MS Windows
briani 27239
Hvordan ændrer man størrelse på drev C og ~
Fra : Peter

Dato : 25-02-09 20:06

Hej NG!

Min Windows XP har lavet både et drev C og et drev D på min harddisk.

Når jeg åbner programmet Front Page, kommer følgende fejlmeddelelse:

"Der opstod en uventet fejl: Der er ikke tilstrækkelig hukommelse til at
afslutte denne handling. Luk andre programmer for at frigøre hukommelse.
Prøv derefter igen."

Det "mærkelige" er at jeg ikke afslutter en handling. Jeg åbner en fil i et
program og jeg har ikke andre programmer åbne.

C: 16 GB / 178 MB ledig

D: 21,1 GB / 20,9 MB ledig

Windows fortæller jeg skal slette programmer, da der mindst skal være 200 MB
fri harddiskplads.

Kan man ikke "flytte" lidt plads fra D til C ? Hvordan gør man ? Er det en
partition som Windows selv har lavet ?

hilsen
Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-02-09 20:15

On Wed, 25 Feb 2009 20:05:30 +0100, "Peter" <petit@mobil.dk> wrote:

>Min Windows XP har lavet både et drev C og et drev D på min harddisk.

...cut

>Kan man ikke "flytte" lidt plads fra D til C ? Hvordan gør man ? Er det en
>partition som Windows selv har lavet ?

Prøv programmet 'Partition Resizer' som du bl.a. finder her:

http://www.ultimatebootcd.com/

Bemærk: Det er altid klogt at have en fuld backup af diskene inden man
begynder på den slags løjer....

<mlr>

Fra : Henrik Laursen

Dato : 25-02-09 20:28

"Peter" <petit@mobil.dk> wrote in

> [...]
>
> Kan man ikke "flytte" lidt plads fra D til C ? Hvordan gør man ? Er
> det en partition som Windows selv har lavet ?

Ikke før du har fået ryddet godt på det D drev, kun ca. 21MB ledig er
alt for lidt at lege med.
Få gang i brænderen eller få købt nogle store USB nøgler og få kopieret
adskillige GB over på det først iden du begynder at tænke i de baner.

--
Henrik Laursen

Fra : Peter

Dato : 25-02-09 20:52

Beklager!

D: 21,1 GB / 20,9 GB ledig

hilsen
Peter

Fra : Pico

Dato : 26-02-09 00:01

Peter wrote:
> Beklager!
>
> D: 21,1 GB / 20,9 GB ledig

Prøv at læse hvad du selv har skrevet:

Der står der ikke er tilstrækkelig HUKOMMELSE ? Hvad har du sat din Pagefil
til og hvor meget ram har du i maskinen ?
--
MVH
Pico

Fra : Mr.X

Dato : 26-02-09 00:39

Windows XP har svært ved at køre stabilt, hvis der er under 200MB plads. En
rimelig nem måde, at løse problemet på, kunne være, at slette nogle af dine
programmer på C:\ og så installere dem på D:\ Du vil derfor få plads på C:\
til at XP kan arbejde frit. Har du mange lyd eller billedefiler på C:\ kan
det alene give plads, og der kan du blot klippe mapperne og indsætte dem på
D drevet.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 26-02-09 13:02

> Beklager!
>
> D: 21,1 GB / 20,9 GB ledig
>
> hilsen
> Peter

Nååååå

--
Henrik Laursen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-02-09 03:49

Ud over at gøre mere plads ledig på C: som allerede foreslået skulle
du måske overveje en større HD. En 40GB HD er ikke meget når en på
400GB kun koster ca. 400kr.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-02-09 06:53

Peter <petit@mobil.dk> wrote:

> Hej NG!

> Min Windows XP har lavet både et drev C og et drev D på min harddisk.

Nej. Det gør den ikke af sig selv, det er et menneske, som har specificeret
det.

http://kingston.com ... se deres ramfinder ...

> Det "mærkelige" er at jeg ikke afslutter en handling.

Din computer siger at den ikke kan gøre noget påbegyndt færdigt.

> Jeg åbner en
> fil i et program og jeg har ikke andre programmer åbne.

Der kører da mellem 20 og 50 programmer når du ikke har nogen programmer
åbne.

> C: 16 GB / 178 MB ledig

Så starter du med at højreklikke på din "dokumenter" folder og bede den
flytte sig til d:\dokumenter, se om ikke det hjælper.

> D: 21,1 GB / 20,9 MB ledig

> Windows fortæller jeg skal slette programmer, da der mindst skal være
> 200 MB fri harddiskplads.

Du blander koncepterne sammen, Windows siger der ikke er ram nok, og du
snakker om diskplads. Hvor meget ram er der i maskinen.

> Kan man ikke "flytte" lidt plads fra D til C? Hvordan gør man?

Flyt "dokumenter"-mappen som ovenfor beskrevet.

> Er det en partition som Windows selv har lavet?

Nej. Maskinen er installeret sådan, hvilket der er en vis fornuft i, men
også en mulighed for en begrænsning. Fejlmeddelselsen betyder enten af
windows ikke kan gøre sin pagefile større eller at der ikke kan oprettes en
midlertidig fil som er nødvendig for at kunne åbne den fil, det drejer sig
om.

> Peter

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Pico

Dato : 26-02-09 12:50

Alle 3, læs nu lige Peters "Beklager - fejl" kl. 20.51, det er ligesom det
ændre lidt
Og inden I fare over mig har jeg topciteret fordi svaret er til 3.

--
MVH
Pico