MS Windows
briani 27239
svchost.exe og trustedinstaller.exe
Fra : Steffen

Dato : 26-02-09 22:11

Når jeg åbner joblisten og vælger fanebladet "Processer", kan jeg se, at
filen svchost.exe optager enormt meget plads i hukommelsen. Den står 14
steder og af hukommelse bruger den fra 154Mb ned til 1Mb. Sammenlagt bruger
den ca. 200Mb!
Skal den bruge så meget, eller kan man deaktivere nogle af funktionerne?
Jeg har lige deativeret den tjeneste, der hedder "TrustedInstaller.exe", for
den brugte vildt meget RAM.
Steffen

Fra : Ole C

Dato : 26-02-09 23:13

Steffen skrev blandt andet:

> [...]
> at filen svchost.exe optager enormt meget plads i hukommelsen. Den
> står 14 steder og af hukommelse bruger den fra 154Mb ned til 1Mb.

Ikke ganske unormalt.
RAM er i maskinen for at blive brugt

> Skal den bruge så meget, eller kan man deaktivere nogle af
> funktionerne?

Så deaktiverer du også nogle af styresystemets tjenester.
Det kan godt være at du kan undvære nogle af dem, men det er lidt
"langhåret" at afgøre.
Her er noget om Vistas tjenester:
http://www.blackviper.com/WinVista/servicecfg.htm

> Jeg har lige deativeret den tjeneste, der hedder
> "TrustedInstaller.exe", for den brugte vildt meget RAM.

Bør kun køre når der er brug for den. Går den også i gang efter en genstart
af maskinen?
Det kan være tegn på "snavs" i maskinen. Scan den igennem med dit
antivirusprogram - og gør derefter det samme med SuperAntispyware:
www.superantispyware.com

--
vh
Ole C

Fra : Steffen

Dato : 27-02-09 08:29

Tak for svaret!
Jeg har kørt SuperAntispyware, men den fandt intet "snavs". (Måske er der
ikke andre end mig, der har problemer med, at TrustedInstaller.exe bruger
enormt meget processorkraft). Der har heller ikke været noget "snavs", når
jeg har kørt Norton Internet Security 2007. Skulle den i øvrigt ikke være
ligeså god til at skanne for spyware?
Steffen

Fra : Ole C

Dato : 27-02-09 10:34

Steffen skrev blandt andet:

> Tak for svaret!

Selv tak.

> Jeg har kørt SuperAntispyware, men den fandt intet "snavs".

Godt.

> (Måske er
> der ikke andre end mig, der har problemer med, at
> TrustedInstaller.exe bruger enormt meget processorkraft).

Ligesom med RAM, er der jo altså heller ikke noget galt i at processoren
bliver brugt, men hvis TrustedInstaller.exe permanent beslaglægger en stor
mængde af processorens kræfter, er der selvfølgelig noget galt - og du har
ikke svaret på om TrustedInstaller.exe går i gang igen efter genstart?
Der er tale om en proces i forbindelse med opdatering af styresystemet - og
det er helt normalt at opdateringerne først afsluttes efter en genstart af
maskinen, men så bør TrustedInstaller også lukke ned

> Der har
> heller ikke været noget "snavs", når jeg har kørt Norton Internet
> Security 2007. Skulle den i øvrigt ikke være ligeså god til at skanne
> for spyware?

Meningerne om Nortons produkter er delte, men der plejer at være nogenlunde
enighed om at de er meget ressourcekrævende.....

--
vh
Ole C

Fra : John T.

Dato : 27-02-09 21:40

"Steffen" <box399bc@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Når jeg åbner joblisten og vælger fanebladet "Processer", kan jeg se, at
> filen svchost.exe optager enormt meget plads i hukommelsen. Den står 14
> steder
(Klip)
> Steffen

Læg særligt mærke til stavning af SVCHOST, de slemme bytter om
på bogstaverne og f.eks. staver det SCVHOST, det lægger man ikke
umidelbart mærke til ! Så se godt efter !!!!
Hilsen John