Der er andre brugere logget på denne
computer [...]" og så et ja/nej ikon jeg kan klikke på. Er det muligt
at slå denne feature fra?

Jeg ønsker at computeren skal lukke ned uden at spørge om noget også
selvom der skulle være en anden der er logget på computeren.

Håber at I kan hjælpe

/JJ

Fra : el_serpiente

Dato : 04-03-09 12:11

Hmm,

Er der så nogen der kender til et gratis remote logon program hvor det
er muligt at slukke computeren? Dette kan man så vidt jeg kan se ikke
med den remote logon der er i XP.

/Jacob

Fra : Benny Andersen

Dato : 05-03-09 02:31

On 4 Mar., 20:11, el_serpiente <mr.jacob.jen...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Er der så nogen der kender til et gratis remote logon program hvor det
> er muligt at slukke computeren? Dette kan man så vidt jeg kan se ikke

Nej - men der skal ikke meget interface til, for at udføre det enkelte
systemkald som lukker computeren ned - prøv at google: rundll32
shutdown

--
Benny

Fra : el_serpiente

Dato : 06-03-09 00:46

On Mar 5, 10:31 am, Benny Andersen <a.mail.u...@gmail.com> wrote:

> Nej - men der skal ikke meget interface til, for at udføre det enkelte
> systemkald som lukker computeren ned - prøv at google: rundll32
> [...]

Tak skal du have, nu kan jeg lukke ned med en dos commando.
Hvordan laver man et genven til at køre denne commando? Det jeg tænker
på er en ikon jeg kan trykke på.

/Jacob

Fra : ttoet

Dato : 06-03-09 20:59

"el_serpiente" <mr.jacob.jensen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Tak skal du have, nu kan jeg lukke ned med en dos commando.
Hvordan laver man et genven til at køre denne commando? Det jeg tænker

Hej Jacob.

Prøv at højreklikke på skrivebordet -> ny genvej. I feltet "angiv hvor
element er placeret" skriver du "%windir%\system32\rundll32.exe
shutdown.exe -s -t 00" uden anførelsestegn. Herefter navngiver du genvejen,
og så skulle den ged være barberet.

Hvis du vil sætte systemet i dvale skriver du:
"%windir%\system32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState" uden
anførelsestegn. Denne kommando virker både i Windows XP og i Windows 7.
Vista har jeg ikke prøvet.
Thoeger

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 07-03-09 01:29

"ttoet" <> skrev i meddelelsen ...

> [...]
> "%windir%\system32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState" uden
> anførelsestegn. Denne kommando virker både i Windows XP og i Windows 7.

Virker forrygende i Wista.

mvh
Henning

Fra : el_serpiente

Dato : 08-03-09 12:23

On Mar 6, 8:59 pm, "ttoet" <ttoet@invalid> wrote:

> [...]
> "%windir%\system32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState" uden
> anførelsestegn. Denne kommando virker både i Windows XP og i Windows 7.

Det kan jeg ikke få til at virke. Den skriver: "Det angivne modul blev
ikke fundet"

/Jacob

Fra : ttoet

Dato : 08-03-09 20:11

> [...]
> mvh
> Thoeger

>Det kan jeg ikke få til at virke. Den skriver: "Det angivne modul blev

Hej Jacob.

Okay, så prøv igen at højreklikke på skrivebordet. Vælge "ny genvej". Og så
i feltet "angiv hvor element er placeret" kun at skrive "shutdown.exe -s -t
00". Hvis ikke du under installationen af Windows har lagt styresystemet et
eller andet obskurt sted, burde det nu virke.
Thoeger

ps. Du har vel husket mellemrummet mellem "t" og "00"?

Fra : el_serpiente

Dato : 10-03-09 13:05

On 8 Mar., 20:11, "ttoet" <ttoet@invalid> wrote:

> [...]
> Thoeger
>
> ps. Du har vel husket mellemrummet mellem "t" og "00"?- Skjul tekst i anførselstegn -

Det virkede, tak for hjælpen

/Jacob