MS Windows
briani 27239
Internet blokering?
Fra : Lyrik

Dato : 28-02-09 00:01

Min søster er igen og igen ude for at hendes bærbare PC blokerer for
internetadgang.
Windows Vista

Så viser den at lokalt netværk er oprettet, men den grønne streg ud til
"Jordkloden" der markerer internettet har et rødt kryds over sig! Hun kan
ikke gå på nettet.

Sidst jeg var ude, så rodede jeg og ravede og bad den reparere og det
kunne den ikke og jeg rodede og ravede igen og krydsede ja! Og fravalgte
krypteringer og "sikkerhedsspærringer" i lange baner-Svup!! Så virkede
internettet pludselig!

Men så ringede hun i dag! Nu var der igen rødt kryds over adgang til
nettet, mens den triumferende fortalte at "internt netværk virkede"

Hvor er det jeg skal lede efter sådan en fejl. Jeg roder på må og få uden
idé, når jeg står overfor det?
Kan man forhindre den i at genoptage spærringen?

--
Med venlig hilsen fra Jens

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-02-09 03:13

Det er den router hun connecter til som ikke får forbindelse til
Internettet. Check denne.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Lyrik

Dato : 28-02-09 11:48

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> Det er den router hun connecter til som ikke får forbindelse til
> Internettet. Check denne.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.
Den bliver checket i eftermiddag, tak for rådet.

MvH
Jens