MS Windows
briani 27239
formatering
Fra : Lisa

Dato : 26-02-09 13:41

hej

Hvordan formateres harddisken, troede det var ,format c:/
Har kun en gendannelses cd m. xp på og den gør det ikke fuldt ud

/Erik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-02-09 13:59

"Lisa" skrev i en meddelelse
> Hvordan formateres harddisken, troede det var ,format c:/

Næsten:

format c:

er OK - men hvis du har dit system på C-drevet, og er startet fra det, så
kan det nok være lidt problematisk - selvmord

> Har kun en gendannelses cd m. xp på og den gør det ikke fuldt ud

Det lyder rigtigt - men en "rigtig" windows CD f.x. fra XP vil kunne gøre
det, hvis du kan låne sådan en......

Jan

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 26-02-09 14:12

On Thu, 26 Feb 2009 13:40:35 +0100, "Lisa" <lisa1@stofanet.dk> wrote:

>hej
>
>Hvordan formateres harddisken, troede det var ,format c:/
"format c: /fs:ntfs" er nok mere korrekt under XP.
Få fat i en boot disk/CD med formaterings værktøj på.

>Har kun en gendannelses cd m. xp på og den gør det ikke fuldt ud
Hvis den gendanner XP ud fra et image vil den nok overskrive alt det
der er på selve diskens C-partition (eller du kan måske selv vælge
partition ?)
Hvis den gendanner ved at lave en "rigtig" MS installation (I386
mappen) får du muligvis mulighed for at formaterer under
installationen hvis der ikke i en evt. unattent.txt fil er valgt
andet.

/Hans

Fra : Lisa

Dato : 26-02-09 15:15

Hvordan laves en boot CD? har min kones bærbar med brænder

/Erik

Fra : Rado

Dato : 26-02-09 20:04

On Thu, 26 Feb 2009 15:15:22 +0100, "Lisa" <lisa1@stofanet.dk> wrote:

>Hvordan laves en boot CD? har min kones bærbar med brænder

Her er et ISO image af en Windows 98 boot CD:

http://zantra.dk/temp/Win89bootCD.zip

brænd det ned på en CD (de fleste brænderprogrammer kan brænde ISO
filer). Pak filerne ud i en mappe, vælg først .cue filen fra
brænderprogrammer, duer det ikke så vælg .iso filen i stedet.

Boot op på CDen, herfra kan du formatere med "format c:" fra DOS
prompten - den tjekker samtidig for dårlige sektorer hvilket kan være
en god ide, men det tager tid. Skal det gå stærkt så brug format c: /q
- den overskriver kun FAT tabellen.

Skal der partitioneres først så kør fdisk (skriv "fdisk" fra
prompten).

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Henning

Dato : 26-02-09 17:12

> [...]

>Hvordan formateres harddisken, troede det var ,format c:/
>Har kun en gendannelses cd m. xp på og den gør det ikke fuldt ud

Ikke for at stemple dig - men når du end ikke ved hvordan du begynder,
hvordan tror du så selv resten vil gå??

Fra : Knud Erik

Dato : 26-02-09 18:00

> Ikke for at stemple dig - men når du end ikke ved hvordan du begynder,
> hvordan tror du så selv resten vil gå??

Jeg troede gruppens formål var at hjælpe hinanden og
udveksle erfaringer.
Men der er måske noget jeg har misforstået

Fra : Henning

Dato : 27-02-09 18:42

On Thu, 26 Feb 2009 17:59:35 +0100, "Knud Erik"
<kepFJERN@postkasse.net> wrote:

>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse

>Jeg troede gruppens formål var at hjælpe hinanden og
>udveksle erfaringer.
Korrekt - jeg forsøger også bare at gøre spørger opmærksom på at han
måske er på vej ud i noget uovervejet?

Fra : Erik Bøggild

Dato : 26-02-09 20:30

Tak for input, det hele kører igen, ingen virus og xp sp3 installeret